1 Май, 2023

Трябва ли да ограничим младите шофьори да карат коли до 100 конски сили?


Трябва ли да ограничим младите шофьори да карат коли до 100 конски сили?
С подкрепата на
mobile.bg
Да
80% (3189)
Не
16% (619)
Колебая се
2% (69)
Нямам мнение
2% (93)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 оня с коня

    24 10 Отговор
    Не че не могат да се правят изпълнения с маломощна кола - стига да иска човек да си вдигне адреналина,но тук нещата опират до чисто Практически въпрос:Ако в семейството има само 1 Кола и тя е примерно 120-150 коня, следва ли Младежът или Госпожицата с Пресните си книжки да гледат жално отстрани докато не дойдат отнякъде Пари за втора Кола в Семейството под 100 коня?

    Коментиран от #10

  • 2 Иванчо на 18

    11 19 Отговор
    100 коня по талон така ще я чипосам че да върви на гръм

    Коментиран от #3, #13

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 СБА

    17 5 Отговор
    Също и на младши моторист скутер до 50цц.
  • 5 Тишо

    13 7 Отговор
    По пътя тия с дараците най-много натискат без страх, че ще се разпаднат.
  • 6 фтгъхуй

    23 4 Отговор
    Има други, ПО-ЕФЕКТИВНИ начини за контрол на това какво и как карат новите шофьори- това "до 100 коня" е глупост
  • 7 Петър Петров

    26 2 Отговор
    Аз искам да ограничим държавната администрация до 50 000 хиляди и до максимална- минималната работна заплата.
    Ограничаването на децата до 100к.с. е глупаво, първо да повишим културата и дисциплината си на шофиране пък после да ограничаваме!
  • 8 Пешо Тошов

    5 8 Отговор
    Задължително до 100 коня дизели с премахнати ауспуси, катализатори и други глупости, както и задължително нощно каране след 2:00 ч. в централна градска част, за да могат онея с премиумите да ги видят и чуят“
  • 9 Кифласжипка

    14 0 Отговор
    И тротинетка до 20 км/час.
  • 10 милиционер

    12 7 Отговор

    До коментар #1 от "оня с коня":

    шофирането и притежанието на автомобил не е задължително ! имаш пари - караш кола......
  • 11 Малоумие

    17 2 Отговор
    Това само някои с акъл на амеба може да го предложи и да го подкрепя. С една електрическа Шкода или VW City Go без проблем съм ускорил до 130-140 градско за нула време. А това е сапунерка 2 на 2 с 50 коня електромотор.
  • 12 Леле

    15 4 Отговор
    Значи ако колата ви е със 101 конска сила не може да я кара синът ви. Трябва да му купите друга кола с 99 конски сили. Но това е най-малката изцепка на законотворците. Натворили са безумни закони във всички области. Като се почне от земеделие, икономика, енергетика и т.н., накъдето и да погледне светят бисери на законотворчеството.
  • 13 СЛОНА

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "Иванчо на 18":

    ПРАВИЛНО ИВАНЧО МОЙТА ПРЕДИШНАТА БЕШЕ 75 БАБА НАСТРА комби ТУРИХ И ЧИП НА А4 И СТАНА САМОЛЕТ ОТИВАШЕ ДО 170 КМ ,А МА НАЛИ ЗНАШ ,ЧЕ ТИЯ ЧИПНАТИ КОНЕ ПОЧВАТ И ДА ЯДАТ И ТО ПО 2 ОТВСИЧКИ ГОРИВА
  • 14 Мое мнение

    19 0 Отговор
    Аз искам да ограничат депутатите до 100 човека за да не катастрофира държавата.
  • 15 Тодор Живков

    4 6 Отговор
    Даже 70 Жигулата най толказ беше .
  • 16 Инструктор:

    20 6 Отговор
    За да стане един човек шофьор, истински владеещ автомобила,
    трябва да има поне 1ОО ООО км. на волана!
  • 17 Лукреция

    15 0 Отговор
    По- важното е да спрат да карат фиркани и накозени. Тате има Аемже, ударил е три уискита и няма да даде на синето да ги прибере!? Да, да...
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Миладин

    10 12 Отговор
    100 коня са много. Макс 1000 сс и 70 коня. Пък да чипосва колкото си иска миксера на четири колела. Шофиране в светлата част, а в тъмната с придружител с поне пет години шофьорски стаж. Повечето младежи станали мърцина са в статистиката в тъмната част на денонощието са на път от и за дискотеката.
  • 20 Не става така

    6 9 Отговор
    Една година задължително с опитен придружител, равно отговорен с пикльото! След това неизбежност на санкциите и по - строги до 10 години опит! До като създаде стереотип за безопасно каране!

    Коментиран от #35

  • 21 Павел пенев

    15 2 Отговор
    Гласувах с не защото това няма да реши въпроса с катастрофите. Те могат да убиват и с автомобили под 100 к.с. Ако не вярва, бившия катаджия Тенчо Тенев да застане на Орлов мост за да го блъсне кола под 100 к.с. Въпроса опира не до мощността на автомобила, а до простащината,алкохола и наркотиците. Ако можете това забранете.

    Коментиран от #25

  • 22 Гллупости на търкалета

    6 5 Отговор
    ,Тепърва ще откриваме топлата вода! Решението е друго-ограничител на скоростта за начинаещи шофьори!Всеки камион и автобус има такова устройство! Просто и лесно!
  • 23 Тодор Живков

    6 6 Отговор
    Най-добре е да се забранят колите, които вдигат повече от 160 км/ч. Така или иначе такава коли не могат да карат никъде според закона. Време да се вземе някое смислено решение. Също така колите трябва да са ярки, за да се виждат отдалеч и да няма нужда да се включват фаровете през деня, което е напълно безсмислено. Допълнително на политиците колите не трябва да вдигат над 100 км/ч, т.к. трябва да се внимава да не нараняват обикновените хора като например ПКП на връщане от пиянска нощ В Силистра.
  • 24 Гуня

    5 1 Отговор
    За без акълен шофьор Кола до 100 коня също е опасна.
  • 25 Пеньо

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "Павел пенев":

    простащината,алкохола и наркотиците са забранени,ама пей ли си пенке,кой ли те слуша.
  • 26 ГЕРБ=БСП=ДПС

    5 6 Отговор
    Защо се изказват хора, които нищо не разбират от автомобили. Днес почти няма нов автомобил на пазара с мощност под 100 к.с. Дори 1 000 кубиков трицилиндров турбо Форд, развива 140 к.с.
    Под 100 к.с. са най-вече над 10-15 годишните автомобили.

    Принципно съм съгласен да се ограничат младите шофьори за мощни автомобили. Но смятам, че трябва да се ограничат двигателите до 2000 куб. см., а не до 100 к.с. А при хибридите и електромобилите ограничението да е 200 к.с., защото електромобилите са по-тежка заради батериите и им трябват повече к.с.. А най-добре ограничението да е и по СЪОТНОШЕНИЕ МОЩНОСТ-ТЕГЛО, примерно до 8 кс на килограм тегло на автомобила.

    Като се повдига въпроса за ограниченията, да се ограничи максималната скорост на автомобилите в Европа до 180 км/ч или до 200 км/ч. Хем е пъ-безопасно, хем е по-екологично(разхода на гориво при ниска скорост е по-малйк. Бутат и Мейл при максимална скорост около 400 км/ч харчи около 60-80 литра на 100 км.)
  • 27 Никси

    6 0 Отговор
    ако ще и 500коня под капака да има , магарето си е магаре зад волана , и все ще рове на всеки кръгъл час и ще мърда ушите , даже може да го мушне у движение на магаре-то до него , ако му е дало зор де !!!😁😛😀😂😂😃😄😂😀😛😁
  • 28 Жоро Тунинга

    6 2 Отговор
    Тунинговам коли 100кс на 280кс. за млади шофьори - 20% отстъпка
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Никси

    2 0 Отговор
    100 коня, един два умрели другите на паша а третите ги закарали да заплождат кобили , а четвъртите ги дали на конната полиция на Бенковски , Хаджи Димитър и Стефан Караджа !!!!😁😛😀😀😂😄😃😄😂😀😁😁.
  • 31 Пилот на Ферари

    8 0 Отговор
    Даже не 100 коня , а 45 са им много . Що народ се изпотрепа в последно време .
    И какво стана със закона млад водач нощем да се придружава от стар водач ? Миналата седмица трима се изпотрепаха по нощите на един месец книжка .
    Те пътя не могат да държат , ама да дрифтят могат .

    Коментиран от #32

  • 32 Ретро

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Пилот на Ферари":

    Пилоте, много си близо до истината и не случайно тогава, някъде допреди 50-на години у нас бе спокойно по улици и шосета, щото освен малобройните возила, основно имахме "Москвич-407" или "403" именно с тази мощност, доката се появи "Москвич 408" вече с 50 к.с.Защото фактически толкова коне са си обикновено достатъчни и безопасни за домашни/фамилни нужди и само необуздаваната алчност на производители докара стотиците коне в автомобилите, заедно с неизбежните проблеми за живота на хората, съпроводено и с проблеми за природната среда!? Напоследък дори липсва замислянето като какво всъщност представлява ползването, управляването, удържането на многочислените коне!?

    Коментиран от #38

  • 33 От чужбина

    1 0 Отговор
    Това е трудно да стане. Ако едно семейство има някакъв автомобил с над 100 коня и сина вземе книжка, това ще означава, че трябва да купят друга кола. По-добре ще е да се погледне каква е практиката из другите държави, най-вече европейските. Например във Великобритания книжката ви е "чиста" ако нямате точки. Точките са наказателни, "дават" ви ги като наказание. Те /наказателните точки/ автоматично се зачистват след определено време в зависимост от провинението. Има си правила и те са достъпни за всеки и всеки може сам да си провери книжката по интернета. Когато получите повече наказателни точки от лимита автоматично оставате без книжка докато поне част от точките не се зачистят. Ако не се лъжа допустимите наказателни точки са 12, но за нови шофьори са 6 или 7. Ако трябва да получите наказателни точки имате възможността да си платите един курс и естествено след курса следва малък изпит. Това е еквивалент на т.нар "Неделно училище" в България. Другата "спирачка" за новите шофьори е застраховката. Важни особености са: От колко години имате книжка и дали имате т.нар "Но клеим бонус" - това е потвърждение от предишен зстраховател, че не се е налагало да плаща заради Вас. И още една важна подробност е - дали сте имали някакво произшествие, без значение дали е плащано или не. Така за съжаление засютрахователите са се "барикадирали", но и на тези дето предизвикват произшествията им излиза доста солено. Практически ако нов шофьор кара без валидна застраховка му се

    Коментиран от #34

  • 34 От чужбина - Продължение

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "От чужбина":

    Практически ако нов шофьор кара без валидна застраховка му се отнемат малкото /6-7/ точки и остава без книжка, отделно плаща висока глоба.
  • 35 От чужбина

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Не става така":

    Според мен и така не става! Аз лично когато взех книжка преди много години, нямахме кола, а и родителите ми също нямаха книжки. При подобно положение аз и да си купя кола като млад шофьор ще трябва вечно да търся някой придружител. Не става! А и да има придружител при настъпване на ПТП само ще се размива отговорността.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Тошо

    1 0 Отговор
    Ако е взел книжка с агне и трабант да му дадеш - пак ще сгази пешеходци или ще се тресне в някой стълб!! Трябва инструкторите да си вършат "сърцато" работата и задължително видео- регистратори на всички изпити !!
  • 38 Нарухито

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Ретро":

    Как ще е било по-спокойно като тогава при около 50 пъти по-малко автомобили на пътя имаше към 5 пъти повече загинали.
  • 39 Баба Яга

    4 0 Отговор
    не само това, а поне до 24 годишна възраст. Вчера някаква гом...шарка с тъмни очила, с яка джипка, на завой с непрекъсната линия и без видимост се опитва да изпреварва и за малко да се забие в насрещния МПС. Насрещният, опитен шофьор, като видя какво се задава, поне я стресна с клаксона да я предупреди да не започва безумието. Тая дали беше дрогирана, много е възможно!?
  • 40 ако

    4 0 Отговор
    нямаш нищо в главата и с 50 коня ще се претрепиш, така че това е пълна глупост.
  • 41 Гласа на младите

    1 0 Отговор
    Младите шовюри поне до 200 коня кола трябва да си позволят защото сега ако има някой да кара 2022 кола което е 170 или 190 коня да може да го кара а какво ще карат голф не може да карат тия пичове вие полудяхте ли
Назад към анкетата