4 Декември, 2022

Смятате ли, че електрическите камиони имат бъдеще?


Смятате ли, че електрическите камиони имат бъдеще?
С подкрепата на
mobile.bg
Да, те ще изместят дизеловите камиони
29% (980)
Не, дизеловите камиони ще продължат да съществуват
66% (2199)
Няма мнение
5% (160)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    10 1 Отговор
    ДИЗЕЛОВИТЕ все още имат БЪДЕЩЕ
  • 2 от Пловдив

    16 1 Отговор
    Напъните за ел. камиони ми приличат на напъните за ел. автобуси - в Пловдив имаше тролеи, след като умни демократи приватизираха Градски транспорт Пловдив, новите собственици бастисаха мрежата и старите тролеи, вместо да купят нови. Такава е ситуацията и в други градове и вместо да се запази електробусния транспорт, се купуват рейсове на батерии за милиони единия. С камионите е същото - полагат се усилия да се развали една работеща система.

    Коментиран от #10

  • 3 двг

    16 0 Отговор
    Ел.превозни средства имат бъдеще при решаване на един проблем. Нарича се енергийна запасеност и се измерва с км/кг. Когато от един и същи обем изкарате един и си пробег. Пример: 100л резервоар- пробег 100км. 100л акумилатор-пробег 100км. Останалото е политика.
  • 4 Адам Хилтън

    8 0 Отговор
    Не и ако са на принципа на литиевата батерия - това е куче което си гони опашката. По-голямата тежест на превозното средство, изисква още по-тежка батерия - демек един камион едвам ще дърпа себе си. Една компания "Никола" вече пробва да излъже инвеститори - а сега Тесла пое щафетата, и може да отбият номера щото Мъск има достатъчно пари за адвокати. Интересното е че дизайна на "Никола" и сегашният "Тесла" ел камион, всъщност са откраднати от някакъв чешки дизайнер на футуристични камиони - същият този сега може и Тесла да съди.
  • 5 Зависи

    1 6 Отговор
    от пробега и времето за зареждане! Ако имат 1000 км. пробег и се зареждат за 15-20 минути, имат бъдеще!

    Коментиран от #15

  • 6 ГОЛЯМ СМЯХ

    14 0 Отговор
    затова ли преди няколко дена писахте че ако тока недостига първо със закон ще спрат електричките?

    нафтата може да седи в туби тока във какво ще го слагаме?
  • 7 Мммдааа

    14 0 Отговор
    Забравете за електрическите камиони. Както е тръгнало ще върнем парните локомотиви като спрат петрола, а и ток няма да достига.
  • 8 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    4 1 Отговор
    По-интересно е, кога ще има електрически самолети за далечни разстояния, примерно от Европа до Перу? Или на друго гориво от възобновяеми източници, примерно водород. Защото прекрасното самолетно гориво от изкопаеми горива, все някой ден ще свърши!
  • 9 гост

    6 0 Отговор
    Единственото спасение е ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ ТРАНСПОРТ. По -бърз, по евтин, по-безопасен/без българския/ и най-вече много по-ЕКОЛОГИЧЕН! Но петролните магнати няма да го допуснат!
  • 10 сдфгхй

    3 7 Отговор

    До коментар #2 от "от Пловдив":

    Абсолютно грешиш- днес нито тролеите, нито трамваите имат място в града.
    - не можеш да покриеш 100% от града с жици и релси
    - ел. мрежата за тролеите и трамваите не е нито евтина за изграждане, нито е икономически изгодно да се поддържа вече
    - да не говорим колко хубаво нещо са релсите по булевардите

    Докато един ел. автобус може да се движи по който и да е маршрут и единственото по-сложничко нещо е във всяко депо да се подсигурят нужните зарядни станции.
    Скъпо е казваш- вярно са скъпи ел. автобусите и зарядните им станции... Да те стресирам- ел. автобус струва с около 15% повече от един нормален такъв. Сложи и нужната му зарядна станция- стават около 30% повече парите. Едни умни хорица в Австрия тази година си поръчаха над 300 ел. автобуса щото по техни сметки (на сегашните цени на горива и ток) разликата в цената за ел. автобусите се избива за 120-130 000км. пробег. Подмяната на батериите е предвидена след минимум 350 000км. (гаранция от завода) и струва колкото разхода на нафта на нормален автобус за 6 месеца- май вече не е толкова скъпо, а?
    Началната сума е ОГРОМНА, но в периода на употреба излиза около 40-50% по-евтино, а когато говорим за десетки милиони годишни разходи и 2% икономия се усещат...

    Коментиран от #11, #16

  • 11 електрически Москвич

    4 4 Отговор

    До коментар #10 от "сдфгхй":

    В София повечето автобуси се движат на газ/метан, резервоарът е на тавана, бели са, с надпис cng. Марка BMC - турски са, евтини, здрави, в купето е удобно и лесно за почистване. Ха сега сравни австрийските електрически с нашите, и ще осъзнаеш, че на газ е много по-евтино. 😏

    Коментиран от #12

  • 12 ;плокийу

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "електрически Москвич":

    БЕШЕ евтино при старите цени на метана, при сегашните цени нещата са на кантар с разхода на дизел... А дори и на старите цени на метана ел. автобуса излизаше по-евтин в периода на експлоатация с около 4-5%, но не бяха интересни заради нуждата от големи инвестиции за зарядни станции при наличие на готови решения за зареждане с метан които изискват 0лв. инвестиции от общината...

    И явно идея си нямаш що е то хубав, удобен и здрав автобус щото туй недоразумение ВМС се купува само от скъсаняци като вас дето първо се радват "колко са евтини и хубави", а 6 месеца по-късно почвате да псувате като установите какви чупливи боклуци са...
  • 13 Знайко

    5 2 Отговор
    Електрическите камиони са бъдещето, но не и сегашните огромни зареждаеми електрически батерии. Предполагам бъдещето е на горивните клетки, суперкондензаторите, хибридите(малък дизелов/бензинов генератор + малкък кондензатор/батерия).

    Първо огромните батерии са тежки и неекологични, второ няма откъде да се вземе електроенргията нужна за зареждането на толкова много електрически автомобили и камиеони. Няма нужния брой електроцентрали. Пък и от какво ще се добива тази енергия? От газ, от уран, от въглища, от вятър, от слъце ...
  • 14 Гост

    6 1 Отговор
    Даваха по новините на БТВ електрически автобус с изтощена батерия влачен от авариен Камаз.Пробегът с едно зареждане на електрическия автобус бил до половината от маршрута на автобусната линия.
    Това е бъдещето, електрически камион,теглен от авариен дизелов камион.
  • 15 Зевзек

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Зависи":

    За големи разстояния над 500-1000 км. има високоскоростни самолети и влакове.

    Автомобилите са оптимални за разстояния до 200-300 км.. За токъв пробег/400-500 км/ трябва да са им батериите, защото оптимално е батериите да се зареждат до 70%-80% и да се използат до разреждане от около 10% от капацитета. Електромобили с 1000 км. пробег е разхищение и извращение. Състезанията във Формума 1 са на 300 км. дистанция. Предишната ми кола беше с 70 литра резервоар и ми беше скъпо да я напълня догоре, рядко го правех, пък и тогава крадяха гориво от колите. Колкото по-пълен беше резервоара, толкова повече те ограбваха, когато го източат. Сегашната ми кола е с 50 литров резервоар, но реално от тях се ползват около 40-42 лира,защото когато останат най-малко 7-8 литра допълвам гориво. Т.е. сега резервоарите на автомобилите побират 400-550 км. пробег и в повечето случаи ми е достатъчено. Обикновенно допълвам при достигане на около 1/4 от обема/12-15 лира/ на резервоара с 25-30 литра. Гледам никога да не карам на резерва, и никога да не е пълен догоре, винаги да има поне 5 л. празни.

    Коментиран от #17

  • 16 ГЕРБ=ДПС=БСП

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "сдфгхй":

    Високоскоростни междуградски и вътрешно градски железници са решението и метрото в градовете. Дъпълнено от автобуси, които могат да ползват обикновенни пътища. Защото метрото изисква скъпи тунели, но има и надземни линии.

    Самолетите са за междуконтинентален пътнико превоз и за големи разтояния над 2000 км.

    Коментиран от #19

  • 17 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Зевзек":

    Наистина си зевзек и приемам за майтап поста ти.От резервоара ползваш 40 - 42 литра и караш с тях 400 - 550 км.Колата ти да не би да гори 8 - 10 литра.С 40 литра можеш да караш 800 - 1000 км с нормална кола.
  • 18 Минго

    3 0 Отговор
    Масово зареждане на автомобилен парк, частен и фирмен, с ток от перки и волтаици е приказка за лумпени. ТОВА НЕ РАБОТИ и никога няма да проработи при тази промишленост и при това количество население. Само при деиндустриализация и намалено население може да се говори за тази хипотеза.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Димов

    1 1 Отговор
    Електрическите камиони са измислени отдавна. Викат им влакове.
  • 21 уво 86

    2 1 Отговор
    Щом на гарата пристигне дизелът червен аз на него ще напиша Набор Уволнен.
    Е, някой каже ли нещо подобно за електрокара? Кой сега е номер 1?

    Коментиран от #22

  • 22 СЛОНА

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "уво 86":

    електрокар ще си бачка на товарна гара
Назад към анкетата