19 Септември, 2021

Одобрявате ли задължителното шофиране с включени светлини през цялата година?


Одобрявате ли задължителното шофиране с включени светлини през цялата година?
С подкрепата на
mobile.bg
Да, така автомобилите се виждат по-добре
42% (2397)
Не, лятото е абсолютно безсмислено
55% (3167)
Все ми е едно
3% (176)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван1

    55 25 Отговор
    В Австрия въвеждат закон за каране на къси светлини през деня и след като няма никаква промяна в броя на ПТП-тата за 1 година го махат. В Германия не е задължително и са доказали, че когато всички карат на фарове през деня хората се стресират и натоварват повече от постоянното виждане на светлини през деня... Ние сме малък, но много прост народ

    Коментиран от #32

  • 2 пешеходец

    39 18 Отговор
    Да светят само в мрачни дни и нощем!Светенето на фаровете изразходва повече гориво и богатее
    ЕлеКтрОдолара!Както и производителите на авто крушки.
  • 3 дженДАР

    13 3 Отговор
    Криворазбраната цивилизация или колоноя до дупка на НСР!
  • 4 ГЕРБ=БСП=ДПС

    17 26 Отговор
    На градско с изключение Цариградско шосе и околовръстното шосета е безсмислено да се кара със запалени фарове. Защото скоростта в града е ниска 40-50 км/ч.. Смятам, че на извънградско където скоростите са по-високи е задължително да се кара със запалени фарове. Защото сивите автомобили се сливат с цвета на асфалта и дори при ярко слънце не се виждат някои цветове автомобили.

    Коментиран от #13

  • 5 оня с коня

    11 33 Отговор
    Някои хора упорито свързват Дневните светлини с Фаровете на колата.Тъй като моята е по-стар модел,сложих й Допълнително"Ангелски очи" от възможно Най-яркия модел,така че мога да карам с тях в Града през нощта дори без да включвам късите.За сравнение въпросните Светодиоди харчан Несравнимо по-малко ток от фаровете,така че нека не се притесняват некои хора че Светенето им натоварва Динамото и респективно води до преразход на Гориво.Това е все едно да се тревожат че При по-висока скорост вятъра издухва Молекули от Боята и тя изтънява.
  • 6 Уса

    16 20 Отговор
    Тук в сащ не са задължителни и в България не трябва да бъдат.Все пак американските закони са по-добри от българските и се спазват

    Коментиран от #8

  • 7 Sieg

    16 18 Отговор
    Как ще да е безмислено лятото, вие наред ли сте бе? 😄 Боже, боже!!!
  • 8 Sieg

    30 5 Отговор

    До коментар #6 от "Уса":

    "Щом в САЩ е така и тук трябва да е 😂" най-глупавото мислене е мисленето по аналогия.
  • 9 123456

    16 6 Отговор
    За мен, по тъпо е лятното часово време!
  • 10 факти

    28 10 Отговор
    Няма никакъв ефект от тези светлини върху броя на птп. И понеже говорим за глобално затопляне тази глупост със светлини през деня допълнително допринася за замърсяването.
    По груба сметка 1 милион автомобили със 100 вата консумация дори само за два часа водят до 200 мегават часа разхищение на енергия.Това е примерно един час работа на Брикел.
  • 11 kkk

    24 23 Отговор
    Алоооуууу, разбирачите- как са законите у Европа-та не ми пука, опитвайте да мислите малко...
    От може би 7-8 години насам ВСИЧКИ НОВИ КОЛИ се произвеждат с "дневни светлини" които се активират при стартиране на колата. Няма ден, няма нощ- те си светят, някои доста ярко... И тъй като лесно се свиква, че "няма светлини = няма кола насреща" ЕДИНСТВЕНИЯТ правилен начин е ВСИЧКИ да карат на фарове/дневни светлини постоянно. Това, че карате стари кочини е ваш проблем- не на законодателството.

    ДА- безполезно е лятото (особено пък за ксенон с лупа), ДА- фаровете вдигат разхода с 0,1-0,2л./100км., ДА- на теория се сменят по-често лампи... На практика обаче НЕ- лампата за заводският ми ксенон струва 130лв./бр. (нямам заводски ДРЛ и карам на фарове) обаче за 3г. и близо 100 000км. не щът да изгорят бе, що така? На другата кола съм със заводски ДРЛ- питах за спорта може ли да ми изключат ДРЛ-а и отговорът беше "докато е в гаранция- НЕ, после може". Защо така- не питах, но минимум 5г. тая кола ще свети на пътя искам или не...

    Коментиран от #16, #26

  • 12 За България

    10 14 Отговор
    най-нормално е да се кара със запалени фарове през деня само на извънградски.
  • 13 любопитен

    15 9 Отговор

    До коментар #4 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":

    А на магистралата каква е логиката на светлините?

    Коментиран от #18

  • 14 Фарове

    32 9 Отговор
    Пълна простотия е това
  • 15 Чип и Дейл

    16 6 Отговор
    В белите страни не задават такива риторични въпроси.
  • 16 РЕАЛИСТ

    18 13 Отговор

    До коментар #11 от "kkk":

    Абе фукльо. Тук говорим за България където 50 процента от колите са над 20 години. Само 5 процента са под 5 години. Като минаваш Европа виждаш само в Сърбия подобна тъпотия, в слънчев ден на 30 градуса да светят фарове.

    Коментиран от #24, #35

  • 17 Калитко

    12 10 Отговор
    Ако не виждаш цял автомобили- скъсай си книжката!
  • 18 ГЕРБ=БСП=ДПС

    9 8 Отговор

    До коментар #13 от "любопитен":

    Според мен на магистрала където скоростта също е висока е хубаво да са включени светлините. Защоот някои автомобили в сиви цветове също и черните, не се виждат добре в огледалото. И може да те изпреварват докато ти пък изпревариш бавният камион. И без да искаш, да ги засечеш защото не си видял. А разликата в скоростите ви дори понякога е над 40 км/ч. свен това едната се движи със 100 км/ч дригата със 140 км/ч и започва един карамбол между автоможили, мантинела и камиони.
  • 19 Смех

    10 8 Отговор
    имам много случаи в които съм избягвал ПТП точно защото на някой му светят фаровете защото колата се вижда, прави впечатление... Но който иска да прави каквото иска тука все си умират не толкова заради фарове ами защото всеки е гопспод на пътя и тва му е бащиния и удри пияни дрогирани заляни с купени книжки лапишаци, старчоци....
  • 20 Специалсити

    7 6 Отговор
    Шофирам извън градско през деня и за мен лично включените светлини независимо дали е зима или лято са добро нещо. Но
  • 21 Centyrion

    11 6 Отговор
    Хранилка за тъпи Полицаи!Карах на фарове още 93/94 г но само когато се бърза и скоростта на движение е между 180 и 240.Такъв автомобил заостря вниманието,но когато всички светят се получава една монотонност,с която човек привиква като фон.За мен е лишено от смисъл.Ако е мрачно облачно,с валеж,тогава съм съгласен,върши работа,но в ясен слънчев летен ден е чиста простотия!
  • 22 Пенсионер

    8 5 Отговор
    И тази глупост дойде от европейски калинки преди години, въпреки доводите против на много здравомислещи. Защо дори не попитаха на референдум, не прочетохме и за резултат от истинско обследване/доказване за ползи. И що за борба за икономия на автомобилни горива, след като ненужно създаваш преразхода, и що за по-добра видимост на пътя, след като блещи именно в очите на шофьорите, и ден и нощ, и що за живота на самите осветителни тела, и ....!?
  • 23 Реститутка

    2 10 Отговор
    Простотия е. Но осъзнайте се малко- какво дъвчете теми от преди 10 години?! 2010 е прието това. Сега сме 2021. От 2012 колите произведени за ЕС задължително разполагат с дневни светлини. Вие 15-20 годишни коли ли карате?! Дразнеше ме като го въведоха, защото колата, която карах през 2010 беше от 2005 и нямаше дневни светлини и трябваше постоянно да цъкам лостчето за фаровете. Последните две коли, които имам са с автоматични фарове и дневни светлини и темата изобщо не ме вълнува.
  • 24 Мирянчо

    2 10 Отговор

    До коментар #16 от "РЕАЛИСТ":

    Я стига глупости. Андрешковци. В София сигурно 90% от колите са с дневни светлини. Едно старо Ауди А6 от 2007 има дневни светлини. А ако е до пари- един Фиат 500 за 4-5 бона е с дневени свелини фабрични. Айде стига ревахте, че нямате пари.

    Коментиран от #31

  • 25 Зависи

    8 2 Отговор
    Когато караш срещу слънцето, при изгрев и залез слънце, кола без светлини не можеш да я видиш. Също и когато е високо слънцето понякога има много сенчести отчастъци, в които нищо освен светлини не можеш да различиш.
  • 26 САП

    10 3 Отговор

    До коментар #11 от "kkk":

    Карането с дневни светлини е нож със две остриета.

    Да дневните светлини правят да виждаш другите МПС по-добре, но правят така, че да не виждаш добре участници в движението които няма дневни светлини. Примерно пешеходци колоездачи и др.

    Ползата от дневните светлини зависи от географската широчина на държавата.

    В по северните държави са полезни и намаляват ПТП. В южни държави повишават ПТП.
    И в доста държави на юг е забранено карането със дневни светлини.

    България е в зоната в, която от дневните светлини няма полза лятото, а зимата е минимална.

    Коментиран от #28

  • 27 ИВАН

    10 2 Отговор
    Скутерчето ми е слабичко и когато изкачва нагорнище с включен фар, скороста му пада с 2-3 км.ч., изключа ли фара, скороста се увеличава с толкова. Колите не могат да го усетят, но и при тях се увеличава пък разхода, умножете тези няколко грама бензин по 300 000 или по колкото си искате и ще получите сериозна цифра ... а уж се грижим за природата.
  • 28 Шифиор

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "САП":

    Според мен е точно както си го написал.По тази логика по добре да сложат фарове като на самолетите да могат отгоре и отдолу.Лятото действително не се вижда добре и най вече колата дали се движи и отклонява вниманието на по силната светлина.
  • 29 big

    4 6 Отговор
    Аз постоянно шофирам с включени фарове и смятам, че трябва да се шофира така без значение на сезона или часовия диапазон. С включени фарове, автомобила се забелязва отдалеч и могат да се предприемат своевременно дадени маневри. Отделен е въпроса, че някои цветове автомобили се сливат с асфалта и е трудно да ги забележиш своевременно.
  • 30 Шайба

    8 1 Отговор
    Понеже болшинството от народа затъпя до такава степен,че дори вече не може правилно да прецени кога да кара с включени фарове и кога не,затова за общата безопасност се кара постоянно със включени фарове.
  • 31 РЕАЛИСТ

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Мирянчо":

    Извадих ти официалната статистика за автомобилния парк в България. И само Ганьо се фука с кола. Щото толкова му е акъла. Колкото за Андрешко, не знам откога стана нарицателно. По мое време бе положителен герой, ама отде да ги знаете тези работи с това вече килийно образование в България. 50 процента двойки на матурата по български тази година. Ама фаровете били автоматични вече.
  • 32 неканен гост

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Иван1":

    С тази разлика, че шофьорите в Австрия и Германия са по-дисциплинирани , а не са Ганьо комплексара с виж ми новата кола. Освен това имат в пъти повече магистрални километри за разлика от нас. Основните катастрофи с тежки жертви стават на двулентови двупосочни пътища.
  • 33 борисовм

    7 2 Отговор
    в Дания не е задължително да се кара на фарове, но поеже през по-голямата част от годината е мрачно и фаровете се явяват като задължителни за да можеш ти самият да виждаш и да те виждат. В България през по-голямата част от годината е доста светло и тия фарове през деня са абсолютно безсмислени.
  • 34 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    8 2 Отговор
    Тази простотия я взехте от северните народи .За тях е необходимост!През голяма част от времето там е тъмно и полутъмно!Тук е светло,а през лятото горещо....Видяла жабата ,че подковават вола и тя вдигнала крак...
  • 35 kkk

    1 6 Отговор

    До коментар #16 от "РЕАЛИСТ":

    Кви 5г. бе, клоун? Ти наясно ли си, че общо взето 70% от колите модел (не производство, а модел излязъл на пазара) след 2000г. имат заложени някакъв вид "дневни светлини", а след 2005г. това са над 90%... Да- искат активация (къде през компютъра, къде с добавяне на просто реле в блока с бушоните, къде със спец. софтуер в сервиз) в повечето случаи, обичайно включват късите на 100% или дългите на 30-35-40% и нямат отделна лампа за "дневни светлини" обаче ФУНКЦИЯТА я има заложена.
    На старата ми кола набор 2006г. е точно така- активацията на ДРЛ се прави от меню в борд-а и включва на 100% късите светлини (то ксенон на % не може) и габаритите отзад. НЕ СЕ ВКЛЮЧВАТ предни габарити, осветлението на таблото и лампите за задният номер. Същото важи и за моделът преди нея произвеждат от 2000г. На друг модел от същата марка за "дневни" се включват дългите на около 35-40% щото така е заложено от завода- сещаш ли се защо?
    И това важи за ОГРОМЕН % от колите и както казах- това, че вие карате допотопни кочини е ВАШ проблем

    Коментиран от #38

  • 36 Panzerkorps

    7 2 Отговор
    Пълна простотия. Който е сляп и не може да види автомобил през деня няма да го види и със светлини.
  • 37 Голям Слон

    8 1 Отговор
    Копирането на внесени закони е доказано, че рядко работи в България. Затова са законотворците: не да преписват, а да създават. Действително е по-правилно да се беше водила някаква статистика и ако действително няма промяна, законът да се отмени. Излишното шофиране на къси светлини повишава разхода на гориво, а съответно емисиите. Дневните светлини пък обикновено светят само отпред, а отзад не. Влизаш в тунел и пред теб тъмни силуети :-))
  • 38 Петър

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "kkk":

    И ти караш някоя кочина,но си заслепен от любов към нея и не осъзнаваш че е кочина.
  • 39 Какви

    9 2 Отговор
    са тези европростотии...лятото слънцето ще ме изгори, а аз да карам с облещени фарове...Да не живеем в Арктика или на Антарктида...Само безмозъчни идиоти могат да гласуват и приемат такива безсмислени мерки...Карат все едно утре е края на света, после фаровете им били виновни...Кога ще свърши тази простотия ...КОГА???
  • 40 Баровец

    1 6 Отговор
    Колата ми управлява светлините автоматично, така че ми е все едно!

    Коментиран от #41

  • 41 Петър

    0 2 Отговор

    До коментар #40 от "Баровец":

    С голяма гордост го казваш,явно колата ти е смисълът на живота.
  • 42 horse power

    3 0 Отговор
    За водачите на каруци, конят трябва да е на дълги.
  • 43 Бай Шиле

    4 1 Отговор
    Посред лято,на опашката на Орлов мост София,чакам с запалени фарове.И с колко се намалиха ПТП от тази ТЪПОТИЯ? На АМ Тракия през август,с каво допринасят късите светлини? Ама нали в Швеция било така...
  • 44 Бай Шиле

    3 0 Отговор
    Вносителите на акумулатори са категорично ЗА дневните светлини.
  • 45 Накъдри Юкселов

    0 0 Отговор
    когато колата има ажто режим на фаровете не за постоянно включване а просто когато се сдрачава сама ги вкючва така е най правилно.Нали екология гледат тва е допълнителен харч.....
  • 46 Сплинтър

    1 0 Отговор
    Нали всичко оправиха та за фаровете се хванаха. Много тапунгери все още се мислят за Торето и главната улица им е писта. Тарикат катаджиите чакалят на трилентовите булеварди с умишлено и напълно ненужно ограничение 50км. Тъпите кифли масово карат и постоянно следят какво се случва в социалните мрежи вместо да се съсредоточат в шофирането. И общо взето тука сме си гадно племе и едвали някога ще се променят нещата. Няма закони, няма съд, няма полиция, няма морал, образование, възпитание, дисциплина.
Назад към анкетата