22 Март, 2025 6182

Автоматична или механична трансмисия


  • Автоматична Трансмисия Автоматичната трансмисия става все по-популярна през последните години и повечето производители не оставят особен избор на клиентите си като я предлагат като единствена опция, особено в по-високите сегменти.
  • Механична Трансмисия Механичната трансмисия е изчезващ вид, който едва малцина автомобилни марки все още предлагат, заради производствени разходи или заради феновете, които искат усещането на три педала и "ръчка".

    419 гласа
    50%
    50%
    417 гласа

Коментари

  • 1 Да караш

    43 96 Отговор
    Ръчка в 21 век ,не го разбирам

    Коментиран от #28, #35

  • 2 Ръчката ли?!

    43 75 Отговор
    Че това е първобитна технология...!
    Дай тогава ,,заради усещането",да изхвърлим ел.осветлението и да запалим газените лампи...

    Коментиран от #17, #41

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор

  • 4 Опорка

    48 32 Отговор
    За ежедневна кола - автомат. За уикенд хоби проект - ръчка.
  • 5 Който е бил в САЩ,знае...

    35 62 Отговор
    ...там карат само Автоматик...!
    Ама ,,били прости"...ама се ,,лишавали от усещането на ръчката"...-оставете го за седянките на пейката,пред панелката...!
  • 6 Сталин

    114 56 Отговор
    Автоматика е за жените и леваците,истинския мъж кара на ръчка

    Коментиран от #31


  • 7 Ами

    59 25 Отговор
    и манивелата за палене си беше добре за сутрешно раздвижване. Защо я махнаха. За мъжете по-добро немаше.
  • 8 Петър

    37 52 Отговор
    Истинският мъз си има ръчка...... . Не му трябва изкуствена такава.
    Повече от 20 години съм с автоматични скорости и с много по малко проблеми за смяна на съединители, да не говорим от удобството в градски условия и намаления разход в града.

    Коментиран от #11

  • 9 ташунко

    73 30 Отговор
    Смотаняците дето не могат да карат се кефят на автоматичните . На майсторите им е все тая .

    Коментиран от #29

  • 10 Читател

    48 19 Отговор
    Преди карах ръчна сега автоматична и двете си имат плюс и минус.Аз предпочитам автоматична по удобно е.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор

  • 12 Тоалетната хартия

    40 22 Отговор
    Веднъж имах автоматична скоростна кутия, повече НИКОГА... Не съм такси!!!
  • 13 Знайко

    33 8 Отговор
    Зад наименованието "автоматична скоростна кутия" се крият много различни технологии. Класически автоматик с хидротрансформанор, робот с един или с два съединителя, вариатор(CVT).
    Лично аз не бих искал колата ми да е с вариатор(CVT).
  • 14 Механик

    52 5 Отговор
    Всеки сам да си избира. И двата варианта си имат както предимства, така и недостатъци.
    Кично аз харесвам "ръчна кутия". При правилна експлоатация е практически вечна. При проблем е сравнително евтина за ремонт. Маслото и разбира се е желателно да се сменя, но ако нямате теч, това масло може да изкара до края на живота на кутията.
    Смятате, че съединителят се явява разход, но ако умеете да работите с него (може да не повярвате), но той е вечен. Ако често сменяте съединител, търсете проблема у себе си или у предишния собственик на колата.
    Разбира се и тук има уловка. Тя се заключава в маховиците на съвремнните автомобили. Те предимно са "двумасови" (демпферни както им викат повечето). Та тези маховици са доста нетрайни, за това пък са прекалено скъпи. Другата уловка (отново при съвременните автомобили) се явява т. нар. "лагер-помпа", където може да възникне както механичен, така и хидравличен проблем. А смяната е по-трудна и скъпа.
  • 15 Астра

    1 16 Отговор
    Късам ръчки всякакви
  • 16 Мнение

    31 2 Отговор
    Харесвам си ръчната трансмисия, но ако ми трябва автомобил предимно за града бих взел автоматик. В момента пътувам предимно извънградско и предпочитам ръчна с темпомат. Автомобил се взима предимно според нуждите а не какво предпочитаме. И аз харесвам спортни двуместни коли, но няма да ми върши работа в ежедневието. Също така няма и да си взема баничарка ако ми трябва по-представителен автомобил. Със трансмисиите е същата работа.

    Коментиран от #21

  • 17 Мимчят

    24 6 Отговор

    До коментар #2 от "Ръчката ли?!":

    Сравнението ти е неуместно.! Едното си има предимства и другото дали е автоматична или ръчна.Въпрос на предпочитание за всеки.Известно е,че автоматичната е много по капризна и скъпа...
  • 18 Сечко

    11 1 Отговор
    За какво говорим тук?

    Трансмисия – Това е цялата система, която предава мощността от двигателя към колелата. Освен скоростната кутия, включва съединител (при ръчни кутии), карданен вал (при задно предаване), диференциал и полуоски

    Скоростна кутия (кутия на предавките) – Това е само един от компонентите на трансмисията. Тя отговаря за промяната на предавателното число, като регулира въртящия момент и скоростта на колелата. Може да бъде механична (ръчна), автоматична, CVT или роботизирана.
  • 19 Негърскиор

    31 2 Отговор
    При автоматичните трансмисии също има режим за ръчно превключване на предавки, ако е необходимо. Ама с ръчна скоростна кутия, кифлите няма да имат възможност да плямпат путилифоня, докато шофират.
  • 20 Васик атанасов

    21 4 Отговор
    Едно е да е лесно друго е да е си майстор
    От ръчка на автоматик няма проблеми
    Но обратното забрави
    Друго по ефтино е ръката
    Автоматик е скъпо и като поддръжка и като разход
    Първо е по бавна 1 сек от 0 до 100 второ повече гориво гори автоматик скъп ремонт
    Че се кара по лесно ясно е но няма и кеф
    За автоматик трябва кола с мощен двигател
    Обслужването е скъпо на автоматик
    За Карачи и състезатели ръчка
    Ръчката изцежда до дупка двигателя и ти решаваш кога да превкличиш
    Пак казвам автоматик е лесно то ясно
  • 21 Васик атанасов

    17 4 Отговор

    До коментар #16 от "Мнение":

    Точно обратното е
    Имал съм и двете
    Ръчка е за града а автоматик е за дълг път
    Автоматика се кара лесно но в градски условия
    Той се чупи често тръгни спри
    Който е имал знае за кво говоря
    Два пъти направи ремонт и на третия път ще е продадеш
    Зя това на големи лимузини слагат автомат
    За дълг път
  • 22 Ицо

    21 5 Отговор
    Задължително ръчна скоростна кутия! И да ми подаряват автоматик, няма да го взема. Проблема е че намалява избора на нови коли с ръчни скорости.
  • 23 Дзъ

    17 3 Отговор
    Е, друго си е да изръгам ръчната, особено като са ме вбесили, някак терапевтично я усещам. Да Ви кажа джиткам си градско и й се кефя - 1ва, 2ра, 3та…. е, кеф си е
  • 24 Дзъ

    11 2 Отговор
    Е, друго си е да изръгам ръчната, особено като са ме вбесили, някак терапевтично я усещам. Да Ви кажа джиткам си градско и й се кефя - 1ва, 2ра, 3та…. е, кеф си е
  • 25 Кочо пръча

    8 22 Отговор
    Тука само топ карачи, пичове, като сте такива майстори на геврека и разбирате от коли толкова много, така ли не разбрахте, че вашите Пасати 1.9 дизел и Пежата 407 на по 700 хиляди километра са ръчки не защото са супер бързи, а защото са по-евтини за производство? Ферари и Ламбо защо са само автоматик? Аз карам автоматик и докато карам в град или на магистрала дясната ми ръка е върху бедрото на жена ми, но няма проблем, нека не съм майстор карач-джигит, Пешо с пасата е рали легенда докато блъска скоростите на щайгата за 1200 евро нов внос
  • 26 Кочо пръча

    5 21 Отговор
    Тука само топ карачи, пичове, като сте такива майстори на геврека и разбирате от коли толкова много, така ли не разбрахте, че вашите Пасати 1.9 дизел и Пежата 407 на по 700 хиляди километра са ръчки не защото са супер бързи, а защото са по-евтини за производство? Ферари и Ламбо защо са само автоматик? Аз карам автоматик и докато карам в град или на магистрала дясната ми ръка е върху бедрото на жена ми, но няма проблем, нека не съм майстор карач-джигит, Пешо с пасата е рали легенда докато блъска скоростите на щайгата за 1200 евро нов внос

    Коментиран от #37

  • 27 25г. без грам нарушение

    16 3 Отговор
    Ръчната е скоростната кутия, автоматичната е капризен консуматив, който малцина могат да си позволят в България с тези смешни заплати. Няма грамотни механици за тези сложнотии. Ако сте от хората, които си ценят парите си вземете ръчка. Ако имате проблеми с двигателният апарат или сте инвалид или сте над 70 години си вземете автоматик с аутохолд копче. Живея в центъра на София и пътувам всеки ден в задръстваноията, не е проблем ако си развил уменията си. Двете ръце трябва да са постоянно на волана - никакви бедра, пи шки, телефони, кафета и тн. Планирам да взема автоматик след 30ина години ако дишам още.
  • 28 стоян

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "Да караш":

    До 1 ком - отговора е в статията - ръчка се предлага в по високите сегменти -по скъпите коли
  • 29 Олеле божке

    7 18 Отговор

    До коментар #9 от "ташунко":

    Самочувствието на безстойностни хора, които смятат, че "владеят" някаква купчина желязо, ръчкайки скоростите и натискащи педала на съединителя. Допотопна работа за допотопни хора. Вместо да ползват удобствата и да пътуват с кеф.

    Коментиран от #36

  • 30 Джоди

    10 2 Отговор
    По-добре ръчка, както е по-добре да не разбирате защо. Това, че не се предлагат масово не е критерий, както и това, че се слага само на малки мотори и евтини коли. Даже топ спортни коли се предлагат с ръчна кутия... Няма да откажа Чалънджър Хелкат с ръчка...
  • 31 Иво

    9 3 Отговор

    До коментар #6 от "Сталин":

    Викам да се успокоим малко с истинските мъже, че май не са на ръчка, а на ръчна в развитието си.
  • 32 прасчо

    12 2 Отговор
    За мен автоматичната кутия е като кастрираното животно. Всички знаем защо кастрираме кучета и котки. Много е удобно и практично, но не е същото като некастрираното животно - с удобството сме отнели сме част от характера и душевността на животното.
  • 33 Никси

    2 2 Отговор
    а я не пробирам все ми е тая с кви скорости че карам , здрав к...р и по.....но ду....е е....е така че що ми е у ръце и у краци и у горния багаж ми дал господ и очи да гледам , не му се притеснявам чак толкова практиката учи !!!.

  • 34 тиквенсониада

    1 1 Отговор
    Квот кара бат Бойко , това ще караме и ний ! Той е пример за нашето житие !
  • 35 БАЙО

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Да караш":

    Няма ка и да го разбереш, нарича се тръпка
  • 36 Мечока

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Олеле божке":

    Хвани си такси за удобство, можеш да си наемеш и лимузина ако искаш
  • 37 Курци

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Кочо пръча":

    А дали не е на чатала на някой пръч
  • 38 Доко

    1 1 Отговор
    Ясно е, ръчната кутия е по-евтина от автоматичната(засега) за производство, но хайде да коментираме защо на всичко над 2.0-2.5 слагат само автоматик? Идеалния автомобил за големите шофьори би бил V8 със задно предаване с ръчна кутия, нали? Ама колко от големите шофери ще изкарат и месец с такава конфигурация без да се пребият?
  • 39 Сър Мастър Бейтс

    0 1 Отговор
    Ако карате всеки ден, в час пик - бих казал автоматична скоростна кутия. Само не такава с двоен съединител, CVT или роботизирана механична. За всички други случаи, аз лично предпочитам ръчната ск. кутия.
  • 40 Eлементарно

    1 0 Отговор
    Да, автомата е удобен - много! Само че режима на работа е програмиран от някой за идеалния случай. Ама такъв няма и тогава се намесват - еко-режим, спорт, нормал ....! Та кой управлява режима на двигателя - ти ли? Освен това към обслужването на двигателя се намесва и това на автомата! НО - какво става ако ти падне акумулатора? Пожелавам ви го да го преживеете, за да разберете! ( Макар че много е просто - плащаш си за случката!) А иначе резултата от анкетата 50/50 е ОК! Все пак половината свят "таковат", а останалата половина ги "таковат"!
  • 41 Един

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ръчката ли?!":

    То "естественото зачеване" е много от преди първобитните времена , но работи нали? А инвитрото и прочие виртуални изг@зици май са повече от проблематични !!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта