12 Октомври, 2025

Бихте ли си купили китайски автомобил?


Бихте ли си купили китайски автомобил?
С подкрепата на
mobile.bg
53% (1901)
53% (1901)
40% (1442)
40% (1442)
2% (56)
2% (56)
5% (171)
5% (171)
КОМЕНТИРАЙ

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 КаруЦАР

    22 4 Отговор
    Да,поне авточастите ще са оригинални.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Да, бих.

    31 5 Отговор
    Последните няколко години бях често в Китай и имам лични впечатления от китайските автомобили.
    Мога да кажа със сигурност, че не отстъпват по качество на корейските и европейските. Особено в луксозният сегмент.
    Истината е, че ако направят разпространена сервизна база в ЕС и ЕС премахне импортните мита за китайски автомобили, европейските брандове ще фалират до 1 година.

    Коментиран от #33, #47

  • 33 И нека добавя....

    29 5 Отговор

    До коментар #32 от "Да, бих.":

    Това е единственият стопиращ елемент)изкъствено завишената от ЕС цена на китайските автомобили), който пречи на европейските граждани да имат качествен, високотехнологичен и надежден автомобил, на половин цена в сравнение на европейските алтернативи.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 оня с коня

    7 25 Отговор

    До коментар #32 от "Да, бих.":

    Няма да коментирам Мнението ти относно Качеството на Китайското Автомобилостроене сравнено с Европейското,а само по-нататъшните ти Съждения:"Ако направят/Китайците/ разпространена Сервизна База в ЕС и ЕС премахне Вносните мита Европ. Брандове ще фалират до 1 година"...САМО ЗА 1 НОЩ Китай ще построи Сервизна База в ЕС НЕ САМО за Автомобили,а ЗА ВСИЧКО ако му се позволи и се премахнат Вносните мита,след което ЦЕЛИЯТ ЕС ще Фалира!И какво следва?Ами беден Безработен Европеец щастлив ако се сдобие с Картонена Купичка с Ориз ЗА ДЕНЯ,ЩАСТЛИВ ако през целият си Живот събере пари са Китайска Сапунерка наречена "Кола"!А колкото до ЕС- той ще остане само Спомен,щото на прастика Европа ще стане Китайска Провинция,управлявана от Китайски Началник,а Китайският Език ще стане ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН.Та бил си в Китай "няколко пъти" и ти е харесало- и много други са били в Русия и на тях им ехаресвало НО...се връщаще в БГ - Членка на ЕС,Шенген и Еврозоната и нямате никакво намерение да си сменяте Местожителството!!!

    Коментиран от #48

  • 48 Така е, но!

    11 4 Отговор

    До коментар #47 от "оня с коня":

    Провери колко европейци от 450 милионното и население работят в автомобилните концерни?
    Мизерно количество.
    Големите продукти са за корпорациите, а данъците които плащат са нищожни, заради разходите които правят като реинвестициите им в заводи(което е разход)..... пълни с роботи, вместо с хора.
    Помисли над написаното!

    Коментиран от #49

  • 49 Да се чете профит, а не продукт.

    16 4 Отговор

    До коментар #48 от "Така е, но!":

    И се отнася точно за автомобилните концерни и корпорации.
    Ако не знаеш, Китай осъди Мерцедес, БМВ и Фолксваген Груп за това, че цените на авточастите е завишен изкуствено. Доказаха, че са направени умишлено така, че да имат живот от 5 години средно, колкото е гаранционният им период, а цените им са такива, че ако сглобиш цял автомобил, на която и да е от тези марки, от оригинални резервни части, ще струва 11 пъти цената и като нова. Затова европейските автомобили са на половин цена в Китай, и пак предпочитат да си карат собствените си марки.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Качествот от Китай по-добро от Германско

    19 3 Отговор
    Дори батерииките в германските коли идват от Китай
  • 61 Ясно.

    6 3 Отговор

    До коментар #50 от "М@фията ППДБ плаща на с@йта":

    Представям си те клекнал между двете cвuнu- Боко и Лили на които правиш стерео cвupкa. И после им благодариш за честта да ти позволят да rълтaш.

    Коментиран от #62

  • 62 Не Боко и Лили,

    5 2 Отговор

    До коментар #61 от "Ясно.":

    а Боко и Шuшu.
    Въпреки че всички ме разбраха, де.....
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Др.Тодор Живков 🇧🇬

    17 3 Отговор
    Европейското отива в музея максимум след 5 години.По ред причини (санкции,манции,скъпи енегоносители,суровини,труд и т.д)

    Конкуренцията от Изтока взема връх.
  • 73 пламен

    3 10 Отговор
    Абсолютно НЕ. Това е пълен боклук набичкан с Ел боклуци
    Предпочитам японски или южнокорейски, макар и втора употреба

    Коментиран от #79

  • 74 Еми..

    1 8 Отговор
    След като прочетох в статия каква е разликата между китайско и германско БМВ определено не бих си купил
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Кирил

    0 7 Отговор
    Замениха европейските в русия и по руските форуми започнаха да пишат че са китайски г.. на
  • 77 незнайко

    3 3 Отговор
    ДА, АКО ПРЕСТАНАТ ДА ГИ ТЪПЧАТ С БЕЗСМИСЛЕНА ЕЛЕКТРОНИКА !!!
  • 78 Аз бре

    9 0 Отговор
    То вече всичко не китайско е менте...🤣
  • 79 Боро

    10 0 Отговор

    До коментар #73 от "пламен":

    Бях на най-голямото автомобилно изложение на годината (IAA Mobility) в Мюнхен, през септември. Е, китайците удариха в земята всички европейски брандове. Само Мерцедес представи 2 модела някъде на средно ниво. А световни експерти обявиха, че китайските електромобили са изпреварили всички поне с 10 години. Ами вземи да четеш чужди сайтове, там ги пише тия неща.

    Коментиран от #81, #83

  • 80 сократ

    5 1 Отговор
    След като нямате желание да си купите китайски автомобил,защо не си купите германскики телефон,компютър или телевизор.Ама с изцяло немски части.Евро автомобилите какви са,коруби с китайска електроника и компоненти.Коруби претендиращи за най-здрави,а висящи пред сервизите повече от китайските.Ееее друго е да слезе с анцунга от меркендеса с шест еднакви цифри,и да е тъп кат галош незнаеики една дума на английски от менюто на автомобила си.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 По интересното е ,че не бих си купил

    4 0 Отговор
    Европейски в новата действителност

    Коментиран от #92

  • 83 кй87ъ6трхуй

    3 2 Отговор

    До коментар #79 от "Боро":

    Безполезно е да се обяснява каквото и да е на безработните непрокопсаници живеещи още с мама и тати които дращят тук... Те си знаят немско и японско и това е... Същевременно същите дето квичат срещу китайските модели нямат и 5лв. у джоба си, та е разбираемо що квичат- няма 25-годишни китайци втора ръка които да си купят за 1000лв...

    Коментиран от #84

  • 84 Пилотът Гошу

    0 3 Отговор

    До коментар #83 от "кй87ъ6трхуй":

    Алоууу, специалистът... Я обясни колко пък китайци си карал? На не от вас до работата и да висиш на кабела през останалото време...
    Аз прекарвам достатъчно време в автомобил и няма никакъв шанс да ми продадеш китаец, просто защото е тостер. Може би ти трябва да питаш майка си и баща си за някой лев, щом не ти стигат за нещо читаво... Като почнеш от парите за гориво, та стигнеш до цената на автомобила...
    Така или иначе всички автомобили поскъпнаха, но трябва да си луд да дадеш между 50 и 100000 евро за китайски електромобил...

    Коментиран от #85

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Име

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "кй87ъ6трхуй":

    Щом Ви харесва китаецът, карайте го! Но за мен китайците много скърцат и материалите са безумно евтини. Волво s60 pligin hybrid дава разход 7.5 на 100км. Вероятно волвото е по-малко китайско и гори повече! А за пробег само на батерия, дори не ми се коментира, дават му 36 мили(58км), а при температура от около 0°, не може да мине 15 мили(24км).

    Коментиран от #87, #91

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 кй87ъ6трхуй

    2 0 Отговор
    Поредният миризлив непрокопсаник който НИКОГА не е купувал и карал нова кола... И НИКОГА НЯМА ДА МОЖЕ да го направи...

    Отивай да се молиш на мама за 5лв. и не се появявай повече тук, гнус миризлив
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Някой

    1 1 Отговор
    Първо трябва да го тествам и тогава ще реша. Чета хубави неща за Xaomi и BYD. Търсих къде мога да видя и тествам 2 хибридни модило на BYD с 1,5 литров двигател. И се оказа, че нямат представителство в България.

    Когато напроват представителство и сервиз мога да помисля за покупка.

    Също ми харесва AVATR 12, но едва ли открият представителство у нас.

    Така че за сега оставам привърженик на германски, чешки и японски автомобили.
  • 91 Боро

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Име":

    Ти на колко сериозни автоизложения си бил? Колко немски автосписания получаваш? Колко чужди автосайтове (платени) посещаваш? Ами започни! Ще ти струва не повече от 10 000 евра годишно. И ще понаучиш доста неща, които ще те изумят.

    Коментиран от #93

  • 92 Някой

    1 1 Отговор

    До коментар #82 от "По интересното е ,че не бих си купил":

    Да масовите нови европейски автомобили са боклук, еднолитрови 3 цилиндрови с роботизирана скоростна кутия с двоен съедините. След 100 000 км пробиег, изхвърляш 40 000 евро на боклука.
    А пък масовите японци преминаха на вариатори, същата работа след 100 000 става само за боклука.

    Искам автомобил или с ръчни скорости, или с автоматик с хидротрансформатор, 4 цилиндрови, а още по-добре 6 цилиндрови. С класическа ръчна спирачка и повече копчета и врътки. Същэ искам класически оборотомер, километраж, бензиномер, температура. Един цинтрален дисплей между 8 и 10 инча. Искам си класическата пръчка за маслото на двигателя И класическо копче за нагряването на седалки и волан, а не тъчскрийни.

    Коментиран от #95

  • 93 Има

    0 2 Отговор

    До коментар #91 от "Боро":

    Каква е връзката с изложенията, списанията и т.н.? Аз споделям практически опит, а Вас не разбирам какво сте искали да постигнете!
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 ои8уйхътгрф

    2 0 Отговор

    До коментар #92 от "Някой":

    Ръчна кутия в този градски трафик- НЕ, мерси...
    Хидротрансформатора гълта поне 1л. повече от робота, но и аз съм ЗА него и с кеф си плащам разликата в разхода
    6-цилиндров мотор за чий ти е? За нещо спортно ти трябват 8 цилиндъра, за ежедневни нужди 2.0л. с духалка и едни 250-300 коня са достатъчни...
    Ръчна спирачка за чий ти е? Сегашните паркинг спирачки са отлично решение...
    Класически уреди със стрелки- НЕ, мерси
    Щека за маслото имам - НЕ съм я вадил в последните 50 000км. щото си имам електронна джаджа дето ми показва нивото и темп. на маслото...
    Копчета за подгрев също не са ми нужни- топлите екстри сами се задействат при темп. навън под 6 градуса...
    И за климатика не щъ бутони- настройвам го 2 пъти годишно и после си работи само на авто...
    Единственият бутон който искам да е на удобно място е аварийките... Всичко друго може да се набута в дисплея...
Назад към анкетата