1 Декември, 2024

Бихте ли закупили електромобил през 2025-та?


Бихте ли закупили електромобил през 2025-та?
С подкрепата на
mobile.bg
Да
11% (443)
Не
86% (3482)
Не съм сигурен
3% (127)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Палят се като бензинови колонки!

    23 6 Отговор
    Не мерси

    Коментиран от #16

  • 3 Дупничанин

    26 5 Отговор
    Твърдо НЬЕ! С тоя режим на тока... Че там и Окрайна, братя, помощи, тва-онова... Начи... НЬЕ!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ами

    16 2 Отговор
    Требва дамее еваллуд
  • 7 Жичкаджия

    30 1 Отговор
    Зимата караш с ушанка за да се возш повече !
  • 8 Жичкаджия

    16 1 Отговор
    Зимата караш с ушанка за да се возиш повече !

    Коментиран от #27

  • 9 Дебиле.бг

    25 2 Отговор
    Не, защото от АПИ планират да им сложат електромери.
  • 10 оня с коня

    20 7 Отговор
    Колкото повече се купуват Ел.Коли,толкова повече севсем логично ще поевтиняват и Течните горива.Затова и е икономически по изгодно да се кара Кола с ДВГ.
  • 11 Гост

    18 2 Отговор
    След малко ще изгрее слънцето и ще се включи електрическата латерна.Ще ви обвини в 50 коментара че сте функционално неграмотни и ще ви зарине с криви сметки колко ще спестиш от ток с електрокар,като зареждаш от фотоволтаика на покрива или на "безплатни" зарядни станции.А вечер ще продаваш ток от електрокара трафопост на комшиите.Бизнесмен е Теслю та дрънка.

    Коментиран от #12

  • 12 Къпан пор

    16 2 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Като купуваш и продаваш ток от електромобила, означава да стои вързан за кабела.Кога ще го караш този електромобил?Печалбата от продажбата на ток,дали ще покрие бъдещата смяна на батерията.Силно се съмнявам.

    Коментиран от #35

  • 13 Българин

    15 1 Отговор
    127 с неопределен пол ще си купят.
  • 14 Турбо

    20 0 Отговор
    Не бих си купил електрически автомобил,докато има нови автомобили с ДВГ.След 2035 ще му мисля,ако влезе забраната за нови автомобили с ДВГ и съм все още жив.
  • 15 ТИР

    12 0 Отговор
    Само си представям всичкото е електричка, а държавата без акцизи ,ддс, разни игри с вноса на горива, слотове ,договори с Боташ,,, не ми се вярва,,,
  • 16 редник

    19 1 Отговор

    До коментар #2 от "Палят се като бензинови колонки!":

    Наистина се палят.
    Вчера следобед екип пожарникари храбро гасиха горяща "Тесла" до "Лидл" в "Св. Троица".
  • 17 ЪПСУРД!

    20 2 Отговор
    Електрокарът:
    замърсява неимоверно много със създаването си и рециклирането си, около децет пъти повече от нормалният автомобил с ДВГ!
    Има само седем години живот и няма афтърмаркет, никой нормален няма пари след това да си смени батерията, тя струва колкото колата!
    Разрушава пътищата, понеже е два пъти по-тежка от нормалните коли;
    Когато се самозапали, никой застраховател няма да изплати щетите -> може да изгори цял квартал при подходящи условия, дори и хора!
    Работи с до 40% капацитет при температура под 5 градуса целзий!
    Струва три пъти повече от нормален автомобил с ДВГ!
    Не можеш да я скриеш в гараж поради посочените проблеми и съответно не можеш да я опазиш в БГ от автоджамбази, МВР ги поощрява да крадат и в 99% от случаите е с тях и работи в ОПГ с тях!
    Не можеш да го караш тва по магистралата, щото няма как да стигнеш до морето с него и оставаш на улицата, а и ще те задминават като крайпътен камък, понеже ще пестиш батерия и караш мега бавно. Това си е предпоставка за ПТП!
    Не мога да си я купя, защото струва един апартамент, а аз не желая да спя в колата си и да я изплащам цял живот!

    Коментиран от #19, #25, #37

  • 18 Боро

    8 3 Отговор
    Бих си купил. Но има един огромен проблем. Зареждането. Живея във Варна, централната част. В радиус 500 метра от нас има само 2 станции (колонки). Винаги са заети. А ако тръгна към София???
  • 19 Лазо

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "ЪПСУРД!":

    затова за момента само питат. После ще ни убеждават, колко сме тъпи, че караме с бензин и нафта. Накрая ще заиграе тоягата - или електрокар, или обществен транспорт.
  • 20 Оня а форда

    8 1 Отговор
    Не 2025 няма да си купя електричка но веднага се записвам за такава когато Мъск направи и изтреля на ток космическа SpaceX ракета !
  • 21 Къпан пор

    12 2 Отговор
    11% са отговорили с ДА,точно толкова са процентно ЛГБТ и техните симпатизанти.
  • 22 Купих си

    10 0 Отговор
    Електричка от интерес ,живея на 12 км от центъра на Варна ,в къща предимствата са нямам данък ,евтино гориво ,за сега ,безплатна синя зона без ограничение във времето ,недостатъци над 350 км в една посока неудобство със зареждането
  • 23 Да бе

    5 0 Отговор
    Българинът още износва колите нов внос от 2000 година, не го търсете следващите 20г за електрокари
  • 24 Бай Даньо

    0 0 Отговор
    Ама другари твърдо нье или на на на не !?
  • 25 бай Даньо

    1 6 Отговор

    До коментар #17 от "ЪПСУРД!":

    Това е интересно дори. Всъщност всичко подчертавам всичко което си написал не е вярно дори няма а изпадам в подробности само се забавлявам с вас дизеларите...

    Коментиран от #32

  • 26 Копейко

    2 5 Отговор
    Тьотя каза да не си купуваме електрички ,не било по руските стандарти
  • 27 ЕДВА ли

    0 3 Отговор

    До коментар #8 от "Жичкаджия":

    В Норвегия е така, където 80% са електрически.....

    Коментиран от #28, #33

  • 28 Статистик

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "ЕДВА ли":

    Преди да пишеш, прочети малко. Най-много електромобили има в Китай. Но са далеч под 80%. А в Норвегия няма и 40%.
  • 29 Мнение

    2 0 Отговор
    Колкото и да се напъват производителите, все още напълно електрическите автомобили са много по-ограничени от тези притежаващи и ДВГ. За хората, които наистина пътуват много и на дълги разстояния, си е истински кошмар да се съобразяват къде, кога и колко време ще им трябва "контакта" за да си включат колата в него.
    Иначе за в града или за по-леки пътувания са добро решение, стига да може да си го позволят като цена на колара, наличие на зарадни станции и свободно време за зареждане.
  • 30 Наблюдател

    7 0 Отговор
    Като останеш два часа блокиран в задръстване на магистрала Хемус или Тракия през зимата или през лятото въобще няма да искаш да чуеш повече за електрически автомобили.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Оня а форда

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "бай Даньо":

    Написал си празни думи , без съдържание ! Ако можеш обори му тезата но не с простотии и личностни нападки а с технически и научни данни потвърдени факти и аргументи !

    Коментиран от #41, #43

  • 33 Оня а форда

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "ЕДВА ли":

    В Норвегия от 2,8 милиона превозни средства в страната 754 303 сега са чисто електрически превозни средства, докато 753 905 работят на бензин . А тия 81,2% се отнася за новорегистрирани автомобили а не за целия автомобилен парк а и та няма камиони автобуси , селскостопанска и пътностроителна техника !
  • 34 Бай Ганьо

    5 0 Отговор
    Електричката е хубава като градска кола и дотам. Но докато батериите са литиеви, нито ще са еко - поинтересувайте се колко замърсяващ природата е литиевият добив, нито ще са особено безопасни, защото при разхерметизация това се запалва и не се гаси с нищо - все пак литият е най-активния алкален елемент в менделеевата таблица. Една тротинетка подпали два апартамента, смятайте каква поразия ще направи пожар на електричка в мол. Има цели изгорели кораби пренасящи такива.
    За извънградско - ми зле са, особено сега в студа. Успех на тия дето искат да стигнат от София до морето и на средата трябва да висят на опашка всеки да зарежда по 20 минути.
    Както вече отбелязаха вторичен пазар за тия коли няма, както никой не си купува 5 годишен телефон - все заради издуханата батерия.
    С друг тип източник на енергия ще е по-добре. Метан примерно. Ма зелените екоталибани като чуят за CO2 и почват да пищят как сичкишеомреме!

    Коментиран от #39

  • 35 Кико

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Къпан пор":

    Споко, проблемът се решава с един малко по-дълъг кабел 😂😉
  • 36 не бе не

    0 0 Отговор
    Не значи не
  • 37 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "ЪПСУРД!":

    Доста от нещата, които си писал силно преувеличени.

    За замърсяването разликата е по-малка. Един електромобил става неутрален спрямо въглеродни емисии на 7-8 година, като се отчита първоначалното замърсяване и използваната енергия, дизелов аетомобил около 5 година с отчитане на използваното гориво, Бензинов на 3-4 година при същите условия.

    За кражбите и др. подобни са просто хипотези без доказателства.

    За пазра и батериите за момента си прав, но излизат технологии, които позволяват ползването на батериите след снемането им от колите. Можеш да ги ползваш в къща като буфер, но итам има български неуредици.

    За пътищата не си прав, те все пак са проектирани за камиони, но износват по бъзо гумете си.

    За пожаро опасноста си прав вече и в България има случай на самозапалване на електромобили въпреки малкия им брой в страната. За застраховките е пълно блато. Няма застраховател които иска да плаща.

    При студ електричките остават 40% пробег, а не капацитет и то в северните страни. Зато топлят купето и батерите да не губят капацитет. При ДВГ за цела се ползва отпадна топлина, която лятото просто се изхвърля.

    Цените са вече 20-40% по високи спрямо автомобили с ДВГ.

    За местата за зареждане наистина е кошмар. Има една карта с зарядни станции, която дава няколко хиляди места, но като дадеш станции за бърз заряд над 100 kW остава под 200 за страната. А и цената тока там си е златна. Инвестицията в една станция за бърз заряд на 100kW надхвърля

    Коментиран от #38

  • 38 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "САП":

    За местата за зареждане наистина е кошмар. Има една карта с зарядни станции, която дава няколко хиляди места, но като дадеш станции за бърз заряд над 100 kW остава под 200 за страната. А и цената тока там си е златна. Инвестицията в една станция за бърз заряд на 100kW надхвърля 200 хиляди лева и при толкова малко еликтрички няма изплащане.
    Комбинацията локално съоръжение за съхранени, ФЕЦ и такава колонка отива към 400-500 хиляди лева.
  • 39 Бойна Звезда

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Бай Ганьо":

    Да се изкихаш пак изхвърляш "СО2"! По добре е С водород "Н2" но получаването на енергия от "Н2" е много трудоемък процес, макар че не замърсява въобще и после може пак да се използва повторно. Но никой няма да позволи да го осъществим защото милиони хора на планетата ще останат без работа и големите акули в Петролния Бизнес ще изгубят милиарди и ще фалират. За производството на Литии си прав! Той не се намира в чисто състояние в природата, а се получава след преработка и точно тази преработка замърсява страшно много. Затова модерния нежен свят го е дал на Китай като смята, че щом се прави в Китай замърсяването ще е там и при тях няма проблем. А след края на живота на батерията периода на полуразпад е 100 000 години. Които според тях пак ще върнем в Китай за преработка и тук ще остане чисто. Но забравят движението на въздуха, вятъра, дъжда и други атмосферни явления. Също забравят че повечето продукция се произвежда в Китай и околностите му. Отровата се натрупва в платове плодове и други продукти които идват тук. Това не може да обясниш на модерния г.й свят!!!

    Коментиран от #42

  • 40 на мен

    0 0 Отговор
    не ми трябва в.тор на колела. Да го ползват Нежните меки жители на планетата Земя.
  • 41 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Оня а форда":

    Какво да оборвам че не сте в правилния час ли!? Или че и да оборва м Ганчо дизела не мърда на крачка и утре някой гьонсурат ще почне същата песен след оборването... най забавно е" замърсява 10 пъти повече от Двг " ма не ве 15 към 20 пъти даже. Амбицирах се почвам ...
  • 42 Бай Ганьо

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Бойна Звезда":

    При водорода се оказа, че освен трудоемкият добив, е скъпо съхранението и транспорта. А при горенето му, заради високата температура се образува вторичен азотен диоксид, който в комбинация с вода става на азотна киселина. Пък 70% от атмосферата е азот. Та и там греда.
    Метан, спирт, варианти има. С последните катализатори ДВГ си бяха достатъчно екологични. С по-добре рафинирани горива съвсем. Ма не, зелените екоталибани решиха друго.
  • 43 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Оня а форда":

    -Електрокарът:
    замърсява неимоверно много със създаването си и рециклирането си, около децет пъти повече от нормалният автомобил с ДВГ!
    С какво създаването замърсява, дай да изхвърлим телефоните , таблетите и лаптопите и те литиева душа носят ....до рециклирането не сме стигнали изобщо да знаем колко замърсява
    Има само седем години живот и няма афтърмаркет, никой нормален няма пари след това да си смени батерията, тя струва колкото колата!
    100 % глупости, 6 години е гаранцията на нова тесла още една година дава мъск зко купиш втора ръка от него , батерята на модел 3 струва 13к колата нова 40к
    -Разрушава пътищата, понеже е два пъти по-тежка от нормалните коли;
    Тировете , тръковете не рушат ли , в америка се плаща повече за регистрация на ев защото няма как да им прихванат една такса за подръжка на пътищата коята е част от цената на бензина и така си плащат за тежеста пряко и преносно ... хахаха

    Когато се самозапали, никой застраховател няма да изплати щетите -> може да изгори цял квартал при подходящи условия, дори и хора!
    Застраховката са малко по скъпи , в нормална държава няма такъв филм карам без застраховка, не заради паленето , а защото са модулни когато се сменя или ремонтира нещо е голямо, батерия двигател , ама то друго няма...
    Работи с до 40% капацитет при температура под 5 градуса целзий!
    Не работи с 40% , губи около 20% от капацитета и толкоз
    Струва три пъти повече от нормален автомобил с ДВГ!
    Не струва модел 3 в САЩ стана леко п
  • 44 бай Даньо

    1 0 Отговор
    -Струва три пъти повече от нормален автомобил с ДВГ!
    Не струва модел 3 в САЩ стана леко по евтина от средната кола проблема ви е че няма нов внос втора ръка от Германия, като ви докарат тогава гледай фоерверки....
    -Не можеш да я скриеш в гараж поради посочените проблеми и съответно не можеш да я опазиш в БГ от автоджамбази, МВР ги поощрява да крадат и в 99% от случаите е с тях и работи в ОПГ с тях!
    Никаква тесла не можеш да откраднеш ако не си откраднал и телефона на собственика, ако се случи собственика се обажда на компанията и колата веднага спира... това разбира се има лоши страни ама те не ви касаят кат гледам
  • 45 Владимир

    0 0 Отговор
    Бих, ако мога да си го позволя, да със сигурност! Все пак трябва да имам и възможност да го зареждам, да има къде да зареждам този автомобил. Да имам достъп до АС зарядна станция за всекидневна употреба!
Назад към анкетата