25 Октомври, 2020

Ако цените на електромобилите и колите с ДВГ се изравнят още днес, какво бихте си купили?


Ако цените на електромобилите и колите с ДВГ се изравнят още днес, какво бихте си купили?
Електромобил
43% (2022)
Автомобил с ДВГ
50% (2336)
Колебая се
7% (345)

Коментари

  • 1 00000014

    34 4 Отговор
    Дааа, ще си купуваме ... забогатяхме, вече не ни блокират, не затварят заведения и училища, безработните са единици, пенсиите са на европейско ниво ..... само за нови автомобили мислим.

    Коментиран от #3

  • 2 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    4 17 Отговор
    имаме два ЛЕКИ АВТОМОБИЛА марка АУДИ

    Коментиран от #26

  • 3 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    15 3 Отговор

    До коментар #1 от "00000014":

    много точен коментар
  • 4 TBC

    4 27 Отговор
    Миналата година си купих автомобил на старо, бюджетно - 4к лв. Дадох още толкова за да стане на хубава кола без забележка. Смятам си и гориво и разходи и т.н. Изчислих че ако ползвах за 1 година електрическа колад ПОД НАЕМ за да измина същото разстояние а именно 12к км щеше да ми струва общо 4к лв. И нямаше да и се притеснявам, че някой я е ужулил, че нещо се е счупило и т.н. Сега се замислям да си взема електричка на лизинг, ще си спестя доста пари.

    Коментиран от #23

  • 5 оня с коня

    20 13 Отговор
    При РАВНИ ЦЕНИ на двата вида Автомобили/с Ел.Двигател и Двигател с Вътр. Горене/ за предпочитане е ТОЯ С ДВГ,защото се обезценява много по-бавно от Електричката.
  • 6 Посетител

    34 1 Отговор
    На този етап, "електричките" са по скоро играчки за хора, надмогнали масрафа си. Задължително трябва да имаш гараж, в който да я зареждаш. Навън, на паркинга пред блока, да сте видяли зарядни колонки? Щото аз - не! А и сто на сто ще отмъкнат кабелите!

    Коментиран от #7, #45


  • 7 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    10 2 Отговор

    До коментар #6 от "Посетител":

    прав сте господине
  • 8 Мюмюн

    25 1 Отговор
    Електромобилите пред панелките ли ще ги зареждате? Кабелите няма ли да изчезнат във Факултето?

    Коментиран от #14

  • 9 Мислещ

    17 2 Отговор
    Ако цените се изравнят, то електричката ще е с възможно най-некачествените батерии, ще е 30-50 коня и въобще, няма много да мяза на кола, няма да е никак изгодна заради компромисите в конструкцията, а няма да е и екологична, пак заради същото.
  • 10 8 цилиндъра бензинов двигател без газова

    14 2 Отговор
    с турбо компресор бих си взел.

    Коментиран от #18

  • 11 big

    12 3 Отговор
    По принцип един електрически автомобил е по-добрия вариант, но .... . Ние живеем в България, което ще рече още много дълго време няма да имаме необходимата "инфраструктура" т.е. зареждане на батериите по пътищата ни и населените места. Поне за мен, засега батериите не осигуряват достатъчен пробег. Бих се замислил за "хибрид", но го няма в анкетата.
  • 12 Само заради

    6 14 Отговор
    Майката Природа ще избера електромобил.

    Коментиран от #21

  • 13 Rogi

    5 1 Отговор
    Въпросът трябва да се уточни,че с цената трябва и зареждането да е бързо и веригата от зарядни станции да е развита.Тогава много ще предпочитат електрокарчетата.

    Коментиран от #15

  • 14 Ти във факултето ли живееш

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "Мюмюн":

    Много ме кефите, как се оправдавате! Няма и да се ожениш, защото жена ти може да кръшне, нали? И на работа няма да идеш, защото могат да те блъснат по пътя или да се заразиш с коронавирус.

    За мен е много по-страшен самия факт, че живееш във Факултето, но човек не може да си избира всичко в този живот. Избери си поне автомобила с кеф! Кеф цена няма, какво като е по-скъп за купуване и още по-скъп за поддръжка и зареждане.

    Но да знаеш, че всяка лята джанта струва повече и се сваля по-лесно и безопасно, отколкото кабела на зарядното, а автомобила има 4 броя!
  • 15 Няма нужда

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "Rogi":

    Ако електричките станат по-евтини, ще станат повече и ЧАК ТОГАВА ще има и нужда и смисъл от повече зарядни.

    Ако си минавал покрай зарядната станция на Тесла в Пловдив, щеше да знаеш, че в 95% от времето няма нито един електромобил поне на една от четирите колонки.

    Това засега не е добър бизнес. То даже въобще не е бизнес. Ще стане чак, когато има клиенти.
  • 16 Гост

    7 1 Отговор
    Избирам дизел.
  • 17 kkk

    10 1 Отговор
    Електричките и днес, и още дълги години ще имат няколко основни проблема:

    - пробег
    - зареждане

    Хубаво е да ти обещават 500км. ама това и лятото е сложно, а зимата трудно се правят и 350км.
    Но това как да е, на много хора пробега ще им стига- къде ще ги зареждате тея електрички? Вкъщи просто не става- от битовата мрежа за цяла вечер е трудно да заредите дори и за 100км. пробег. Нужен ви е 3-фазен ток който нито се прекарва лесно, нито е евтин като цена на кВт/ч

    За мен лично главният проблем е комбинация от двете- ако не мога да измина 5000км. без да мисля за глупости като зареждане тая кола не ми трябва. поне 2 пъти в месеца правя по 750+км. в рамките на деня и на другия ден поне още 300км. и поне 3 пъти годишно в рамките на 1 седмица правя около 4500-5000км. из Европа- когато електричката ми осигури възможност НАВСЯКЪДЕ да я заредя за 10 мин. догоре ще си купя такава. Дотогава- ДВГ, максимум някой хибрид...

    Коментиран от #25

  • 18 Виц

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "8 цилиндъра бензинов двигател без газова":

    То, бензиновите турбо 8-ци по принцип са си без газови уредби. Чесънчето го донаждат българските турбоселяни после.
  • 19 Джендърите все още не са победили

    11 0 Отговор
    За в града може да си играете на ватмани, но за дълъг път, ще ви трябва ремарке с генератор на бензин или дизел ;) Такава е сега действителността!

    Коментиран от #27

  • 20 Реалност

    12 0 Отговор
    У ас електромобила още дълго време няма да има перспектива.Първия проблем е липсата на заряди станции.Втория-голяма част от населението живее в кооперации и няма физически как да зарежда колата.Нашата ел.преносна мрежа въобще не е оразмерена за такива товари-едно бързо зарядно е от порядъка на 100 кВт а нашите трансформатори са основно 630 кВт.Пробега и автономността им са крайно недостатъчни-тръгваш на път и свърши тока-какво правиш-гледаш тъпо и псуваш, а иначе тубичка гориво и продължаваш.Иначе за градски коли стават но трябва да имаш и истинска кола за пътуване.Та затова има още много хляб да ядем докатао станат широко разпространени.

    Коментиран от #30

  • 21 яко ни лъжат

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "Само заради":

    майката природа отдавна е избрала водорода. незамърсяващ цикъл кориш водород получаваш вода.самото производство на електрички заморсява планетата повече от двг.
  • 22 Димов

    5 0 Отговор
    Поръчкова анкета
  • 23 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "TBC":

    И ще си возиш децата в кола, която преди малко някои пиян от боята е ползвал да си такова Айшето?
  • 24 Димов

    9 0 Отговор
    Бих си купил електромобил, ако: цените им паднат до нивото на ДВГ коли; пробегът стане поне колкото на аналогична бензинка; токът си остане евтин; спрат да губят ток от батерията, докато седят неизползвани; нямат автопилотски измишльотини.

    Коментиран от #34, #39, #40

  • 25 Тази опорка се изтърка

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "kkk":

    За бързите зарядни станции си абсолютно прав. Няма кой да спори с тебе защото фактите са на твоя страна. Обаче пък, за домашното зареждане продължаваш по инерция да повтаряш мантри.


    Всеки стандартен контакт може да осигури 16 ампера ток. Това са 3,3kWh за всеки час зареждане както приспаднем загубите. За 100 километра ти трябват 16kWh лятно време и 20kWh зимно. Това си ти шест часа зареждане дори през зимата. Времето ще ти стигне, освен ако не говориш за вечер при любовницата. За там ще ти трябва по-мощен контакт, но не и трифазен ток.

    Коментиран от #74

  • 26 Прав чеп

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Скрий се, оли...

    Коментиран от #35

  • 27 Абсолютно си прав

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Джендърите все още не са победили":

    Така е ЗАСЕГА. Но говориш за сегашно време, а анкетата не отчита, че това е паралелен процес.

    Ако ще правим магии и още днес новите и втора употреба електромобили станат по-евтини от бензиновите, тази същата вълшебна пръчка може да построи и бързи зарядни станции пред всеки вход ОЩЕ ДНЕС както се казва в анкетата.

    Коментиран от #28

  • 28 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #27 от "Абсолютно си прав":

    Избирателите на Бойко само това чакат. Да им наредиш кабелите с тока на илицата и те да си го крадат наволя. До всеки контакт ли ще сложиш охрана да го пази? Това няма да е като на бензиностанция.

    Коментиран от #32

  • 29 Мхм

    6 0 Отговор
    Много сме далеч от необходимата инфраструктурата за електрички. Поне така си мисля. Ако имаш гараж или къща, може би да.
  • 30 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #20 от "Реалност":

    Бързите зарядни станции са по 150 киловата на колонка, а колонката почти никога не е една. Никой няма да те отпусне партида над 100 киловата по ниско напрежение. Ще си на средно напрежение, а трансформатора ще е твой проблем и в твоя имот.

    Съвсем бързите зарядни станции са над 250 киловата мощност и се захранват от батерии. Те могат да са свързани и с много по-малка мощност към ЕРП, а могат и да връщат енергия в мрежата при необходимост и или изгода. За тях е най-рентабилно да се ползват фотоволтаици.
  • 31 Някой си

    6 1 Отговор
    Бих си купил дизел - здрав, надежден и икономичен !
  • 32 Беееее, беееее

    5 2 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Овчице, тока в "контакта" тръгва като си го платиш. На запад дори на бензиностанциите нямат персонал, но няма как да си сипеш без да платиш.

    Коментиран от #52

  • 33 ВАЗ 2107

    5 0 Отговор
    Кой цени да се изравнят-пропуснали сте да уточните .
    Тези на чисто новите или тези на т.н. "втора употреба"?
    Защото положението у нас и възможностите на над 80 % от българите е да се домогват единствено на коли-"втора" употреба.
    А за електро-автомобил "втора" въобще не ми се говори ...100% той ще е със скапани акумулатори, чиято подмяна ще стрева поне 1/2 от цената на цял нов автомобил.За другите неудобства и разходи да не казвам.
    Чисто нов автомобил се купува или за да го впрегнеш в ЯКА работа и изкарва пари или ако сам ти не знаеш цената на тези пари и как си ги изкарал. Още при излизането на новиия автомобил от магазина -цената му пада поне с 10 % от тази ,която си броил....а до 5-та година е почти на 30% от тази ,като нов.Карал ,не карал -това е . Ако ще с вода да върви ,това ,което си загубил в първоначална инвестиция е невъзвратимо много !
  • 34 Да видим?

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Димов":

    "Бих си купил електромобил, ако: цените им паднат до нивото на ДВГ коли"

    За новите това ще е факт след 3 до 5 години. За съжаление, цените на втората употреба още на днешните електрички с прилични батерии пада по-бавно отколкото на бензиновите. Да не говорим за следващите поколения "вечни" батерии. Дори след 10 години няма да има евтини електрички втора ръка.
  • 35 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Прав чеп":

    ти се скрий оли
  • 36 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    2 0 Отговор
    има шофьори глухонеми
  • 37 Да видим?

    2 4 Отговор
    "пробегът стане поне колкото на аналогична бензинка; "

    След 5 максимум 10 години вероятно и това ще стане. Въпросът е дали и тогава ще мислиш така?

    Ако приемем, че цената е паднала на 100$, а енергийната плътност се повиши двойно, скоростта на зареждане също, като стане константа до 80%


    Кой автомобил ще избереш? Единия ще е с 10 000$ по-евтин, с 300 кг по-лек. Със същата мощност ще е по-пъргав и стабилен и ще харчи по-малко на километър. Ще зарежда за 400км пробег за 6 мин.

    С голямата батерия ще заредиш 800км за 12 Мин. Ако зарядните са ти през 10-20 км кой автомобил ще избереш заради едно отбиване повече?

    Единствения смисъл ще е ако всекидневно изминаваш над 500км, за да може да зареждаш евтино през нощта и да избегнеш скъпото бързо зареждане, което струва в пъти повече.
  • 38 Да видим?

    0 1 Отговор
    "токът си остане евтин; "

    Забрави за евтин или скъп ток. След половин година, цената не тока за всички ще е пазарна и няма да има регулирани цени. Още днес цената на тока се сменя всеки час спрямо търсене и предлагане.

    Ето какви ще са цените днес: Енергийната борса в рамките на търговията „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 51.78 лв. за MWh и количество от 39078.20 MWh с ден за доставка 25 октомври 2020 г., сочат данните от търговията.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 72.19 лв. за MWh, при количество от 19865.5 MWh.

    Извънпиковата енергия (19212.7 MWh) е на цена от 32.93 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).

    Борсата стартира при средна цена от 58.73 лв. за MWh и количество от 1341.7 MWh, като в 04 – 05 часа стойността спада знчително – до 2.03 лв. за MWh при количество от 1396.3 MWh.

    Най-високата цена на търгуваната енергия в сегмента пазар „Ден напред“ е регистрирана в 19 часа – 100.69 лв. за MWh при количество от 1738.4 MWh.

    В 24 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент е 48.95 лв. за MWh, при количество от 1682.2 MWh.

    Коментиран от #53

  • 39 Да видим?

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Димов":

    Дали ще ти е евтин тока за зареждане, зависи само от тебе. Както виждаш, тази сутрин цената на електроенергията за 100км, щеше да ти струва само 40ст. за 20кWh . Реално ще платиш повече за такси и данъци, отколкото за ток.
  • 40 спрат да губят ток от батерията

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Димов":

    спрат да губят ток от батерията, докато седят неизползвани;

    Порше тайкан за 22 дни губи 1% от заряда и 3 км от пробега. Колко време смяташ да не караш автомобила си? Тези параметри ще се подобряват с времето.

    Коментиран от #54

  • 41 koko

    3 0 Отговор
    И не само цената, но и пробега, до може да мине поне 600км при най кофти условия за батерията.
  • 42 анти Тулуп

    5 1 Отговор
    Вече карам втори, но в България няма развита мрежа със зарядни станции (страна от 3-ят Свят) По безсмислена анкета скоро не е пускана. За ваше сведение в Канада, Правителството предлага на индианците от северните територии да поеме 70% от цената за да сменят стандартните автомобили с електрически.

    Коментиран от #49

  • 43 Гост

    4 0 Отговор
    Проблемът не е толкова в цените, колкото в инфраструктурата- станциите за зареждане, които са малко и съответно извънградското шофиране е риск - например ходенето от София до морето задължително ще е свързано с няколко спирания за по няколко часа, за зареждане, ако изобщо има къде. В допълнение самата технология, която предполага зареждане всеки ден или през 2- 3 дена за по 8 часа. Мнозинството хора нямат гаражи от там идва и проблемът. Предсатвяте ли си електромобили на тротоара пред панелката, от чийто балкон се подава разклонител... И това в най- добрия случай, тъй като дори в скъпите квартали като Лозенец и Центъра вероятността да си спреш на място точно под прозореца за да пуснеш разклонител е 1 на милион
  • 44 Скот Килмър

    2 6 Отговор
    Електромобил разбира се! Неандерталците да си взимат дъртите ръжди и да си отиват някъде в Азия! Там им е мястото на тях!
  • 45 4кре54к

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Посетител":

    Много точен коментар!
    Бих допълнил само, че ел. автомобилите ги купуват хора, които държат на всяка цена да са различни от другите и това е видими непременно. Или казано с една дума- джендъри.
    Казвал съм го и пак ще кажа. Нямам нищо против ел-колите. Като човек учили работещ по ДВГ, смело мога да кажа, че електромотирите, особено съвременните (примерно brushless) да по-доброто за един автомобил от ДВГ. НО с тия батерии с които разполагаме в момента няма как да се получи работата. Това е ясновниятп проблем. Визирам, голямо тегло на батериите, бавно зареждане, малък пробег с едно зареждане, влияние върху капацитета им от околната температура, висока степен на опастност от самозапалване, висока цена и не на последно място, огромното замърсяване на ок. среда при производството и при утилизирането им.

    Коментиран от #47, #48

  • 46 симпатягата

    1 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
    Ако цените на електромобилите и колите с ДВГ се изравнят още днес, какво бихте си купили?
    Тоест ако се вдигнат цените на автомобилите с ДВГ до тези на електромобилите , ще опрем пак до общественият транспорт.
  • 47 От кой век пишеш

    1 4 Отговор

    До коментар #45 от "4кре54к":

    Това което си написал за батериите се отнася за 20 век. Вече сме на 20% от 21век! Повечето от изброените недостатъци са премахнати, а за другите остава по-малко време, отколкото е живота на един автомобил.
  • 48 еми не

    2 5 Отговор

    До коментар #45 от "4кре54к":

    имам бърза, шумна, и достатъчно мощна кола.
    Поддръжката и струва цяло състояние, а една обикновено изглеждаща семейна тесла ме прави смешен. И даже вози по-добре.
    За разходите, въобще няма да говорим, че едва ли ще им издържиш.
    Еми писна ми да се правя на гъзар и всеки дами рови в джоба.
    И аз минавам на електрички.
    Точка
    Колкото по-рано, толкова по-малко пари ще съм загубил, заради едно "РЪМ-РЪМ",. И на всичкото отгоре ми късат шортите и ми се смеят

    Коментиран от #55

  • 49 бе те в румъния дават по 10

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "анти Тулуп":

    евра за нов електромобил.
    Никога повече, сервизи, масла, данък(поне в близките 10г.)
    Ремъци, датчици, инжектори, турбини, добавки, свещи, филтри, антифризи, помпи, дюзи, термостати, стартери, и още, вибрации, шум, миризми и още сума ти тъпотии.
  • 50 J walker

    1 0 Отговор
    Ако си купите бутилка ракия и я отворите когато цените на ДВГ и е-автомобилите се изравнят, ще е много отлежала.
  • 51 перничанин

    1 0 Отговор
    И двете дедо попе и двата:)) Електичка за градско и ДВГ за почивка и разходки .

    Коментиран от #56

  • 52 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Беееее, беееее":

    И у вас спира като не си го платиш, ама на кафевите никой не им го спира, теленце.
  • 53 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Да видим?":

    Преди преврата в България всички цени бяха фиксирани от партията. След преврата цените минаха на свободния пазар и ЛЕЛЕ МАЙКО!!! Вече всичко стана супер скъпо. Ако и с тока стане така, по-добре не ми го хвали.
  • 54 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "спрат да губят ток от батерията":

    А зимата на студената улица пред блока, за два или три дни без да я карам, пак ли ще губи само 1%. ???? Има клипове как Нисан Лииф на студа пада на 25 % за една нощ.

    Коментиран от #66

  • 55 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "еми не":

    Кой човек над 18 години говори и мисли така? Кой го интересува дали някоя друга кола ти късала шортите? Ти за возене ли си купуваш колата или за късане на шорти? И ако за старата ти барака си дал 3000 лв, то си приготви едни 100000 за електрическа.

    Коментиран от #73

  • 56 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "перничанин":

    Купи си хибрид 2 е 1
  • 57 Факти ( истински)

    1 3 Отговор
    Истината е, че електромобилите се загряват по-бързо от обикновените автомобили. ... Електромобилите не само подгряват по-бързо от бензинова кола, но могат и да я подгреят, без да работи на празен ход бензинов двигател. И най-добрата част - можете да го направите, докато сте включен в мрежата и да не изтощавате батерията си, докато седите удобно в сградата.

    Коментиран от #61

  • 58 Факти ( истински)

    2 3 Отговор
    Електрическите автомобили се справят далеч по-добре в снега от традиционните автомобили, главно заради дизайна и архитектурата. ... Специфични системи като контрол на стабилността и АБС могат допълнително да помогнат на управлението и сцеплението ви, като следят скоростта ви, активират спирачките ви, намаляват мощността и предотвратяват прекомерното въртене на колелата ви

    Коментиран от #62

  • 59 Факти ( истински)

    2 3 Отговор
    Повечето електрически автомобили имат полезна функция, наречена предварително загряване, която ви позволява да загрявате интериора, докато автомобилът все още е включен. В зависимост от това коя кола имате, можете да включите предварително загряване или чрез натискане на дистанционен бутон на вашия ключ или по-често, като стартирате приложение на мобилния си телефон.

    Коментиран от #63

  • 60 Факти ( истински)

    2 5 Отговор
    Като цяло електрическите превозни средства са по-ефективни в по-студено време, защото съхраненото електричество е много по-лесно да се преобразува в движение, отколкото двигателят с вътрешно горене, който се опитва да превърне химическата енергия в механична, особено зимата.

    Коментиран от #64, #65

  • 61 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #57 от "Факти ( истински)":

    БАтерията няма да се изтощи, докато си включен в мрежата, но ще ти навърта сметка електромера. И само ако си включен в мрежата. Няма как навсякъде да сложат колонки за ток. Това означава, че ще има повече колонки от хората. Пълно безумие.

    Коментиран от #69

  • 62 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Факти ( истински)":

    Лелееее, много ме е яд, че никой ДВГ автомобил няма такива модерни системи като АБС и ЕСП и др. Явно това са системи само за електромобили.
  • 63 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Факти ( истински)":

    Чувал ли си за Вебасто или за Ебершпахер? Срещу 50 гр гориво ти затопля интериора докато се бръснеш у вас сутрин, преди да слезеш в колата. Управлява се и дистанционно. Повечето съвременни коли с ДВГ го имат, или негов аналог.

    Коментиран от #70

  • 64 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Факти ( истински)":

    ДВГ проектиран за граждански нужди работи при температури от -50 до +60 градуса. Може да престои навън при много студено или много горещо време без да е вързан за зарядно или други допълнителни средства за поддържане цял месец, като през това време няма да загуби и грам от горивото си. След месец отиваш въртиш ключа и палиш. Остави си електромобила назима без да е включен в контакта за няколко дни и чакай да тръгне.

    Коментиран от #68, #71

  • 65 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Факти ( истински)":

    В края на краищата излиза, че електромобила си върви навсякъде с нуждата от повсеместно зарядно устройство. ДВГ колата й трябва такова нещо веднъж на 1000 км и само за 5 мин. Електромобилът не може да оцелее няколко нощи без зарядна колонка. Няма как да има зарядни колонки навсякъде. Особено на всеки тротоар пред всеки блок, където спират повечето коли. Едни чешмички ги чупят по 2 пъти в месеца, че какво остава за хиляди и хиляди колонки за електромобили. Няма да плащаме само ремонти на колонки я.

    Коментиран от #67, #72

  • 66 През зимата де

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Клипа с Порше тайкан беше в студено време. Не си спомням дали беше зимата. Като изключиш всичко, няма значение дали е зима или лято. 25% от батерията може да ти падне ако оставиш отоплението през нощта, за да ти е топличко сутринта купето. И двигателят да оставиш да работи на твоя автомобил и той ще ти изхарчи четвърт резервоар.
  • 67 Факти ( истински)

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Електромобилите се зареждат от всеки контакт ....колонка ти е мозъкът !
  • 68 Факти ( истински)

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    Въртиш ...и акумулатора ти показва кукиш...и поливаш Москала с бензин и го палиш
  • 69 Защо да е безумие

    0 1 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Сега няма ли повече електромери от хората? Като си плащаш, защо да няма още повече електромери, каквито на практика са зарядните колонки? Буквално са електромери с дистанционно включване чрез плащане с чип, карта или разпознаване на автомобила през порта за зареждане както е при Тесла.
  • 70 Факти ( истински)

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Гост":

    Чувал съм ....всяка бракма от Италия е с печка ...нали ?
  • 71 Дрън-дрън

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    Остави си автомобила в Сибир при минус 40 за едно денонощие и после отиди го запали. Ако си включил автомобилът в режим хибернация, почти не черпи ток. Дори при минус 40 ще тръгне защото не се налага да пали. Ще тръгне с намалена мощност и изключена рекуперация, но ще тръгне и при загряване на батерията по време на движение ще си възстанови всички параметри.
  • 72 Тебе пък какво те бърка

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Да не плащаш ти за ремонт на колонките? Представи си колонките като вендинг автомати, но не за кафе, а за ток. И тях ги разбиват да им обират монетите и те се нуждаят от ток. Струват повече от една зарядна колонка, но въпреки това никнат като гъби след дъжд и ги има навсякъде където се обърнеш. Ти колко пари си дал за вендинг автомат? Кой е задължен да ги слага по улиците? Както виждаш като има търсене има и предлагане. От зарядните вероятно ще се печели повече отколкото от вендинг автомат, а обслужването е значително по-малко, така че не бери грижа.
  • 73 еми бате

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    аз специално, цял живот си купувам колите за кеф.
    Ако ти си бакшиш, ясно че други неща ще те интересуват.
    На 43 съм, и детето и то много се радва като го возя с резачката.
    За мен е удоволствие-не работа.
    А и мога да си го позволя. Истината е обаче, че новите играчки са по-добри и ще стават още по-добри. Няма нужда от носталгия.
    Тази ще си я оставя, за събота и неделя, да ми напомня за миналото, но смятам да направя крачката.
    И ти ще ми еш от другата страна рано или късно.
  • 74 kkk

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Тази опорка се изтърка":

    Теориите ги зарежи и ела да ти демонстрирам какво става в реалният живот- съседа има Hyundai Ioniq изцяло на ток и не съществува вариант в който да зареди за повече от 60км. вкъщи. И това е за 10+ часа- сам смятай загуби и т.н.

    Коментиран от #77

  • 75 Факти ( истински)

    1 1 Отговор
    2020 Ioniq Electric. Изцяло електрически обхват до 170 мили въз основа на напълно заредена батерия с капацитет 38,3 kWh и 133 MPGe. MPGe е еквивалентна на EPA мярка за ефективност на бензиновото гориво за работа в електрически режим
  • 76 Факти ( истински)

    1 1 Отговор
    Гугъл :
    Hyundai IONIQ / Пробег с едно зареждане
    63 - 378 км само батерия, общо 1 250 км
  • 77 Не си измисляй

    0 1 Отговор

    До коментар #74 от "kkk":

    Пълното зареждане е за 6 часа, а за час се зареждат над 40км

    Коментиран от #78

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор

  • 79 Дъ Мозък

    1 0 Отговор
    ЮПСа никога няма да е на ниво за автомобил. Освен това електрокара няма шанс за втора рака. Идеята е да излъжат някой и друг балък и после давай на метана или газта, в краен случай водород.
  • 80 ИнжинерО

    1 1 Отговор
    Абе иде глад и мор. кой го еня за някаква си уайърлес касетка за хляб

    Коментиран от #82

  • 81 Факти ( истински)

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "kkk":

    Ей ти на теб оферта - иди в Хюндай и им кажи ,да турят 50 бона в джобчето и да ти уйдисат на селянията !
    Ако успееш - честито !
  • 82 Герпобедавинаги ™

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "ИнжинерО":

    Москалът на трупчета и извади " батерията" ......

    Коментиран от #85

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор


  • 84 Този коментар е премахнат от модератор

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към анкетата