4 Декември, 2022
Смятате ли, че електрическите камиони имат бъдеще?
Смятате ли, че електрическите камиони имат бъдеще?
Да, те ще изместят дизеловите камиони
29% (980)
29% (980)
Не, дизеловите камиони ще продължат да съществуват
66% (2199)
66% (2199)
Няма мнение
5% (160)
5% (160)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
00:02 04.12.2022
2 от Пловдив
Коментиран от #10
00:15 04.12.2022
3 двг
00:38 04.12.2022
4 Адам Хилтън
01:35 04.12.2022
5 Зависи
Коментиран от #15
01:46 04.12.2022
6 ГОЛЯМ СМЯХ
нафтата може да седи в туби тока във какво ще го слагаме?
02:32 04.12.2022
7 Мммдааа
03:03 04.12.2022
8 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
09:50 04.12.2022
9 гост
10:26 04.12.2022
10 сдфгхй
До коментар #2 от "от Пловдив":
Абсолютно грешиш- днес нито тролеите, нито трамваите имат място в града.- не можеш да покриеш 100% от града с жици и релси
- ел. мрежата за тролеите и трамваите не е нито евтина за изграждане, нито е икономически изгодно да се поддържа вече
- да не говорим колко хубаво нещо са релсите по булевардите
Докато един ел. автобус може да се движи по който и да е маршрут и единственото по-сложничко нещо е във всяко депо да се подсигурят нужните зарядни станции.
Скъпо е казваш- вярно са скъпи ел. автобусите и зарядните им станции... Да те стресирам- ел. автобус струва с около 15% повече от един нормален такъв. Сложи и нужната му зарядна станция- стават около 30% повече парите. Едни умни хорица в Австрия тази година си поръчаха над 300 ел. автобуса щото по техни сметки (на сегашните цени на горива и ток) разликата в цената за ел. автобусите се избива за 120-130 000км. пробег. Подмяната на батериите е предвидена след минимум 350 000км. (гаранция от завода) и струва колкото разхода на нафта на нормален автобус за 6 месеца- май вече не е толкова скъпо, а?
Началната сума е ОГРОМНА, но в периода на употреба излиза около 40-50% по-евтино, а когато говорим за десетки милиони годишни разходи и 2% икономия се усещат...
Коментиран от #11, #16
11:05 04.12.2022
11 електрически Москвич
До коментар #10 от "сдфгхй":
В София повечето автобуси се движат на газ/метан, резервоарът е на тавана, бели са, с надпис cng. Марка BMC - турски са, евтини, здрави, в купето е удобно и лесно за почистване. Ха сега сравни австрийските електрически с нашите, и ще осъзнаеш, че на газ е много по-евтино. 😏Коментиран от #12
11:33 04.12.2022
12 ;плокийу
До коментар #11 от "електрически Москвич":
БЕШЕ евтино при старите цени на метана, при сегашните цени нещата са на кантар с разхода на дизел... А дори и на старите цени на метана ел. автобуса излизаше по-евтин в периода на експлоатация с около 4-5%, но не бяха интересни заради нуждата от големи инвестиции за зарядни станции при наличие на готови решения за зареждане с метан които изискват 0лв. инвестиции от общината...И явно идея си нямаш що е то хубав, удобен и здрав автобус щото туй недоразумение ВМС се купува само от скъсаняци като вас дето първо се радват "колко са евтини и хубави", а 6 месеца по-късно почвате да псувате като установите какви чупливи боклуци са...
12:43 04.12.2022
13 Знайко
Първо огромните батерии са тежки и неекологични, второ няма откъде да се вземе електроенргията нужна за зареждането на толкова много електрически автомобили и камиеони. Няма нужния брой електроцентрали. Пък и от какво ще се добива тази енергия? От газ, от уран, от въглища, от вятър, от слъце ...
13:27 04.12.2022
14 Гост
Това е бъдещето, електрически камион,теглен от авариен дизелов камион.
13:37 04.12.2022
15 Зевзек
До коментар #5 от "Зависи":
За големи разстояния над 500-1000 км. има високоскоростни самолети и влакове.Автомобилите са оптимални за разстояния до 200-300 км.. За токъв пробег/400-500 км/ трябва да са им батериите, защото оптимално е батериите да се зареждат до 70%-80% и да се използат до разреждане от около 10% от капацитета. Електромобили с 1000 км. пробег е разхищение и извращение. Състезанията във Формума 1 са на 300 км. дистанция. Предишната ми кола беше с 70 литра резервоар и ми беше скъпо да я напълня догоре, рядко го правех, пък и тогава крадяха гориво от колите. Колкото по-пълен беше резервоара, толкова повече те ограбваха, когато го източат. Сегашната ми кола е с 50 литров резервоар, но реално от тях се ползват около 40-42 лира,защото когато останат най-малко 7-8 литра допълвам гориво. Т.е. сега резервоарите на автомобилите побират 400-550 км. пробег и в повечето случаи ми е достатъчено. Обикновенно допълвам при достигане на около 1/4 от обема/12-15 лира/ на резервоара с 25-30 литра. Гледам никога да не карам на резерва, и никога да не е пълен догоре, винаги да има поне 5 л. празни.
Коментиран от #17
14:00 04.12.2022
16 ГЕРБ=ДПС=БСП
До коментар #10 от "сдфгхй":
Високоскоростни междуградски и вътрешно градски железници са решението и метрото в градовете. Дъпълнено от автобуси, които могат да ползват обикновенни пътища. Защото метрото изисква скъпи тунели, но има и надземни линии.Самолетите са за междуконтинентален пътнико превоз и за големи разтояния над 2000 км.
Коментиран от #19
14:11 04.12.2022
17 Гост
До коментар #15 от "Зевзек":
Наистина си зевзек и приемам за майтап поста ти.От резервоара ползваш 40 - 42 литра и караш с тях 400 - 550 км.Колата ти да не би да гори 8 - 10 литра.С 40 литра можеш да караш 800 - 1000 км с нормална кола.15:32 04.12.2022
18 Минго
17:41 04.12.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Димов
20:32 04.12.2022
21 уво 86
Е, някой каже ли нещо подобно за електрокара? Кой сега е номер 1?
Коментиран от #22
20:57 04.12.2022
22 СЛОНА
До коментар #21 от "уво 86":
електрокар ще си бачка на товарна гара21:17 04.12.2022