26 Февруари, 2023

Кое е най-голямото предимство на електромобилите?


Кое е най-голямото предимство на електромобилите?
С подкрепата на
mobile.bg
Липсата на вредни емисии
26% (793)
Тихото шофиране
8% (230)
Безплатното паркиране на някои места
16% (487)
Друго (напишете в коментарите)
4% (121)
Нямат предимства
46% (1382)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алооо

    28 7 Отговор
    Нямат никакви предимства, това е ясно. За един акумулатор и един електромотор, да плащаш същите пари като една кола ДВГ,не си струва....
  • 2 Иван от Троян

    21 7 Отговор
    Никоя електричка няма и няма да има предимство пред съвършения двигател с вътрешно горене ,тези с електричките не могат да заминат веднага на 500-600 км ще им трябва поне 2 пъти по 5 ч че да стигнат до някъде А на бензинова и трябва 5 мин на бензино колонката и тръгва на път за дизеловата да не говорим 1000 км с едни резервоар .Газовите там без коментар електричка само че бомбата е до теб първите се палят вторите и те .Така че това е избора .
  • 3 Румен

    21 7 Отговор
    Ресайкала на батерийте къде?Литиевите батерий са по вредни от горивата.А и най важното че електрическите коли имат много електрически проблеми. Но пък затова ще имате много приятели в сервизите.Абе друго е да си натиснеш педала и да събудиш квартала.
  • 4 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    24 1 Отговор
    Зареждането е съществен проблем! Трябва да го планирам преди пътуване, защото иска време. Ако трябва да пътувам надалече, ще трябва често да зареждам и ще губя много време. Повечето хора нямат възможност да зареждат вкъщи, а тези, които имат, като отидат някъде, пак същата работа. С обикновен контакт е страшно бавно. И сега, ето проблем - оставям колата да се зарежда на някоя станция за 4 - 5 часа и трябва някъде да чакам. Понеже не умея да плета чорапи, ще ми е много скучно 5 часа! Ще се прибера с такси и ще чакам. Тогава за къв ми е тоя електромобил?
  • 5 Евтиното гориво

    11 24 Отговор
    и страхотната динамика, дори и на не много мощни модели. 100 киловатчаса батерия за 500 км. И сами можете да си сметнете, че идва по 3 лева на сто километра. Липсата на данък и синята зона също е голям плюс. Никакво висене по сервизи, за глупости. Никакви масла, филтри, турбини, ремъци, добавки, дпф, катализатори, ламбди сонди, скоростни кутии, съединители, раздатки, и т.н. Нищо. просто караш.

    Коментиран от #6, #37

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 СЛАВИЯ

    2 5 Отговор
    ИНДИВИДУАЛНО е
  • 8 оня с коня

    5 14 Отговор
    Всеки трябва да си купи Електромобил защото е Модерно
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Уса

    25 1 Отговор
    За момента най-голямото предимство е,че не пречат на движението,защото са малко
  • 11 Джуган

    5 18 Отговор
    Нисък разход на километър, тъй като тока, особено за битови нужди, е субсидиран, докато горивата се облагат с куп данъци и такси. Зареждаш у дома на нощна тарифа и при разход 20 киловатчаса на 100 км (разход на голям и луксозен електромобил) едно отиване до морето ти струва 15 лева, а с бензинов двигател примерно 100 лева.

    Коментиран от #16, #45

  • 12 ха ха

    22 0 Отговор
    Супер предимство са субсиидите. Бедните спонсорират богатите! Направо си е оргазъм, ако си заможен. Този свят винаги е работил така - да го ду... бедните.
  • 13 Мдаааааа

    15 0 Отговор
    За предимства не знам, но имат няколко гооолеми недостатъка. Най-големия - като им свърши тока в батерията и оставаш на пътя. Това може да се случи през зимата. Тогава се харчи много ток за отоплението на купето и сметките ти колко километра ще изминеш могат да се окажат грешни. И ще те намерят консервиран чак през пролетта ако няма покритие на телефона. Нямаш резервна туба с ток в багажника.

    Коментиран от #30

  • 14 Леле

    19 5 Отговор
    Аз съм на газ пропан-бутан. Разхода ми е 7 лева на 100 км. при сегашните цени на газта. Ако напълня бензиновия резервоар и газовата бутилка догоре ще измина около 1200 км. без зареждане. За какво ми е електричката?
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 рфтгъху

    20 5 Отговор

    До коментар #11 от "Джуган":

    Туй с евтиният ток вкъщи свърши- вече се подреждат цифрите и до 3г. максимум (ако ес го има още) ще им го заврат квадратен отзад на тея с електрокарите...

    - нощна тарифа НЯМА да има
    - залага се "евтина" тарифа до определено потребление
    - оттам нагоре цената скача МИНИМУМ х7, може и х10 да го направят
    - ако искаш ток на собственото ти паркомясто за да си зареждаш ТеслЪ-тЪ директно се таксува по дебелата тарифа
    - всички субсидии ще изчезнат, безплатните зарядни станции също
    - данък не просто ще се плаща, а ще бъде по-висок от сегашните щото електричките са много тежки и увреждат пътищата повече

    Накратко- сметнете си разхода при цена 1лв./квт, забравете за всички сегашни бонуси и добавете в сметката неща като липса на зарядни станции и бавното зареждане... Найс, а...
  • 17 Водач

    6 18 Отговор
    Най голямото преидмство име е че се премахва зависимоста от петролни продукти .То...и затова повечето тук реват ,няма да я има тази зависимост от някой държави и ще им пресъхне касичката , а без пари войни не стават.

    Коментиран от #18, #41

  • 18 Водач на водача

    19 4 Отговор

    До коментар #17 от "Водач":

    Тока от какво се произвежда у нас? Дали не е от газ идващ от същата държава? То мисленето е труден процес.

    Коментиран от #24, #43

  • 19 Водач

    6 12 Отговор
    Да наистина мисленето не е за теб . Тока може да се произвежда и не от газ ,каквато е и вече тенденцията в света.

    Коментиран от #38

  • 20 Производството...

    17 5 Отговор
    ...и рециклирането на батериите предизвикват изключителни замърсявания отвъд най-кашмарните страхове на който и да е било природозащитник. А рециклерането на батериите предизвиква агресивен рак у работниците, както и замърсява почвата до размери на биологична война! Тази технология е една от най-човеконенавистните на света!

    Коментиран от #28

  • 21 Карайте си ги

    11 3 Отговор
    Аз ще си карам голфу
  • 22 Жичкаджия

    9 2 Отговор
    Жицата си е жица и един фазомер !
  • 23 Каруцар

    18 0 Отговор
    Липсата на туба за ток особено при минус 10 градуса в планината.
  • 24 скдйд

    16 1 Отговор

    До коментар #18 от "Водач на водача":

    Ако беше от газ, щеше да е добре. Масово ТЕЦ-овете ни са на въглища(лигнитни, кафеви, черни). Добавете и вредните емисии при производството на батерията за електромобила и основното предимство, което са посочили читателите изхвърча през прозореца. На тоя етап трябва да карате електричка 120 000км, за да оправдаете вредните емисии за производството ѝ, но горе долу на тези километри ще трябва да хвърлите и батерията и мача свършва. Ако искате да сте екологични в България, купете нова бензинова Toyota Corolla, примерно.
  • 25 Предимствата са много

    17 2 Отговор
    Недостатъците:не са подходящи за райони със студен климат!А също и за много горещ!
  • 26 Чочо

    5 12 Отговор
    Най-голямото достойнство е икономията.
  • 27 На 180 години съм...

    8 12 Отговор
    Помня когато се появи бензиновия и дизеловия двигател...всички патрЕотари и ориенталци се хвърлихме на амразурата, да Браним парния двигател. А от дядо ми знам, че така са вярвали, че конския впряг е вечен...
  • 28 Господи, колко си информиран...

    3 13 Отговор

    До коментар #20 от "Производството...":

    Да нямаш нещо общо с една дизелова империя, която финансира войни от продажбата на нефтопродукти ?

    Коментиран от #53

  • 29 Предимства

    6 17 Отговор
    Най-хубавото на електричката е липсата на ангренаж, масла и филтри, гърнета и куп датчици, който се развалят, също пипсата на отровни газове и шум.

    Коментиран от #33

  • 30 Iдиот си

    1 12 Отговор

    До коментар #13 от "Мдаааааа":

    Колко водачи имат туба в багажника? Нула...

    Коментиран от #32, #36

  • 31 Турбо

    12 2 Отговор
    Минуси.Електромобилите не замърсяват там където се движат,а там където се провежда електроенергията. Тихи са само при ниска скорост,при висока скорост електромотора вие като умиращ койот.Ниска енергийна плътност на батерията.Зимата капацитета за съхранение на батерията спада наполовина,от там и пробега е наполовина.Батериите са направени от канцерогенни материали, ще има проблеми с производството и рециклирането.Електромобилите са тежки и разбиват пътя, също и окачването си,износват гумите по бързо.Битовите абонати излизаме на свободния пазар на електроенергия от 2025 година,евтиното зареждане на нощна приключва.Електромобилът е два пъти по скъп от бензиновия от същата марка и модел.След премахване на субсидиите за електромобили,следва срив в покупките.
    Единственият плюс на електромобили е ускорението,къса ти врата и те залепва за седалката.
    Сами си преценете плюсовете и минусите и дали си заслужава да си купите електромобил сега.Може би чак след 2035 година,когато влиза забраната за нови автомобили с ДВГ и няма да имаме избор.

    Коментиран от #35, #42

  • 32 кумчо Вълчо

    9 1 Отговор

    До коментар #30 от "Iдиот си":

    Всички професионални шофьори,пътуващи на дълго имат туби.Аз имам две.Зареждам там където цената е ниска.
  • 33 кумчо Вълчо

    12 0 Отговор

    До коментар #29 от "Предимства":

    Електричките щото не се развалят,нали?Частите им са едни евтини,направо без пари.
  • 34 Минго

    14 1 Отговор
    Електрическата кола ще е наистина електрическа само когато има собствен автономен източник на енергия.
  • 35 Гост

    12 1 Отговор

    До коментар #31 от "Турбо":

    Споко, след 2035 г всички автомобили втора употреба от Европа ще се продават евтино в България.Ще има за децата и внуците и след 2050 г евтини бензинови коли,които могат да вървят и на спирт.

    Коментиран от #58

  • 36 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #30 от "Iдиот си":

    Аз си нося туба задължително за резерва.За теслюФците има допълнителни батерии като куфар.По добрия вариант е бензинов генератор в багажника.
  • 37 Гост

    14 1 Отговор

    До коментар #5 от "Евтиното гориво":

    Я питай някой германец,колко му излиза зареждането в гаража.Дали е 3лв/100 км с тези цени на електроенергията.

    Коментиран от #49

  • 38 Гост

    14 0 Отговор

    До коментар #19 от "Водач":

    В Германия се отказаха от евтиния руски газ и тока е от въглища.Даже арестуваха Гретка на протест против разработването на нова въглищна мина.Тока от въглища,ноооо ще карат еко електромобили.
  • 39 СНиколов

    3 9 Отговор
    По малкото механика в автомобила
    вследсвие на което по лесна подръжка и обслужване.
  • 40 Емо

    10 0 Отговор
    За момента виждам предимство само ако сумарни излиза по-евтино градското шофиране. Но, имайки предвид високата цена на първоначалното закупуване, малкия капацитет, и неизвестната цена на зареждането с тока, предимства не виждам. След 100 г. развитие на този тип техника, на акумулатори и най-вече поевтиняване на производството, може и да се намерят. Сега цялата истерия се раздухва изкуствено и част от нея са забраните за стари автомобили в центъра на София.
  • 41 Емо

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Водач":

    Не разсъждаваш логично. Войни се водят за суровините, които имат значение за икономиката и живота на хората. Значи ойните ще се водят за суровините, от които се произвеждат акумулаторите. Пък и България войни не води, водят държавите, които се грижат за гражданите си, а тук такива няма, има само роби, които да раблотят и да плащат данъци.
  • 42 Единственият

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "Турбо":

    плюс който си споменал само ще увеличи броя на нещастните случаи (специално у нас) от неопитни шофьори, джигити и дрифтъри.
  • 43 ДА ДА

    2 9 Отговор

    До коментар #18 от "Водач на водача":

    ЦИТИРАМ:

    "Тока от какво се произвежда у нас? Дали не е от газ идващ от същата държава? То мисленето е труден процес."
    КОМЕНТАР ТИПИЧЕН ЗА РУСОФИЛ. НЕ СЕ СЕЩАМ В БГ. ДА ИМА ГАЗОВИ ЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛИ. А АКО ИМА ТАКИВА СИГУРНО СА ПОД 1% ОТ ОБЩОТО ПРОИЗВОДСТВО. НАЛИ ЩОМ СТАВА ВЪПРОС ЗА МАТУШКА ТРЩБВА ДА Ч ЗАЩИТАВАМЕ ДОРИ С ЛЪЖИ И НЕГРАМОТНОСТ.,,,,,,,
    И ДА МИСЛЕНЕТО Е ТРУДЕН ПРОЦЕС, ОСОБЕНО ЗА РУСОФИЛИТЕ.
    НО ПЪК КАТО ГЛЕДАМ КОЛКО ПЛЮСЧЕТА СА МУ НАСЛАГАЛИ МИ СТАВА ЯСНО ЗА ИНТЕЛЕКТА НА ТАЗИ МАЛКА И ЖАЛКА ПРОСЛОЙКА.

    Коментиран от #59

  • 44 хаос

    3 5 Отговор
    Наи голямото предимство на електричките е че русофилията не може да си го позволи. ха ха ха

    Коментиран от #52

  • 45 Мислиш ли,

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Джуган":

    че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър? При 4млн тона консумация това са над 4млрд. лв. Просто електромобилите у нас са малко, но като станат 10-20% и консумацията на петрол видимо намалее ще се вземат мерки. Ще се опитам да позная: Електромер във всеки електромобил и хибрид, пломбиран естествено като тези от енергото. Ако щеш зареждай от солара "без пари" електромера се върти и ще трябва да се плаща акциз. Разбира се всичко ще е осеяно с добри намерения - екологичност, зелена сделка и др. подобни. Сегашните електромери са безконтактни и полицията ще има данни дали си платил само като минеш покрай тях.
  • 46 Тoзи cпoр мнoгo

    2 2 Отговор
    приличa нa: рaдиoлaмпи cрeщу трaнзиcтoри, cтрeли cрeщу куршуми, плaтнoхoди cрeщу пaрaхoди, caби cрeщу пушки, каляски срещу автомобили, парна машина срещу ДВГ и сега електромотор срещу ДВГ. Никoя oт избрoeнитe "нaзaдничeви" тeхнoлoгии нe e изчeзнaлa нaпълнo и cи имaт cвoи ниши зa изпoлзвaнe и рaзвитиe.
  • 47 Иванчко+Марийка

    1 7 Отговор
    Липсата на инжектори, ангренажен ремък, бутала, клапани, малсена помпа, бензинова помпа, делко, свещи, смукателен колектор, изпускателем колектор, воден радиатор, въздушен филтър, маслен филтър, горивен филтър, дебитомер, датчик за положението на клапата..... и още и още неща който често се развалят или са консуматив, който трябва да плащаш всяка година.

    Коментиран от #54

  • 48 карчи

    9 0 Отговор
    Най-голямата лъжа на либерали и екоталибани "липса на вредни емисии"!!!
    А производството, а рециклирането и т. н. има много научни изследвания оборващи напълно "еко" тезата!
  • 49 Аз живея в България

    3 6 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Анкетата е във Факти, на български, за българите. Ти ако си в германия си зареждай нафта по 3 евро и си свирукай, щом ти е по- изгодно.от тока там

    Коментиран от #55, #57

  • 50 Така е

    5 1 Отговор
    Наистина нямат нито едно предимство. А списъкът с недостатъци е огромен.
  • 51 КОЗинЯК

    1 2 Отговор
    Лесното управление на машината.
  • 52 случаен

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "хаос":

    затуй ли богатите все субсидии ползват от държавата
  • 53 случаен

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Господи, колко си информиран...":

    ами не е зле и ти да прочетеш малко,знаеш ли,че за производство на тон литий са нужни2млн литра ЧИСТА вода,а тя се очертава много кът,а там където се добива всичко е леш,ама ти няма да си там нали,аман от еколози,кат чейни дет милионер стана
  • 54 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #47 от "Иванчко+Марийка":

    Оня с Теслата беше сменил осем електромотора и незнайно колко пъти батериите,които не са евтини.Аз ще си сменям евтините консумативи масло, филтри и ремъци,ти сменяй скъпи батерии и електромотори.
  • 55 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "Аз живея в България":

    Еее,за България ти говоря.При либерализация на пазара за битови потребители 2025 г.,цена в Европа ще е еднаква за всички.Субсидирана електроенергия няма да има, мантрата ще зареждам в гаража на нощна свършва.
  • 56 Ония с Фордо

    3 0 Отговор
    Най-голямата лъжа е че елките неотделят вредни емисии ! Това че в момента на улицата не отделят вредни емисии непознатата че при производството им няма такива които са дори в повече от тези на ДВГ особено при производството на батериите.
  • 57 Швабен зи каскен

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "Аз живея в България":

    Цената на дизела в Германия е 1,7-1,8 евро,какви 3 евро сънуваш.При сегашните цени на тока в Германия е по изгодно да се кара дизел.
  • 58 Ония с Фордо

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Много се съмнявам в това и даже съм сигурен че след 2035 коли втора ръка на по 10 + години ще се продават на зашеметяващи цени като доноси на части . То и сега като погледнеш какво става в Германия и Австрия дръгели на по 12 - 13 години и с по 300-350 хиляди километра им търсят по 15 - 16 хиляди евро.
  • 59 Ти си

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "ДА ДА":

    Централите на топлофикация с какво гориво са бе кравешка фашкиьо и от къде идва това гориво - сигурен съм че не идва от под опашката на кравата .. ..
  • 60 де факто

    2 0 Отговор
    би трябвало да са по евтини, няма горивна система, охлаждаща система, частите са около 1000 по-малко, би трябвало да струва 50% по евтино от кола ДВГ
  • 61 ЕУ ел. миксерът...

    3 0 Отговор
    ...НЯМА предимства за редовият БГ гражданин!
    Той е прескъп, енергийно не ефективен, не може да измине повече от 100 километра зимата в София при минус 20-25 градуса с включено всичко по него, дори при чисто нова батерия, редовият човечец няма да има парите да плаща смяна на батерия всеки 4-5 години, имат мноо лоша товароподемност. Втора употребе със здрава батерия е абсурд да намериш. Откъдето и да го погледнеш, БГ средностатистическият човек е мега прецакан. Коли след 2040-50та ще има само за богатите, както беше преди 30 години. Всичко от последните 30 години се занулява!
  • 62 Мнение

    1 1 Отговор
    Единсвеното преимущество е изключителната им тишина и мощно ускорение. За Тесла 3 имам наблюдение лично. Всичко друго обаче е проблем след проблем. Друго нещо си е бензина - 5 минути зареждане и имаш запас за поне 500 км пробег.
  • 63 Ганя

    1 0 Отговор
    Много празни тикви има обаче,щом си мислят,че няма вредни емисии
  • 64 Шарлатани

    1 1 Отговор
    Безплатното зареждане на някой места
Назад към анкетата