31 Юли, 2022

Смятате ли електромобилите за опасни?


Смятате ли електромобилите за опасни?
С подкрепата на
mobile.bg
Да, лесно запалими са
50% (1489)
Не, опасни са колкото и конвенционалните коли
41% (1200)
Нямам мнение
9% (264)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Адам Хилтън

    17 0 Отговор
    Не само затова че са лесно запалими. Електромобилите са също така с около 30% по-тежки от нормалните си автомобилни еквиваленти. Това наистина ги прави по-безопасни донякъде за собствениците им, но ги прави страшно опасни за тези които блъснат, особено ако те не са с електромобил. С разпространението на електромобилите (предимно сред по-богатите слоеве) ще се увеличат и жертвите в катастрофи. Поради простият закон на физиката, по-тежкият автомобил ще размазва по-лекият. Особено ако нова електрическа, се блъсне в 20 годишна обикновена, каквато повечето хора ще карат. Още една причина поради която електрическите коли са опасни, е това че също ускоряват много по-бързо. Могат да ускоряват за 2-3 секунди до 100, означавайки че шофьорите им ще се изкушават да карат по-рисковано и агресивно. А "автопилота" е също една голяма простотия която може да доведе до жертви. "Автопилота" както фирми като Тесла фалшиво го рекламират, е просто частична автономност Ниво 1 и 2. Според учените докато не се стигне автоматизация на автомобила Ниво 4-5-6, реално няма да е истински автопилот който не изисква човешка намеса. Така че сегашните "автопилоти" са просто фалшива рекламация и то опасна, довела вече до няколко катастрофи поради шофьори които са им се предоверили.
  • 2 КОЗинЯК

    1 11 Отговор
    НЕ,автомобилистите ще еволюират в ЕЛЕКТРОМОБИЛИСТИ и трябва правилно да работят с ел.машината за да няма всякакви повреди или инциденти.Пушката сама не може да гръмне.
  • 3 Филип Георгиев

    3 6 Отговор
    ЧАК ПЪК ДА СА ОПАСНИ?! МОЖЕ БИ АКО НЯКОЯ СЕДАЛКА Е ЕЛЕКТРИЧЕСКА, НЕЩО КАТО ЕЛЕКТРИЧЕСКИ СТОЛ.
    ВСЯКО НОВОВЪВЕДЕНИЕ В БИТА, ОТНАЧАЛО Е ПРИЕТО КАТО ИЗЛИШЕН ЛУКС, ДОРИ ЕРЕС, ВПОСЛЕДСТВИЕ СЕ СЧИТА ЧЕ БЕЗ НЕГО ЖИВОТА Е ЕДВА ЛИ НЕ НЕВЪЗМОЖЕН. ТАКА Е БИЛО С ЕЛЕКТРИЧЕСТВОТО, АВТОМОБИЛА, АВТОМАТИЧНАТА ПЕРАЛНЯ, МОБИЛНИЯ ТЕЛЕФОН, ИНТЕРНЕТ.

    Коментиран от #15

  • 4 Опасни са батериите,

    10 0 Отговор
    които силно зомърсяват. Особено нерентабилно е рециклирането. За момента КПД-то им е малко.
  • 5 САП

    8 0 Отговор
    Проблема на автомобилите от близо 100 години(когато са правени първите опити с тях) е един и същ източника на енергия (батерията). В последните 100 години при батериите нищо не се променило, все се използва химическа реакция за получаване на ел. енергия.
    А химическата реакция изпуснеш ли от контрол стават бедите.
    Проблема при електромобилите е, че хим. реакция е в особено големи размери и става абсолютно неуправляема при излизане от контрол. В автомобилите с ДВГ също се използва химическа реакция, но в много по малки размери и много по контролируема среда и затова може да бъде спряна.
  • 6 Хорни

    8 0 Отговор
    Батериите, които са нужни са също толкова вредни за околната среда при самото им производство и след това рециклиране колкото и дизела. Всичко това е прах в очите. Ефект ще има като спрат фабриките, които бълват хиляди тонове месечно отровите си. Колите са едноцифрен процент от замърсяването, нищо че извъртат вината към обикновения човек.
  • 7 Мен

    4 0 Отговор
    Видяхме ги във Варна как изгоряха като факли....

    Коментиран от #8

  • 8 Иван

    0 4 Отговор

    До коментар #7 от "Мен":

    Батерията гори, горивото директно ги гърми. В такава крайна ситуацията батерията е в пъти по-безопасна за хората и заобикалящите инцидента неща/сгради.

    Коментиран от #9

  • 9 КТМ

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Грешка батерията гърми и гори като смартфон.Не се гаси с вода и пяна а с много пясък или пръст защото не и трябва кислород.Досега съм видял 5 изгорели електрически коли докато се зареждат.Не трябва да се зареждат на 100% в това топло време защото се надуват разхерметизират и гърмят с пожар. Като цяло нищо не остава от тях освен металните тръби на седалките.Най безопасни са дизелите.Газ и бензин има опасност.Но повечето пожари възникват заради Ел инсталацията окъсяеа и тръгва пламък с гръм Някой от мултифункционалните уредби и СД .Форд Мондео първите генерации.Опел от копчето за регулиране на отоплението модел Астра 2004.(5такива съм бил свидетел на самозапалване по време на движение)
  • 10 ИЯО

    1 1 Отговор
    Има модели ,които нямат охлаждане на батерията при заряд, което е кофти. На "бързото" зарядно батерията се зарежда с KW ,колкото са на заряда.Карам Нисан Енв -200 карго близо година и половина и при зареждане лятото дори и на домашен контакт се включва охлаждането на батерията.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Инженерът

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Филип Георгиев":

    Нововъведение!? Електромобили има от преди да бъде открити бензиновите и дизелови двигатели. Виждал съм добре запазени електрически карети.
    Просто това никога не е било изгодно и рентабилно, за да се предлага масово. Автоиндустрията от години прави електрически прототипи. И винаги са се отказвали от тях, заради несъвършенствата на батерията. Тя е и си остава ахилесовата пета на електромобила.
    Батерия от литий е химическа бомба - това е най-активният алкален елемент, реакцията му винаги е бурна и екзотермична. Оттам пожарите, които не се гасят с нищо и опасните съединения. Добивът на литий е всичко друго, но не и екологичен. А световните залежи засега не изглежда да могат да покрият нуждите на индустрията. Тоест, не се ли открие по-надеждна и екологична батерия, простата бензинджийка си остава по-адекватният избор. Чистотата на градовете идва от уредения обществен транспорт, когато на едно семейство няма да му трябват 3 коли на ден, за да се придвижи всеки в нужната му посока.
Назад към анкетата