28 Септември, 2024 24923

Пропан-бутан или бензин


  • Пропан-бутан - Пропан-бутанът или накратко "газта" е популярен избор за шофьорите в България, поради ниската си цена и сравнително безпроблемната си работа.
  • Бензин - Бензинът също е едно от най-популярните горива, което заради по-високата си цена спрямо газта, понякога остава на заден план.

    1563 гласа
    82%
    18%
    323 гласа

Коментари

  • 1 Ото

    74 153 Отговор
    Дизел

    Коментиран от #42

  • 2 Отец Чапаев

    253 32 Отговор
    Газта е чисто и евтино гориво.

    Коментиран от #4, #23

  • 3 Шест

    143 146 Отговор
    Газта за готвене, Дизел за трактори,за леките автомобили Бензин,
  • 4 Хохо Бохо

    64 95 Отговор

    До коментар #2 от "Отец Чапаев":

    Особенно с премахнат катализатор и ЕГР. Бълва си СО и азотен оксид на воля, удоволствие е да караш след такъв и сълзи да ти текат от умиление

    Коментиран от #24, #31, #45

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор

  • 6 тъйтъй

    36 21 Отговор
    Дзифтари vs. Баровци 🤣

  • 7 Ролан

    182 21 Отговор
    Онзи ден бях на преглед. Колата е на газ. Обслужващият ми казва да пусна бензин. Колата показва високи стойности. Той казва да пусна на газ. Пускам. И казва "Ама то нищо не излиза! Няма как да излъжем новият софтуер.
    Та ,кое е по екологично...?

    Коментиран от #10, #40, #52

  • 8 Фен

    79 10 Отговор
    Карам на каквото има!
    Стига да има...
  • 9 Бъдеще

    21 215 Отговор
    Ток му е цаката,другото са спомени
  • 10 Хохо Бохо

    22 52 Отговор

    До коментар #7 от "Ролан":

    Тези ги разправяй на пиянките пред блока, не на нас. На бенц тотал шета ама на газ нищо. Е от къдя на къдя ва? Устройство на ДВГ чувал ли си?

    Коментиран от #16, #51

  • 11 ГЛУПОСТИ

    21 90 Отговор
    тогава защо още няма двигател измислен от световните лидери в автомобилостроенето само на газ,може би защото не са бедни като нас а за някакви ползи от газовите уредби, които си слагаме няма да говоря особено за шестаци и осмаци двигатели първоначалната инвестиция е толкова колкото да се возиш 6-8 месеца може и година зависи от пробега без тази газова система да не говорим че разходите в лева на един осмак са танто за кукуриго в спорове не влизам с незапознати лаици по проблема....

    Коментиран от #12, #25, #29, #30, #44

  • 12 ⚜️Лопата с чип⚜️

    151 9 Отговор

    До коментар #11 от "ГЛУПОСТИ":

    Има коли с единствено гориво Газ! Поинтересувай се! А относно темата, конфликт има когато две неща са несъвместими! Конфликт може да има на тема Газ или Нафта! Газ и бензин не е конфликт, а избор!

    Коментиран от #15, #27

  • 13 9999

    29 79 Отговор
    Електричка за града и всекидневието и дизел за свободното време със семвйството. Бензин само ако е тойота.
  • 14 Павел пенев

    58 7 Отговор
    За да няма конфликт по темата, у нас всички горива са на една цена с разлика от няколко стотинки за да докажем че сме пазарна икономика. Отврат.
  • 15 Бачкатор

    100 2 Отговор

    До коментар #12 от "⚜️Лопата с чип⚜️":

    Аз от 2008г. работя с японски мотокар на газ.В момента е на ок.28000 моточаса и все-още не изразходва и грам масло,а зимно време пали от четвърт.
  • 16 Гост

    69 18 Отговор

    До коментар #10 от "Хохо Бохо":

    Ти по-добре вземи прочети поне малко и тогава се изказвай. Газта гори многократно по-чисто от бензина, а да не говорим на дизела. Аз също на прегледите като включа на газ и ми отчита много по-добри показатели. Благодарение на това колата ми е 4-та категория.

    Коментиран от #19

  • 17 за първи

    21 50 Отговор
    и последен път поставих газ на 4,0 литра двигател няма да повторя финансовият ефект е зеро!

    Коментиран от #47, #50

  • 18 777

    99 18 Отговор
    По-добро от газта няма. По разход като цена се доближава до електричките.
  • 19 Ролан

    38 8 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Остави го този! Навъдили са се едни авто капацитети,които като ги попиташ къде им е акумулатора,ще има да се чудят и почесват)))
  • 20 взех пежак 307 на газ

    19 46 Отговор
    е разказа ми играта. сутрин на бензин гасне, на газ 11/100 на дълго. имам “джип” дизелов и такива трагедии няма
  • 21 Гост

    10 63 Отговор
    имам чувството че имам цъкаща бомба в колата....не съм имал газова уредба и имам известен страх...не знам може да се филмирам...

    Коментиран от #49

  • 22 Източват спестяванията на българите

    22 5 Отговор
    Минават през ауспуха на автомобилите
  • 23 Иванов

    16 42 Отговор

    До коментар #2 от "Отец Чапаев":

    Спор няма, но в крайна сметка след определени колометри, поврежда двигателите. Само най-старите коли от преди 25 години нямаха проблеми. На съвременните двигатели с директно впръскване- да не говорим , колко е скъпо и трудно да се монтира и после какви са последиците. Ако минаваш по 50 000 км на година по работа - тогава си сстува може би- за 5 години колата я износваш и я хвърляш - предполага се ,че за тва време ще си изкарал пари. Във всички други случаи - няма никъв смисъл да си чупиш колата за едната икономия , дето после тия пари ги даваш за ремонти. Относно екологията- не коментирам- когато започнат да спират от движение умрелите дизели по на 20 години и повече, тогава аз мога да се замисля за екология , с моята бензинова , в перфектно техн състояние кола.

    Коментиран от #48, #58

  • 24 Бацо Гацо

    17 2 Отговор

    До коментар #4 от "Хохо Бохо":

    От дек го измисли тоя азот бре?
  • 25 Тодор

    43 3 Отговор

    До коментар #11 от "ГЛУПОСТИ":

    Нормалните хора НЕКАРАТ осмаци а и за колко искаш да се изплати една инвестиция-за седмица!?!?
  • 26 Охотник

    5 51 Отговор
    Когато искате ефективност, нисък разход и надеждност. Си купувате хибриден автомобил. Китайците всеки месец произвеждат, все по-ефективни хибридни задвижвания. Че дори и най-ефективният дизелов двигател. Електрическите им автомобили, за вътрешният пазар, се произвеждат, със сменяеми батерии. Време за замяна, колкото зареждане на 50 литров резервоар. Та къде се вписват самоходните бомби, със безкрайните компромиси? Заемащи допълнително място, и не на последно място. Със забрана за паркиране, в подземни паркинги. А било по-евтино да да. Когато си скъсан и не можеш да си платиш 100 километра преход. Какво правиш, в даденият автомобил? А да да комплексарщината. Нали заради това живеете!

    Коментиран от #32, #39, #43

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор

  • 28 Начее

    77 2 Отговор
    Всеки да си кара както е решил и да не налага мнението си, предлагам аз. Безаварийно шофиране!
  • 29 Фен

    51 1 Отговор

    До коментар #11 от "ГЛУПОСТИ":

    Има много отдавна коли само на пропан-бутан.
    Хюндай соната от около 2000г.
    Няма нищо друго освен пропан-бутан.
    Лично знам три такива коли по на над 1млн км!
    Едната още се движи.
    Около 700 000 се сменя редуктора.
  • 30 Как

    46 0 Отговор

    До коментар #11 от "ГЛУПОСТИ":

    Как да няма? Хюндай имат доста модели фабрично, само на газ. Без бензин.

    Коментиран от #56

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор

  • 34 Бай Върбан

    9 10 Отговор
    Ако имаш пари, караш на бензин, то е ясно
  • 35 МислеТе

    5 7 Отговор
    Мислете малко - ако дойде кола, на която не могат да орпеделеят категорията за да я регистрирате ще се натъкнете на интересен факт: в България няма лаборатория, якото да може да премереи газовете - така че да ти дадат категория на автмобила... ходи се най-близо до Румъния. Така че разните "датчици", който по годишните преговори мерят нещо... не е виновен нито софтуера, нито нищо ... просто не се мери каквото трябва ... а се отбива номера. Те ако мереха каквото трябва - щяха да изкаркват пари като лаборатории ... а не да те пращат в Румъния или по-далеч.
  • 36 Сашко

    26 4 Отговор
    Ами аз реших да сменя стария семеен Хюндай на газ с нова Кия на дизел. Половин година по късно обмислям как да продам дизелчето. Истината е че цялата кола е деградация, като започна от неудобните седалки и тъпата мултимедия. Ама гарнирано с дизел става напрягащо. Още не съм решил 100%, но постоянно съм под напрежение кога ще светне чек, кога ще се запуши нещо модерно-екологично.... Създава ми душевен дискомфорт. Баба Яга пали и тръгва накъдето поискам...
  • 37 Никола

    15 5 Отговор
    Кой ид...и...о..т може да даде глас за нафта или пък за бензин еле пък за ток в този му вид кега при положение че има газ и метан
  • 38 Карловец

    22 0 Отговор
    Българинът,защо не уважава жена си на мегдана? Защото ,100 души,ще му дават акъл!
  • 39 Фен на БМВ

    48 1 Отговор

    До коментар #26 от "Охотник":

    Глупости. Защо да давам 20лв вместо 10лв на 100км. И откъде пари за електрическа или хибридна кола. Може би са евтини? Имам чувството, че из интернет пространството пишат само хора които имат приход на месец над 10 000 лв. Болшинството като мен, обаче взимат по 1000-1500лв. И НЯМА как да си позволим автомобил било то електрически или хибриден. За да караме евтино.
  • 40 Драйфус

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ролан":

    Ало,първи април е много далече....
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор

  • 42 Бай вую

    9 21 Отговор

    До коментар #1 от "Ото":

    В Дизела е истината , върви много гори малко,и преглед минава
  • 43 Ники

    7 3 Отговор

    До коментар #26 от "Охотник":

    И като се строши китайското чудо, кво праим ?
  • 44 Дори Стоянович

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "ГЛУПОСТИ":

    Има автомобили само на газ. Корейски южно. За двг най подходящото гориво е газта.
  • 45 Боруна Лом

    10 0 Отговор

    До коментар #4 от "Хохо Бохо":

    Бълва дръжки! Имах жигула на газ, а тя просто фабрично няма катализатор и нищо не бълва, така че не говори глупости! Ако двигателя ти е за ремонт и гори масло като за световно това няма нищо общо с газта!
  • 46 Чоко

    23 3 Отговор
    Последно време с новите мотори с директно впръскване стана наистина сложно за монтаж на газ, но с малко по-старите мотори с индиректно впръскване няма никакви проблеми. В момента карам трети поред автомобил на газ. Карам кола на газ от 2006г. За това време съм изминал може би 500хил. км на газ. Служебната ми кола също е на газ. Едно от задълженията ми на работа е поддържане автопарка на фирмата. Всички коли са на газ. Никой, ама никой не може да ме убеди, че има по-добра алтернатива на газта в момента. Въпреки всички недостатъци, който има това алтернативно гориво.
  • 47 Шофьор

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "за първи":

    Карам на газ 5 литров мотор. В литри, на дълъг път гори около 3-4 литра повече от бензин. Но не знам защо, в населено място, гори с 2-3 литра по-малко газ...
  • 48 Алекс

    15 2 Отговор

    До коментар #23 от "Иванов":

    Напротив.Старите коли имаха проблеми с газта.Горяха клапани и имаше проблем с центровката на запалването от което следваха детонации които увреждаха двигателя. Сега газовата инсталация се командва от компютър .Проблемите са избегнати и дали двигателя работи на бензин или газ ,показателите са еднакви.Газта е много по чисто гориво от бензина и дизела.А това което излиза от ауспуха в голямата си част са водни пари.
  • 49 Алекс

    8 2 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Това за цъкащата бомба не е много вярно.Допитай се до специалисти да ти кажат колко градуса е искрата която може да запали бензиновите пари и колко градуса искра пали пропан -бутан.Искрата която пали бензина е с по ниска температура.
  • 50 Алекс

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "за първи":

    Зависи каква инсталация си монтирал.Ако е някаква измислена-резултата няма да е добър.

  • 51 Бохо

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Хохо Бохо":

    Ти защо не се научиш да пишеш български език
  • 52 Ивайло

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ролан":

    Блажени са вярващите. При дизела отровните неща са едни, при бензина друга и пропан-бутана трети. Все пак са различни фракции при дестилация на нефта. Та газаджиите ме тровят редовно по светофарите, но не е важно дали умираш, важното е да е екологично.
  • 53 Никои

    10 1 Отговор
    Да направят първо проверка на горивата и тогава може да се коментира кое е по-добре . Неможе в в Австрия да зъреждам и компютъра да ми дава , че мога да мина 900 кл , а в България 500 - 600 кл
  • 54 Пиле със зеле

    6 0 Отговор
    И аз съм за газта, но не бива да забравяме, че автомобилът е конструиран за бензин!
  • 55 Жоро

    2 0 Отговор
    САМО ГАЗ, ЦЯЛ ЖИВОТ КАРАМ САМО НА ГАЗ !!!!!!!
  • 56 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Как":

    има също и Кия К5 на газ с ЛПГ ,колега !!!
  • 57 Бай Дубай

    0 0 Отговор
    Зависи от съотношението пропан/бутан.
    Горенето на бензина е със скорост 120 м. в секунда, детонационното е 1200 м. в секунда.
    Газта не изпада в детонационно горене, тоест октановото и число е толкова високо, че не се налага да се изследва дали изобщо съществува.
    Газта обаче гори по бавно, да кажем на зула 180 м. в секунда.
    Един вид, през изпускателните клапани излиза още на фаза пламък.
    Тоест, товари термично клапаните повече от бензина.
  • 58 Кара на LPG от 1991 г.

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Иванов":

    Нещо си се объркал , колега - вероятно слушаш легендата за "газта, дето съсипва ДВГ" . Само че, попитай поне веднъж и защо е вредна.Няма да получиш отговор.
    Газта НЕ измива масления филм от стените на цилиндрите, газта има недостижимо за бензина октаново число, също и цена, и е недостижимо ПО-екологична от всяко друго нефтопроизводно гориво, поне засега.
    Единствената вреда за ДВГ е, че страдат изпускателните клапани. Но - разход за ремонт = около 1000 лв.Налага се (и то далеч не на всеки автомобил) през 200-250 хил. км. Приведено в пари на 100 км. - увеличава с 40 до 50 стотинки на 100 км. разхода на BGN. Е, и изпускателната система - на 3-4 години или 60- 80 хил. км. И там не е драма стойността.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта