В началото на миналия месец изданието Forbes публикува ежегодната си класация на най-скъпите търговски брандове в света. Там, естествено, присъстваха и автомобилните марки, като за най-скъпа бе определена Toyota.
Сега компанията Millward Brown публикува своите резултати от изследване по темата и в частност кои са най-скъпите автомобилни марки. Данните се различават от тези малко от тези на Forbes, но като цяло лидерите са същите.
На второ и трето място в алтернативното изследване специалистите от Millward Brown подреждат култовите немски марки BMW и Mercedes-Benz. Те са оценени съответно на 26.35 и 21.78 милиарда щатски долара.
След челната тройка се нареждат автомобилните марки Honda, Ford, Nissan, Audi, Volkswagen, Land Rover, а десетката се допълва от луксозното подразделение на Toyota Lexus.
Интересното обаче е, че въпреки внушителните стойности нито един от автомобилните брандове не попада по-напред от първите 30-те най-скъпи търговски марки. Лидерът Toyota е класиран от Millward Brown чак на 30 място.
На 34 позиция се нарежда BMW, а преките конкуренти от Mercedes-Benz заемат 43 място. Цената на трите най-скъпи автомобилни марки е по-ниска от тази на десетия в класацията Marlboro. Най-скъпата марка е Apple ($246.0 млрд).