5 Септември, 2021

Бихте ли заменили настоящия си автомобил с електрически?


Бихте ли заменили настоящия си автомобил с електрически?
С подкрепата на
mobile.bg
Не, предпочитам двигател с вътрешно горене
62% (2567)
Да, бих
36% (1520)
Вече разполагам с електрически автомобил
2% (80)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ххх

    13 10 Отговор
    Бихте ли си заменили мъжкия полов орган с женски? Не забравяйте, че винаги може да изберете джендър.

    Коментиран от #15, #20

  • 2 пешеходец

    12 23 Отговор
    С нетърпение ги чакам батарейките тишина ,спокойствие,чист въздух,чистота,красота,кунфорт,практичност и др.Смъртта на ДеВеГето е неизбежна!

    Коментиран от #7, #38

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Винету

    9 1 Отговор
    Само с прериен мустанг .
  • 5 сърфист

    15 8 Отговор
    Колко ли пешеходци ще загинат, защото не чуват приближаващия ги автомобил?

    Коментиран от #6

  • 6 9952

    12 13 Отговор

    До коментар #5 от "сърфист":

    Това е възможно най-простоватата опорка която съм чел,наистина.

    Коментиран от #11

  • 7 2364

    8 16 Отговор

    До коментар #2 от "пешеходец":

    ДВГ е остаряла технология и като се замислиш е в реда на нещата рано или късно това да се случи.Аз също харесвам колите с ДВГ повече като цяло но факта си е факт.Няма нищо по-красиво от звука на V8 двигател и само заради това бих продължил да си купувам автомобил с ДВГ.Факт е обаче ,че при ел. автомобилите всичко е много по-добре.Няма течове на антифризи,масла и тем подобни работи.Няма късане на ремъци ,обслужвания ,и въобще цял двигател с куп елементи отпред от които могат да се прецакат 1000 неща.

    Коментиран от #9

  • 8 кара4о

    14 6 Отговор
    Анкетата е тъпа, защото няма хибриди, а те имат най-доброто от двата вида автомобили. Имам хибрид и няма да го заменя нито за електрически, нито за такъв с ДВГ. Имам среден разход 4,5/100 и не съм зависим от зареждане на батерия, а също така не съм зависим и от висок разход на гориво, както е при колите само с ДВГ. Колата е Тойота Корола хибрид с 10 г гаранция на хибридната система и батерията и 7 г гаранция на цялата кола. Доволна работа. Изобщо не мислиш дали нещо ще ти се счупи, а и това все пак е Тойота и там нищо не се чупи така или иначе.
  • 9 кара4о

    17 2 Отговор

    До коментар #7 от "2364":

    Уточнявай, че не излизаш от града и ти трябва градска кола и заради това ти се иска електричка. Миналата седмица бях в Хърватска. Обиколих насам-натам, отбих се до Белград, и Босна при приятели, после минах през Македония и се прибрах. Навъртях 1200 км. за няколко дена. Ако бях с електричка, колко дена щяха да са ми нужни, за да го навъртя това разстояние? Смятай! И в колата трябваше да спя докато се зарежда, нали. Виж, електричките са супер. И аз много ги харесвам, но са градски коли. Тези километри дето ти ги пишат не ги гледай. Малко, като се застуди и километрите падат наполовина, а ако десния крак ти е по-тежък още наполовина и накрая какво се получава? Едно нищо.

    Коментиран от #10

  • 10 Гост

    5 18 Отговор

    До коментар #9 от "кара4о":

    Първото което е това със зареждането няма да е проблем като навлязат повече ел.автомобилите на пазара.Ти сериозно ли си го представяш ,ел автомобоилите да станат основните автомобили и все още да има проблем със зареждането ? Освен това ще се разреждат доста бързо.На бул.Черни Връх например има бърза зареждачка която зарежда от 0-92% батерията за час и нещо.И това което говориш за километрите не си прав.Един познат взе Kia Niro например си и отговаря напълно на посочените киометри.
  • 11 сърфист

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "9952":

    Нямам нищо против ел. автомобилите. Въпросът ми беше от чисто любопитство. Какви опорки ти се превиждат, незнам.
    Това за което си мислих е. Шумът от двигателя предупреждава за приближаваща кола и те държи нащрек.

    Коментиран от #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Заю Баю

    8 10 Отговор

    До коментар #11 от "сърфист":

    Шумът на колата от работещият мотор е най-малкият проблем. Поставя се звукова уредба която имитира звука на мотора. Вече го правят. Проблемът е малкият пробег и бавното зареждане. Обаче скоро ще бъде решен. Тойота вече има модел с 1000 км. пробег с нов тип сухи батерии с някаква технология с графен.
  • 14 gosho

    5 15 Отговор
    караш 300/400 км па спреш да хапнеш за 30 мин/ и колата ти заредена на 80% какво толкова сте се стресирали това лято само спрях на омв докато се изпикам те минали 20 мин. размърдаите малко кухите кратуни бе
  • 15 ЕЛЕКТРО

    25 5 Отговор

    До коментар #1 от "Ххх":

    ПЪРВАТА ПРИЧИНА ЗА ДА ПРЕДПОЧИТАМ ДВИГАТЕЛ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ Е ,ЧЕ С ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ МИНАВАМ 1300КМ БЕЗ ДА ЗАРЕЖДАМ А ЗАРЕЖДАНЕТО СТАВА ЗА 1МИНУТА И ПРОДЪЛЖАВАМ ОЩЕ 1300КМЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ СА НАРОЧНО ЗАДУШЕНИПЛЮС ТОВА ЗАМЪРСЯВАТ МНОГО ПОВЕЧЕ СЪС ХУБАВИТЕ СИ АКОМУЛАТОРИ ЗА КОИТО СЪЩО СЕ ИЗПОЛЗВАТ ЕДНИ РЕДКИ НЕЩА ОТ ЗЕМЯТА СЛЕД 2-3 ГОДИНКИ КАПАЦИТЕТА НА БАТЕРИЯТА ИЗДЪХВА И ОТ 300-400КМ СПАДА НА 200КМ И ХОП ЗАПОЧВАТЕ ДА СЕ ОАКВАТЕ С ВАШИТЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛЧЕТА!!!!МАСОНО ИЛЮМИНАТСКИ ПРОСТОТИИ С ЦЕЛ ОГРАНИЧАВАНЕ ДВИЖЕНИЕТО НА МАСИТЕ!

    Коментиран от #23

  • 16 kkk

    8 2 Отговор
    Докато не намерят начин електричките да минават на ток гарантирани 700км. в най-тежък режим (тоест зимата с всичко подгряващо работещо нон-стоп, а лятото на прост климатик към 850км), да се зареждат от 10 до 100% за максимум 30 минути и бързи зарядни станции да има минимум колкото днес имаме метан станции тея електрички ПРОСТО НЯМАТ ШАНС да станат масови.
    Плъг-ин хибриди- ДА, електрички с range extender (малък двг който е САМО генератор)- ДА, но 100% електрички- НЕ. Кола 100% на ток в момента и в близките 30 години ще става само за в града- тип Нисан Лийф, Рено Зое и т.н. с гарантиран пробег от 150км. зимата (поне 2 дни каране) и спокойно зареждане от контакта вкъщи...

    ПС: По света има хубави субсидии за електрички и куп начини да зареждаш безплатно и затова се купуват днес- скоро и субсидиите, и безплатното зареждане, и нулевият данък, и безплатното паркиране ще изчезнат и познайте кой ще даде €45 000 за Голф на ток...
  • 17 Someone

    3 6 Отговор
    В какъв смисъл "заменил"?
    Да, ако карам Голф двойка бих го заменил за Тесла Плейд, Ауди Е-Трон Римак и др. подобни. Кой не би?!?

    Коментиран от #24

  • 18 Японеца

    5 4 Отговор
    Чистите електрички нямат бъдеще! Твърде е сложно с тока! Хибридните технологии на газ ще гарантират над 1000км пробег!
  • 19 вевеве

    4 2 Отговор
    Бих заменил колело за пеш, София за село, факти с тъпите им анкети за кавото и да е.
  • 20 ИСТИНАТА

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ххх":

    ГЕРБ имат само двама депутати по-малко от ИТН, нали?
    А защо тогава не предлагат в НС правителство?
    Защото са в тотална изолация, нали?
    Дори и да спечели ГЕРБ изборите с няколко %-та,
    кой ще подкрепи правителство на ГЕРБ?
    Никой, нали?
    Следователно е глупаво е да гласуваш за ГЕРБ!
  • 21 big

    6 1 Отговор
    По принцип в това няма нищо лошо, ако трябва да съм честен, няма значение какъв ще бъде - стига да е нов! За съжаление, за себе си, не виждам причина да го правя - вече не съм млад; няма и пред кого да се ефеча; стария ми автомобил ме устройва и тези пари бих желал да изхарча за мое удоволствие!
  • 22 Гост

    3 3 Отговор
    Само ако държавата ми го подари, бих карал електичка.
  • 23 Колата ти колко кубически МИЛИМЕТРА е?

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "ЕЛЕКТРО":

    Ти тираджия ли си извинявай? Даже и те за 8 часа минават не повече от 800 км ако спазват ограниченията на скоростта и пикаят в бутилка. После обаче трябва да спрат. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Ако си със сменник-ок. Но тук става въпрос за нормални хора, с нормална работа, които дори да живеят извън града, а работят в него, рядко изминават повече от 100 км на ден. Дори като ходя на море, спирам във Велико Търново да хапнем, да починем и децата да се разсеят. Поне час и половина се моткаме. За час можеш да заредиш електричката достатъчно, че да стигнеш до Варна.

    Коментиран от #37

  • 24 хаха

    1 5 Отговор

    До коментар #17 от "Someone":

    аз не бих , нямам доверие на електромобилите, само ще ти кажа електрокар си чувал нали ? защо 95% по фирмите карат с мотокари а не електрокари знаеш ли как издъхват и постоянно са на зареждащо устройство. ако ти рябва кола да минаваш много километри на ен само ДВГ другото е компромис, Друг пример има винтоверти на ток тип домашен майстор има и на батерии има и на въздух чрез компресор който е на ток , предпочитам последните на ток или възух но не на батерии завиеш 300 винта и си на зарядното говоря за прозиводство на за вкъши да завиеш 5 винта

    Коментиран от #36

  • 25 Скорпи

    3 2 Отговор
    Друго си е да се изрежеш като кросов мотор....няма я тръпката с електричката...екологично чисто и дотам..
  • 26 Joro

    4 2 Отговор
    След 10 г. анкетата ще е по-иначе: Ще си купите ли доброволно електромобил или ще платите глоба 10 000 евро, ако искате да шофирате автомобил с ДВГ.
  • 27 бах Киро

    4 3 Отговор
    Аз колекционирам механични часовнцици и доколкото ми позволяват уменията(не съм учил чаовникарство) си ги ремонтирам и обслужвам сам.И не си ги давам за разни електрически изгъзици.Тук тия изиоти ме налегнаха автомобила да съм си сменял с електрически.ОТ 1997 съм с един автомобил- Тойота Лънд Крузер 4,2 дизел (Модел 80 от 1991).Смятам да ме носи до края на живота ми ако не стане сакатлък и някой соросоиден еколог не го взриви. Междо другото имам свидетелство за управление на електрокар от тренировачния център на МК "Леонид Брежнев" (повече известен като "кремиковци") така,че знам добре за какво иде реч и ще ми държи влага за цял живот.От все сърце пожелавам на любителите на електрички един преход из Африка,ЛАтинска Америка,а най добре Австралия с елекрокар.Ако по чудо оцелеят,ще разказват как.Съответно тесла и неолибералите може да им отпуснат премия ,а онова дебилче Грета Тунберг може да ги удостой с прегръдка.
  • 28 бах Киро

    2 3 Отговор
    Аз колекционирам механични часовнцици и доколкото ми позволяват уменията(не съм учил чаовникарство) си ги ремонтирам и обслужвам сам.И не си ги давам за разни електрически изгъзици.Тук тия изиоти ме налегнаха автомобила да съм си сменял с електрически.ОТ 1997 съм с един автомобил- Тойота Лънд Крузер 4,2 дизел (Модел 80 от 1991).Смятам да ме носи до края на живота ми ако не стане сакатлък и някой соросоиден еколог не го взриви. Междо другото имам свидетелство за управление на електрокар от тренировачния център на МК "Леонид Брежнев" (повече известен като "кремиковци") така,че знам добре за какво иде реч и ще ми държи влага за цял живот.От все сърце пожелавам на любителите на електрички един преход из Африка,ЛАтинска Америка,а най добре Австралия с елекрокар.Ако по чудо оцелеят,ще разказват как.Съответно тесла и неолибералите може да им отпуснат премия ,а онова дебилче Грета Тунберг може да ги удостой с прегръдка.

    Коментиран от #29

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 убооо

    5 1 Отговор
    Ако ми го харижат срещу моята 20годишна баба съм съгласен. Само, че се замислям зимата в студа ако се наложи да престоя "Х" часа и батерията се изтощи, ко прая, а тя се изтощава много по-бързо отколкото свършва горивото в резервоара.
  • 31 Eдно доуточнение за тия дето са "За".

    3 1 Отговор
    И аз съм "за" но ако е нужно.Ако е нужно.Но да кажа (напиша) че живея в западна Европа в лична къща с гараж и паркинг.До 3.6 kw няма да е проблем. Но за бързо зареждане ще е нужно над 12 kw.Ще трябва да се прави към съществуващото ел табло.Но ако през денят се наложи и има и други консуматори включени (на газ се отоплява и за баня) как ще се натовари фазата идваща от трафопоста?Друго:някой от производителите до 7мата година искат да им се плаща наем за батерията (караш не караш и не е малко).Други не но ако се счупи след гаранцията си плащаш (7-10000 евро).Батериите губят от капацитета си (подобно на телефоните) и дори нови едва покриват 60% реален пробег спрямо заявения. Тука на запад всички блокчета от поне 20 тодини (построени) си имат паркинги за всеки живеещ+ за гости.Ще направят точки за зареждане.Но за БГ това е немислимо.Например в СтЗагора блокът ни има едва 30 паркоместа от 100 апартамента.При бабата има Нула парко места от 100 апартамента....Какво правим?Тъй че тая анкета за БЪЛГАРИЯ не служи за нищо.Трябват милиарди инвестиции в близкото десетилетие за да може поне в градовете да се измени автопарка.

    Коментиран от #35

  • 32 Сравнение

    4 3 Отговор
    Само необразован човек може да избере ДВГ. Електричката е много пъти по-бърза от най-бързата кола с ДВГ. Второ е изключително икономична. 3-то, няма какво да се развали. Няма смяна на масла и т.н. и т.н. Отделно няма данък и паркира безплатно в синя зона и , и, и .....

    Коментиран от #34

  • 33 Гост

    1 2 Отговор
    Гласувах с Да, но замяната предполага без доплащане, щом не е уточнено. Зависи и за какъв електрически автомобил става въпрос. Ако е за някое Спаркче - благодаря, но ще се въздържа. Навит съм само, ако е за автомобил от класа на моя, за поне половината рън с едно зареждане и да е без доплащане.
  • 34 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "Сравнение":

    Само деца с мечти и без книжки биха избрали електромобил. Закъде ще бързащ с тази електричка? Ограниченията са 90 навън и 50 в града, за всички ни.
  • 35 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Eдно доуточнение за тия дето са "За".":

    Умен коментар. Похвално. И аз гласувах за, като теб, но и аз съм със съображения. В момента анкетата тези, които са против са двойно повече от онези, които са ЗА и последните са гласували ЗА, като мен и теб с условия.
  • 36 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "хаха":

    Фирмите, които ползват електрокари за подемни машини са такива, които имат забрана за газкари, например. Самото им производство не допуска по някаква наредба да имат газкар и затова са принудени да имат електрокар. Това не за всички но някои са така.
  • 37 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #23 от "Колата ти колко кубически МИЛИМЕТРА е?":

    Вие може да се влачите до морето 5 часа, но ние спираме да пикаем за 2 минути и продължаваме. Това твоето един ден от отпуската ти изгаря в зареждане на електрокара и мотаене по магазините за да си оправдаеш зареждането.
  • 38 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "пешеходец":

    И какво им чакаш? Да ти я подарят ли? Продават се - купи си.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 6568

    2 2 Отговор
    Неизбежно е стара технология като ДВГ да остане.Естествено ,че Ел.автомобилите ще станат основното превозно средство скоро време.Всички преимущества са на страна на ел.автомобилите и всичките удобства.До сега който се е качил на ел.автомобил, повече не се е върнал на ДВГ.При ел.автомобилите зареждаш веднъж за един час и после караш 500км с 12 лева разход.Нямаш течове на антифириз,масла и всякаква друга гняс от двигателя.Няма.ремонти по двигатели и тем подобни 1000 неща които могат да се развалят.Зимата пускаш топлото в колата и започва да отоплява веднага ,а не да чакаш двигателя да загрее ,че въобще да тръгнеш.Общо взето станат ли масови ел.автомобилите няма да има проблем нито със зареждането,нито с пробега ,нито с нищо.В началото когато са започнали да се карат коли в ДВГ да не мислите ,че е имало бензиностанции навсякъде ?!
  • 41 Тези инатливи

    0 2 Отговор
    защитници на ДВГ сигурно са автомонтьори ?!
Назад към анкетата