Отидете към основна версия

10 Декември, 2014 10:39, обновена 10 Декември, 2014 10:39 32 464 76

Mercedes-Benz показа конкурента на BMW X6

  • mercedes-benz-
  • gle-
  • gle coupe-
  • детройт 2015

Шест години след като BMW постави началото на сегмента Sport Activity Coupé (SAC), вечните конкуренти от Щутгарт са готови с отговора си. Mercedes-Benz не дочака салона в Детройт след месец, където ще се състои официалната премиера на GLE Coupe, и разкри новия си кросоувър. Моделът е построен на базата на бившата M-Klasse (вече GLE), а продажбите започват в началото на лятото.



GLE Coupe е дълго 4 900, широко 2 003 и високо 1 731 мм при междуосие от 2 915 милиметра. Това го прави с 9 мм по-късо, с 14 мм по-широко и с 29 мм по-високо от актуалната X-шестица. Базата на BMW-то е по-дълга с 18 мм.



От Mercedes-Benz са предвидили два бензинови и един дизелов двигател за дебюта на новия си модел. GLE 400 и GLE 450 AMG ще се екипират с шестцилиндрови битурбомотори с 333 и 367 к.с. (480 и 520 Нм). Турбодизеловият V6 на версията GLE 350 d развива 258 коня и 620 Нм, достъпни при 1 600 об/мин. Динамични характеристики засега не се съобщават.



GLE Coupe ще се екипира с деветстепенна автоматична трансмисия 9G-Tronic и четири задвижващи колела независимо от моторизацията. Двойното предаване обаче ще работи по различен начин. При модификациите GLE 400 и GLE 350 d въртящият момент ще се разпределя поравно между осите, докато при GLE 450 AMG към задния мост ще се подават 60% от тягата.



Стандартното оборудване на новия Benz предвижда традиционно пружинно окачване за версиите GLE 400 и GLE 350 d. Срещу допълнително заплащане ще се предлага пневматично Airmatic със системата ADS Plus. Тя променя твърдостта за всяко колело, отчитайки скоростта, ъгъла на волана и работния режим на управляващата електроника.

Модификацията GLE 450 AMG получава системата Dynamic Select. Тя може да задава пет работни режима на управляващата електроника - Individual, Comfort, Slippery, Sport и Sport+. Първият позволява индивидуални настройки на двигателя, окачването и кормилната уредба по желание на водача. Slippery е предвиден за мокри настилки, а Sport+ говори сам за себе си. В зависимост от режима се променят също алгоритъмът на работа на светодиодните фарове и звукът от ауспуха.

От дългия списък с опции си заслужават да бъдат споменати мултимедийната система Comand от последно поколение с осеминчов екран, тъчпад, DVD плейър и озвучаване Bang & Olufsen. За GLE Coupe ще могат да се поръчат и 22-цолови джанти. Стандартните колела на GLE 350 d и GLE 400 20-цолови, а GLE 450 AMG ще се предлага директно с 21-цолови.

Задължителната за такъв Benz наточена версия AMG ще се появи малко по-късно. Очаква се тя да получи 5.5-литров V8 с два турбокомпресора и мощност между 557 и 577 коня.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.

Свързани новини