Сардиния, Италия. Наш екип от мястото на събитието
До преди десетина години много хора определяха модела Passat като здрава кола, предназначена за работа. С течение на времето обаче, нещата се промениха и сега 41 години след появата на първия Passat, автомобилът има съвсем друго лице. Известно е, че от години Passat е световен бестселър за марката Volkswagen и именно поради тази причина хората от Волфсбург му обръщат по-специално внимание. Така всяко ново поколение е по-високотехнологично и по-премиум от предходното. В същото време обаче приемствеността от предшественика е умишлено запазена. В това отношение не прави изключение и най-новата, осма генерация на Passat. Автомобилът беше представен през септември в Париж, а сега, месец по-късно компанията организира и първите тестове на Passat 8. Те се проведоха в Италия, на остров Сардиния, а наш екип беше на мястото на събитието и не пропусна възможността да се запознае отблизо с осмото поколение на Passat. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Новият Passat е построен на новата модулна платформа на концерна MQB, на която е направен и Golf 7. Въпреки изцяло новото шаси, осмото поколение на Passat притежава габаритна дължина 4 767 мм, широчина 1 832 мм и височината 1 456 мм. Това го прави с 2 мм по-къс, с 12 мм по-широк и с 14 мм по-нисък от досегашния модел. Като се замисли човек, разликите в габаритите съвсем не са съществени, но въпреки това Passat 8 изглежда по-солиден и луксозен. Пропорциите са значително по-динамични, каросерията е по-ниска, а междуосието - по-дълго (увеличено е със 79 мм до 2 791 мм). Надвесите обаче са скъсени, колелата са с по-голям размери, като по този начин продуктовите качества на модела се повишават, вместо да намаляват за сметка на по-модерен и стилен облик. Иначе акцент в интериора са новите предни фарове (с интегрирани ефектни диодни дневни светлини), както и хромираната радиаторна решетка. Благодарение на новоразработените LED-фарове (серийни от ниво Highline) и серийните LED задни светлини, новият Passat се отличава с уникална визия и през нощта. На този етап моделът се предлага в две изпълнения - седан и комби, като учудващо, предвид досегашните поколения на Passat, комби версията ни се стори дори по-стилна от седана. Дали е така, всеки сам може да прецени от снимките.
Интериор
Вътре промените са осезаеми, като още с влизането в салона на новия Passat, чувството е като в автомобил от т.нар. премиум сегмент. Това с най-голяма сила важи за високите нива на оборудване, но дори и в базовото се усеща въпросното препозициониране. Всъщност то започна още от Passat 7, но сега е сериозно надградено. Изключително модерни изцяло дигитални уреди пред водача (могат да бъдат и аналогови), високо качество на материалите и това на самата сглобка, големи и удобни кресла, както и оптимална остъклена площ са нещата, които карат водача и пасажерите да се чувстват добре. Мястото за краката на пътниците е предостатъчно, като то е оптимизирано още повече в задния пасажерски отсек. Багажниците и при седана, и при комбито са огромни, като естествено този на универсала е по-голям и практичен. Малкото недостатъци, на които се натъкнахме по време на първите тестове на модела, са свързани с "жабката", отварянето на която пречи на краката на пътника отпред. Другият минус касае само версията седан и по-конкретно задната пасажерска част. Там, заради скосяването на тавана, по-ръстови пасажери (над 190 см) могат да изпитат лек дискомфорт. Останалото по отношение на интериор е без забележки.
Двигател и ходови характеристики
Новият Passat ще се предлага с десет турбодвигателя с директно впръскване и мощност от 120 до 280 к.с. В Италия обаче немците бяха приготвили за тест три агрегата - един бензинов и два дизелови. Именно с тях стартират продажбите на модела и у нас. Единственият засега бензинов мотор е четирицилиндровия TSI с мощност 150 к.с. и активно изключване на два от цилиндрите. Този двигател е снабден с турбо компресор, с директно впръскване, а работният му обем е 1.4 литра. Предвид значително олекотената каросерия на новия Passat (теглото е намалено с 85 кг спрямо досегашния B7) този малък двигател се справя учудващо добре. Недостатъчна мощ се усеща единствено при изкачване на планински път със завои, където при по-ниски обороти ясно се чувства липсата на въртящ момент. И докато при малкия бензинов агрегат успяхме да намерим някакъв недостатък, то при дизеловите мотори такъв няма. Еталон по отношение на задвижването е най-мощният четирицилиндров турбодизелов двигател с директно впръскване (TDI), предлаган някога от Volkswagen. Това е новият 2.0-литров битурбо мотор с мощност 240 к.с., който на всичкото отгоре ни даде среден разход под 6 литра на 100 километра пробег. Заради високия въртящ момент от 500 Нм Passat с 240 к.с. серийно се оборудва и с двойно задвижване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия. Това е най-добрата, но респективно и най-скъпата комбинация. При такава екипировка мощността е дори в повече, ускорението е уникално, а 4х4 системата държи колата като залепена за асфалта. По-слабият дизел също предлага завидна динамика и икономичност. Той е с мощност от 150 конски сили, и при спокойно каране трудно ще надвиши разход от 5 на 100. Като цяло, който и агрегат да изберете, знайте, че той ще е по-икономичен с почти 20% от предходния си аналог, ще се справя добре с автомобила и ще се характеризира с по-ниски нива на шум. Що се отнася до возията, тук инженерите от Волфсбург са надминали себе си. Окачването може да се определи като меко, но в същото време крен в завоите почти не се усеща. С други думи Passat е едновременно много комфортен и много стабилен - една изключително трудно постижима комбинация. Пълните технически характеристики на Passat B8 можете да видите ТУК
Цена
При този автомобил всичко е ново. Дизайнът, технологиите, двигателите, възможностите, но въпреки това в цените няма съществена разлика. Тази тенденция не е от вчера и неслучайно през последната година на всеки 29 секунди някъде по света се продава един Passat. Два Passat-а в минута, 126 на час и повече от 3 000 на ден. Ето и цените, с които Passat 8 стъпва на българския пазар.
Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мьрто
09:57 22.10.2014
2 Japoneze
Коментиран от #9, #18
10:01 22.10.2014
3 Stoyan
10:09 22.10.2014
4 Български пътни условия
Коментиран от #24
10:21 22.10.2014
5 VWandMercedes
Отвътре си е направо приказка,пък и на цена по ниска от на Ц-класа си е направо супер.Отделен е въпроса че аз лично ще мога да си го позволя след 10-тина годинки.
Моля "плювачите" поне днес да замалчът от уважение към самите себеси.
10:27 22.10.2014
6 Julio
Интересното е че 1,2 ТСИ качен на голф е доста по-сполучлив от 1,4 ТСИ качен на пасат...
10:32 22.10.2014
7 оня същия
11:16 22.10.2014
8 PONGO
11:24 22.10.2014
9 PONGO
До коментар #2 от "Japoneze":
Нормално е да е евтин. Все пак е народна кола, къде ще я сравняваш с красавеца Мазда 6.11:32 22.10.2014
10 Shmeker
11:46 22.10.2014
11 Спецялиста
12:23 22.10.2014
12 Виктор Георгиев
12:46 22.10.2014
13 МSUX
Коментиран от #14
12:59 22.10.2014
14 Виктор Георгиев
До коментар #13 от "МSUX":
Разликата между Пасат и 3 сер на БМВ е поне 5000 евро и Пасат е доста по голяма кола от 3 серКоментиран от #15
13:20 22.10.2014
15 Shmeker
До коментар #14 от "Виктор Георгиев":
Бе тя и от 5-ер е по-голяма13:22 22.10.2014
16 Shmeker
13:48 22.10.2014
17 Shmeker
Макар, че по принцип бих взел най-икономичния
14:06 22.10.2014
18 Дошо
До коментар #2 от "Japoneze":
2.0TDI 140к.с не може да изкара 100000км без ремонт представям си този изстискан боклук колко ще издържа.Това ще се кара най-често от дома до сервиза.Смешни са тия от СОЦваген.Опитват се да гонят BMW ама никога няма да ги настигнат.14:21 22.10.2014
19 йордан иванов
Коментиран от #20, #62
14:36 22.10.2014
20 Дошо Тъпото
До коментар #19 от "йордан иванов":
да пообиколим малко сервизи и магазини и да посравняваме цени,искаш ли?15:17 22.10.2014
21 Кобрата
Коментиран от #35, #41
15:34 22.10.2014
22 фаувету
16:01 22.10.2014
23 MAXBLUE
16:01 22.10.2014
24 VESO
До коментар #4 от "Български пътни условия":
ЕЙ, ГЛАДНИЦИ ТАКИВА,до вчера карахте колелета а сега много ги разбирате бе....16:07 22.10.2014
25 samo vw
nezavisimo dali 6te e limuzina a8 S-clas 7 series
sportna-m3 911 gt3 amg gt
obiknoven hatchbek corsa astra golf fabia
kombi pasat leon octavia
ili vleka4 actros tgx r-series
tq prosto e n1
italiancite-praviat spageti
francuzite-praviat m...ti
japoncite-elektrotexnika i motori
a germancite-koli i kamioni
taka stoqt ne6tata razberete go nai nakraq
16:11 22.10.2014
26 Рашко Ломския
16:15 22.10.2014
27 wulkan
16:19 22.10.2014
28 За сервиза
17:05 22.10.2014
29 Бхд БхД
17:17 22.10.2014
30 samo vw
a za serviz po dobre nedei govori
vw ima o6te mnogog hlqb da izqde dokato stigne toyotka I gm
gm I toyotka sa za serviza o6te na ilizane ot zavoda
gm za 1 godina 32-mln
toyotka ot 2009 nasam 35 mln
koi ne struva?
17:22 22.10.2014
31 AZззз
Коментиран от #38
17:57 22.10.2014
32 Гост
Колкото до Шкода...Ами те са от едно семейство и е нормално да имат много сходства и прилики!
В заключение ще кажа,че който търси семейна кола ще се спре на нещо от този сорт! Който търси мощ,4x4...ще наблегне на други немски и японски марки! Който търси дизайн,стил и красота ще си купи италианска кола,разбира се спортна и расова..... Цените не коментираме,защото те не са за българският джоб!
Коментиран от #42
18:19 22.10.2014
33 Симеон Тасев
18:57 22.10.2014
34 millen
19:57 22.10.2014
35 987
До коментар #21 от "Кобрата":
ти пък ба си изказването направи-много си противоречиш нещо-хубав и здрав пък много гори и му скъпи чарковете...опел само за теб тогава,астра комби дизел,хем не върви хем каквото се счупи има по моргите колкото щеш......и кажи на тасев че пак ще го бият технитеКоментиран от #65
22:16 22.10.2014
36 Autohouse Randm
23:05 22.10.2014
37 Иван Господинов
01:18 23.10.2014
38 пешо
До коментар #31 от "AZззз":
Въпрос на вкус..... лично на Ауди и Мерцедес комбитата са ми много по симпатични от на Волво и ФВ..Коментиран от #39, #40
02:31 23.10.2014
39 Shmeker
До коментар #38 от "пешо":
Мерцедес нямат хубави комбита. Приличат на катафалки. Виж БМВ имат няколко - например Е39 Touring и E34 Touring.Коментиран от #43, #45, #46
04:45 23.10.2014
40 Shmeker
До коментар #38 от "пешо":
Всъщност VW имат няколко грозни: Голф 3 комби и Голф 5 комби. Останалите ако са не красиви, то поне негрозин04:46 23.10.2014
41 Shmeker
До коментар #21 от "Кобрата":
Пасатите не горят много, доста икономични са. Естествено ако моторът е голям и лаком - да. Но като цяло Пасат предлагат най-добрата икономия в класа си.05:17 23.10.2014
42 Shmeker
До коментар #32 от "Гост":
2.0 ТДИ с 240 коня, 500 Нм и 0-100 км/ч за 6.1 - и тва не е мощна кола така ли?И ако наистина средният разход при теста е 6 на 100 за такава кола с такъв мотор и 4х4 - за кво говорим? Кви бенцове-менцове??? Само може би някое Ауди с такъв мотор би било предпочетено от мен.
05:19 23.10.2014
43 пешо
До коментар #39 от "Shmeker":
Както ти кажеш Shmeker ....веднага спирам да харесвам Мерцедес комби и започвам да харесвам изброените от теб марки.......Коментиран от #44
05:56 23.10.2014
44 Shmeker
До коментар #43 от "пешо":
Аз спрях да ги харесвам от както почнаха да ги правят да ръждясват. Не може кола от този клас да ръждясва преди да е направила 10 години08:26 23.10.2014
45 Autohouse Randm
До коментар #39 от "Shmeker":
zashto zadaljavash horata sas lipsata si na vkus i stil?Коментиран от #49
08:29 23.10.2014
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Shmeker
До коментар #46 от "BENZ":
Смешно ли ти е? Карай си двутонния туч или по-скоро го зазимявай вече08:44 23.10.2014
48 мечока
08:48 23.10.2014
49 Shmeker
До коментар #45 от "Autohouse Randm":
Нито на VW липсва стил, а камоли на Ауди и БМВ. Само мерцедесите им куца нещо, като видиш Е-класата им все едно гледаш антика от пореди абитурентския бал на баба тиКоментиран от #52, #56
09:12 23.10.2014
50 Дошо
Коментиран от #51, #54
09:44 23.10.2014
51 Shmeker
До коментар #50 от "Дошо":
От 2008-ма 2.0 ТДИ е съвсем друг мотор. Така че едва ли ще ти се наложи да посетиш сервиз освен за обслужване.Пасата е много добре позициониран и на практика няма сериозна конкуренция в тоя клас. Нито Авенсис, нито Инсигния, нито Мондео реално ще попречат на продажбите. Реално само Аудитата и Волво, но там цените скачат.
11:10 23.10.2014
52 Shmeker
До коментар #49 от "Shmeker":
Дошо, аве като 2.0 ТДИ на VAG е толкоз лош. що го слагат в Митсубиши Лансер и до ден днешен??? Или там е здрав... като стигне до япония се самооправя от пътуването, става чудоКоментиран от #60
11:15 23.10.2014
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 коко
До коментар #50 от "Дошо":
Дошо, момче лошо! Залягай над уроците а не пиши глупости. Един ден като пораснеш и можеш да си купиш твоя кола тогава коментирай. А иначе за едно си прав - гроздето е кисело 'щото е на високо11:18 23.10.2014
55 йордан иванов
Тойота Корола Версо няма чупене, само гориво и обслужване!!!
12:40 23.10.2014
56 пешо
До коментар #49 от "Shmeker":
Shmeker ТИ пък кой беще че да си налагаш определенията за естетика в автомобилостроенето .......ако си малко по умен ще се замислиш:' сигурно пък на него му харесва ' .....а не да ми обясняваш тука кое, как....все едно аз да ти обясня че Ауди-то от профилната ти снимка е много грозно и цвета му е гаден и да го смениш.........12:57 23.10.2014
57 Shmeker
Щом ти може да си казваш мнението за стил, що аз да не мога и що пък мойто да не е по-стойностно?
И сигурно е по-стойностно, щото ако разбираше от дизайн и знаеше кой ръководи дизайна на VAG щеше да замълчиш и да не приказваш глупости.
Коментиран от #58
13:05 23.10.2014
58 пешо
До коментар #57 от "Shmeker":
ПАК НЕ СХВАЩАШ.....аз не си налагам мнението на хората ,както ти-споделям го.....и въобще не ме интересува кой ръководи VAG( няма и да си ровя да разбирам ).....глупостите ги пишеш ти .....и не си мисли че е само VAG на този свят ......сега ходи и да обясниш на половин Хамбург примерно как Мерцедес Е клас комби са много грозни и да не ги купуват понеже там е пълно с такива .....13:34 23.10.2014
59 Shmeker
Колкото до Мерцедесите - бих си взел ако върнат стоманеното окачване, добрата анти-корозионна защита и ги направят по-леки, по-здрави, по-икономични, по-балансирани и по-младежки. До тогава ще предпочитам БМВ, Ауди, някое друго VW и т.н. Даже и някоя друга японка може да ме поблазни пред мерца.
Коментиран от #63, #71
14:34 23.10.2014
60 Дошо
До коментар #52 от "Shmeker":
Добре, че са слабо разпространени тези Мицубишита тогаваКоментиран от #61
14:35 23.10.2014
61 Shmeker
До коментар #60 от "Дошо":
Лансерът е най-надеждният модел според www.reliabilityindex.comПредстави си ако тоя 2.0 ТДИ беше такъв боклук както го изкара дали щеше да е на първо място.
14:40 23.10.2014
62 Japoneze
До коментар #19 от "йордан иванов":
Jordane,аз тъкмо се канех от Мазда да мина на нещо Мерк,БМВ- ей така да пробвам-и ти ще ме разубедиш май.16:18 23.10.2014
63 Japoneze
До коментар #59 от "Shmeker":
Да,прав си за окачването - само алуминий - и то не само Мерцедес,и БМВ ,и Ауди- с мойто безжалостно каране и нашите безбройни кръпки,дупки легнали полицаи,не ли то стомана да си ги карат- засега ще си стоя с японското.16:23 23.10.2014
64 Иван
Коментиран от #66
19:28 23.10.2014
65 Кобрата
До коментар #35 от "987":
Opel не харесвам, но VW Golf, Bora, Touran ми допадат. 100 пъти по-добри са от Opel. Карай си Opel и не ми го хвали.Карал съм и BMW и Mercedes, но сега предпочитам нещо по-икономично да карам, защото и без това много не пътувам на дълъг път, а BMW и Mercedes горят по 12-15 на 100 градско, докато VW се задоволява и с 7-8л.
Коментиран от #70
19:39 23.10.2014
66 Дошо
До коментар #64 от "Иван":
И според последният Tuv Quality Report, VW имат 2 коли в топ 5 - на 1-во и 5-то място.Хахахахаха, след една година ще имат 5 коли в топ 10 в класацията Тотали дефект.Толкова са смешни горките.Много новини имало за СОЦваген.Обикновено новините около тези некадърници са свързани с гръмкото обявяване на проекти и последващото им закриване.Виж последната новина за некадърните СОЦваген, която ме изкефи беше как оня дърт кавал Винкела се жалваше, че новите еконорми са им непосилни и им излизали много скъпо(100 000 000евро за грам CO2) и не знаел кога ще им се възвърне инвестицията.До преди една година дрънкаше как инвестирали 70 000 000 000 евро в разработката на MQB платформата.Та се зачудих СОЦваген мошеници ли са или идиоти?Много ми беше кеф от тази новина.А днес пък ми е смешно като гледам новия Патас.
Коментиран от #68
10:33 24.10.2014
67 Иван
12:01 24.10.2014
68 Shmeker
До коментар #66 от "Дошо":
Само дето VAG имат толкова модели и отеделно толкова много марки с още толкова много модели, че ти до толкова не може да броиш! И ги увеличават все повече и повече.И къде ги гледа тия дефекти?
Ей гледай, Хонда се свиват.
Ще ги последва и Мазда скоро.
Нисан почти бяха фалирали, докато не ги купи Рено за да ги посъживи и да им слага скапани френски дизели.
Митсубиши едвам кретат, махнаха Галант преди 10 години. Нямат собствен малък дизел а ползват точно 2.0 ТДИ на VAG, дето го изкара най-чуплив! И даже си го харесват.
Сузуки спира най-успешния си уж модел: Витара
Дайхатсу ги няма изобщо вече.
Исузу май само джипове правят.
Единствено Тойота има сериозно портфолио, но те пък са наистина бъкани с дефекти щото няма тойота да не е минала по няколко пъти да й оправят бъговете. Милиони бройки отзовават на всеки няколко месеца. При немците това е голяма рядкост.
То и при Алфа Ромео май е рядкост даже
15:03 24.10.2014
69 Shmeker
Тва подобие на автомобил 4х4, предназначено уж да конкурира Ауди е пред фалит
Фуджи се чудят как да го продадат, дали на Тойота или не знам си на кой. Тенекетата им ги купуваха основно щото ги вземаш без първоначална вноска. Иначе са приятни за каране докато са нови. Точно тва ги спасяваше до сега, щото хората караха 4-5 субару години и сменяха. Не разбираха как се разпадат и как от 1 кило желязо се получават 3 кила ръжда...
Коментиран от #72
15:07 24.10.2014
70 Shmeker
До коментар #65 от "Кобрата":
Търси 320д или дизел на VW/Audi - 1.9 или 2.0 ТДИ,15:09 24.10.2014
71 Autohouse Randm
До коментар #59 от "Shmeker":
shto Audi s stomaneno okachvane li e?Коментиран от #73
21:19 25.10.2014
72 Autohouse Randm
До коментар #69 от "Shmeker":
Subaru e mnogo zdrav avtomobil a pak v sravnenie s Audi e napravo vechen.drug e vaprosat che interiora e palno darvo.Коментиран от #74
21:19 25.10.2014
73 Shmeker
До коментар #71 от "Autohouse Randm":
За какво ти е стоманено? Алуминиевото е много по-добро и по-здраво. Просто едно време беше скъпо.Коментиран от #75
09:00 26.10.2014
74 Shmeker
До коментар #72 от "Autohouse Randm":
Да бе здрав е в рамките на 8-10 години макс. После се разпадаКоментиран от #76
09:01 26.10.2014
75 Autohouse Randm
До коментар #73 от "Shmeker":
mi ti si napisal che bi vzel Benz ako e s stomaneno okachvane.Коментиран от #77
10:12 26.10.2014
76 Autohouse Randm
До коментар #74 от "Shmeker":
ti kolko godini iskash da karash edna kola?30 godini li?Коментиран от #79
10:13 26.10.2014
77 Shmeker
До коментар #75 от "Autohouse Randm":
Да щото сега тия дни търсим един носач и биалетки за W211 320 CDI 4matic и излиза около 1300 лв. цялата процедура. Докато при Ауди и VW за тия пари ще смениш цялата предница и то с най-скъпите части.Коментиран от #78, #81, #82
09:03 27.10.2014
78 Shmeker
До коментар #77 от "Shmeker":
... дори и лагерите и амортисьорите ще смениш09:03 27.10.2014
79 Shmeker
До коментар #76 от "Autohouse Randm":
Аз карам колкото искам. Ако ми омръзне колата я сменям, но имам и едно Ауди, което се задържа при мен доста - догодина прави 20 години, а при мен е 10 години. Просто изглежда така както я купих, за тия години едно каре, няколко селенови втулки по 8 лв. и разни гумени маншони съм сменил. Седи пред къщи и дори таблото й не е напукано. Единствено платът на тавана й се разлепи и го претапицираха с кожа.Коментиран от #80
09:07 27.10.2014
80 пешо
До коментар #79 от "Shmeker":
ами то ако не я караш може и още много по 10 години да седи пред вас ......от седене може и малко да загние.....но като цяло нищо няма да и стане и ще и се радваш.00:29 28.10.2014
81 Autohouse Randm
До коментар #77 от "Shmeker":
dokato tarsish nosach za Mercedes vse pak toi e v dvijenie a ALDI kato se stroshi ostava na patia voveki v ochakvane na NADIN.07:54 28.10.2014
82 PIRANHA
До коментар #77 от "Shmeker":
Я ми кажи кой носач търсите че си ми супер смешен да ми говориш за носач дето струва 1000 лв? Аз на тебе съм ти казвал че си злобар и плюеш мерцедес без дори да пишеш истини, по скоро само заяждане. Веднага ще ти извадя ценаНа носача който търсиш, спри се w211 е една наистина здрава кола и не ти прави чест да пишеш глупости
Коментиран от #83
23:52 28.10.2014
83 пешо
До коментар #82 от "PIRANHA":
Много точно казано.....17:24 31.10.2014