Отидете към основна версия

65 389 83

Първи тест на VW Passat 8

  • volkswagen-
  • passat-
  • тест
Сардиния, Италия. Наш екип от мястото на събитието
 
До преди десетина години много хора определяха модела Passat като здрава кола, предназначена за работа. С течение на времето обаче, нещата се промениха и сега 41 години след появата на първия Passat, автомобилът има съвсем друго лице. Известно е, че от години Passat е световен бестселър за марката Volkswagen и именно поради тази причина хората от Волфсбург му обръщат по-специално внимание. Така всяко ново поколение е по-високотехнологично и по-премиум от предходното. В същото време обаче приемствеността от предшественика е умишлено запазена. В това отношение не прави изключение и най-новата, осма генерация на Passat. Автомобилът беше представен през септември в Париж, а сега, месец по-късно компанията организира и първите тестове на Passat 8. Те се проведоха в Италия, на остров Сардиния, а наш екип беше на мястото на събитието и не пропусна възможността да се запознае отблизо с осмото поколение на Passat. Ето и впечатленията ни.
 
Екстериор

Новият Passat е построен на новата модулна платформа на концерна MQB, на която е направен и Golf 7. Въпреки изцяло новото шаси, осмото поколение на Passat притежава габаритна дължина 4 767 мм, широчина 1 832 мм и височината 1 456 мм. Това го прави с 2 мм по-къс, с 12 мм по-широк и с 14 мм по-нисък от досегашния модел. Като се замисли човек, разликите в габаритите съвсем не са съществени, но въпреки това Passat 8 изглежда по-солиден и луксозен. Пропорциите са значително по-динамични, каросерията е по-ниска, а междуосието - по-дълго (увеличено е със 79 мм до 2 791 мм). Надвесите обаче са скъсени, колелата са с по-голям размери, като по този начин продуктовите качества на модела се повишават, вместо да намаляват за сметка на по-модерен и стилен облик. Иначе акцент в интериора са новите предни фарове (с интегрирани ефектни диодни дневни светлини), както и хромираната радиаторна решетка. Благодарение на новоразработените LED-фарове (серийни от ниво Highline) и серийните LED задни светлини, новият Passat се отличава с уникална визия и през нощта. На този етап моделът се предлага в две изпълнения - седан и комби, като учудващо, предвид досегашните поколения на Passat, комби версията ни се стори дори по-стилна от седана. Дали е така, всеки сам може да прецени от снимките.
 
Интериор

Вътре промените са осезаеми, като още с влизането в салона на новия Passat, чувството е като в автомобил от т.нар. премиум сегмент. Това с най-голяма сила важи за високите нива на оборудване, но дори и в базовото се усеща въпросното препозициониране. Всъщност то започна още от Passat 7, но сега е сериозно надградено. Изключително модерни изцяло дигитални уреди пред водача (могат да бъдат и аналогови), високо качество на материалите и това на самата сглобка, големи и удобни кресла, както и оптимална остъклена площ са нещата, които карат водача и пасажерите да се чувстват добре. Мястото за краката на пътниците е предостатъчно, като то е оптимизирано още повече в задния пасажерски отсек. Багажниците и при седана, и при комбито са огромни, като естествено този на универсала е по-голям и практичен. Малкото недостатъци, на които се натъкнахме по време на първите тестове на модела, са свързани с "жабката", отварянето на която пречи на краката на пътника отпред. Другият минус касае само версията седан и по-конкретно задната пасажерска част. Там, заради скосяването на тавана, по-ръстови пасажери (над 190 см) могат да изпитат лек дискомфорт. Останалото по отношение на интериор е без забележки.
 
Двигател и ходови характеристики

Новият Passat ще се предлага с десет турбодвигателя с директно впръскване и мощност от 120 до 280 к.с. В Италия обаче немците бяха приготвили за тест три агрегата - един бензинов и два дизелови. Именно с тях стартират продажбите на модела и у нас. Единственият засега бензинов мотор е четирицилиндровия TSI с мощност 150 к.с. и активно изключване на два от цилиндрите. Този двигател е снабден с турбо компресор, с директно впръскване, а работният му обем е 1.4 литра. Предвид значително олекотената каросерия на новия Passat (теглото е намалено с 85 кг спрямо досегашния B7) този малък двигател се справя учудващо добре. Недостатъчна мощ се усеща единствено при изкачване на планински път със завои, където при по-ниски обороти ясно се чувства липсата на въртящ момент. И докато при малкия бензинов агрегат успяхме да намерим някакъв недостатък, то при дизеловите мотори такъв няма. Еталон по отношение на задвижването е най-мощният четирицилиндров турбодизелов двигател с директно впръскване (TDI), предлаган някога от Volkswagen. Това е новият 2.0-литров битурбо мотор с мощност 240 к.с., който на всичкото отгоре ни даде среден разход под 6 литра на 100 километра пробег. Заради високия въртящ момент от 500 Нм Passat с 240 к.с. серийно се оборудва и с двойно задвижване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия. Това е най-добрата, но респективно и най-скъпата комбинация. При такава екипировка мощността е дори в повече, ускорението е уникално, а 4х4 системата държи колата като залепена за асфалта. По-слабият дизел също предлага завидна динамика и икономичност. Той е с мощност от 150 конски сили, и при спокойно каране трудно ще надвиши разход от 5 на 100. Като цяло, който и агрегат да изберете, знайте, че той ще е по-икономичен с почти 20% от предходния си аналог, ще се справя добре с автомобила и ще се характеризира с по-ниски нива на шум. Що се отнася до возията, тук инженерите от Волфсбург са надминали себе си. Окачването може да се определи като меко, но в същото време крен в завоите почти не се усеща. С други думи Passat е едновременно много комфортен и много стабилен - една изключително трудно постижима комбинация. Пълните технически характеристики на Passat B8 можете да видите ТУК
 
Цена

При този автомобил всичко е ново. Дизайнът, технологиите, двигателите, възможностите, но въпреки това в цените няма съществена разлика. Тази тенденция не е от вчера и неслучайно през последната година на всеки 29 секунди някъде по света се продава един Passat. Два Passat-а в минута, 126 на час и повече от 3 000 на ден. Ето и цените, с които Passat 8 стъпва на българския пазар.

 

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Свързани новини

  • Euro NCAP тества VW Passat B8

    Известно е, че Euro NCAP е считана за най-важния стандарт за безопасност на автомобилите от 1997 година насам. С течение на времето изискванията ст ...
    04.12.2014
    6 944
    1
  • Любопитно за мултимедийната система на VW Passat B8

      Новият Volkswagen Passat стъпва в България с интересни решения за информационна мобилност. Иновация за родния пазар на автомобили и по-к ...
    01.12.2014
    8 359
    1