Last news in Fakti

15 Май, 2015 12:12 22 839 26

Най-скъпите автомобилни марки на 2015-а

  • forbes-
  • toyota-
  • bmw-
  • honda-
  • apple-
  • microsoft-
  • google

Американското финансово списание Forbes публикува ежегодната си класация на най-скъпите търговски брандове в света. Стойността им се изчислява по сложна формула, който отчита печалбата на компанията за последните три години, влиянието на марката във формирането на печалбата и куп други фактори.

Най-скъпите брандове в рейтинга за 2015-а са Apple, Microsoft и Google, които са оценени съответно на $145.3 млрд., $69.3 млрд. и $65.6 млрд. Със стойност $37.8 млрд. Toyota се класира на осмо място преди всички останали автомобилни марки.

На втора позиция в "автомобилния" и 16-а в общия рейтинг се подрежда BMW, която е оценена на $27.5 млрд. Баварската марка е следвана от Honda на 23-о място с $22.6 млрд.

Останалите автомобилни брандове в стотицата са Mercedes-Benz (24 място, стойност - $22.5 млрд.), Audi (39 място, $12.8 млрд.), Ford (41 място, $12.5 млрд.), Chevrolet (62 място, $9 млрд.), Hyundai (64 място, $8.4 млрд.),  Lexus (66 място, $8 млрд.), Volkswagen (67 място, $8 млрд.), Nissan (75 място, $7.2 млрд.), Porsche (78 място, $7 млрд.) и Kia (97 място, $6.2 млрд.).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    0 4 Отговор
    Поредната американска статистика. Естествено, че според тях, техните компании ще са на първите места в света...
  • 2 Гост

    1 0 Отговор
    Като водещи технологочни гиганти е нормално тези компании да са на върха, не мислиш ли?

    Със сигурност имаш телефон oт Apple или със Android, така че помисли малко.

    Коментиран от #3

  • 3 Не ве

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Не пич, Кобрата говори за автомобилните марки, няма как VW да е след Швролет и Хюндай, така че помисли малко.......
  • 4 Shmeker

    1 1 Отговор
    Аве тва е икономическа класация.
    А икономията е майка на мизерията
  • 5 Йок ве

    1 0 Отговор
    пич , хюндай правят и багери и корабни двигатели и телефони.Класацията е за БРАНД а не за коли.
    Щмекера пак уби със сравнение.Нерде икономия нерде икономика.

    Коментиран от #7

  • 6 Гост

    1 0 Отговор
    Къде е Ферари,Ламборгини,Бентли и Астон Мартин!? Това са лукс брандове,които е интересно да се види колко им е стойността! Освен това в класацията липсва бранд като Фиат,които имат изключително голямо производство в Бразилия и Китай,а лекотоварните им автомобили са широко разпространени в световен машаб! Въобще класация без никакви изводи.....
  • 7 Е бре

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Йок ве":

    Е бре, пич тази класация ако бе европейска, би изглеждала по съвсем друг начин, не ти БРАНД, не ти корабни двигатели!
  • 8 MLToyot

    1 0 Отговор
    Защо Лексус е отделно като е бранд на Тойота?

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "MLToyot":

    Защото класацията е за бранд, а не за фирма като цяло. Както виждаш Порше, Ауди и VW са отделно в класацията, също Киа и Хюндай.
  • 10 само не6то

    0 1 Отговор
    Само да кажа че както BMW се водят БМВ в статистиката така и Мерцедес-Бенц трябва да се води Даймлер защото това е бранда още няколко години откакто е създаден Мерцедес. Примерно в Даймлер Мерцедес АМГ е отделно от Мерцедес както и Мерцедес- Майбах както и доработки на бусове и камиони да не говорим за други марки подразделения. Докато Мини и Ролса са си част от БМВ бранда иначе няма начин БМВ да са по богата марка от Даймлер -- справка Уикипедиа

    Коментиран от #13

  • 11 Гост

    0 1 Отговор
    Ферари и Мазерати са част от Фиат! Като знам колко българите обичат да плюят Фиат ми става смешно,защото от друга страна всички се подкосяват от звука и вида на гореспоменатите лукс брандове! Бентли и Ламборгини пък е част от немски концерн..... Въобще класация,която спокойно бих определил като нелепа и неточна...
  • 12 BMW

    1 0 Отговор
    Всъщност, не трябва да се водят Даймлер. Ако се водеха Даймлер, БМВ трябваше да се води BMW Group, което включва и Rolls Royce и Mini. Daimler AG включва доста повече от Mercedes-Benz. Например: AMG, Maybach, Smart, Mercedes камиони, ванове, бусове, Mercedes-Benz Bank, Mercedes Financial и т.н.

    Коментиран от #15

  • 13 цар ЛЪВ

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "само не6то":

    по твоята логика ауди,порше,ламборгини,бентли,шкода,сеат и др. не трябва да участват самостоятелно в класацията защото са под крилото на ВАГ........нали знаеш ,че ВАГ са №1 в света по продажби!!!

    Коментиран от #14

  • 14 drdrdr

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "цар ЛЪВ":

    Не, не знам. Ще ми обясниш ли?
    По тая статия горе долу стана ли ти ясно къде е Тойота, къде са ФВ и Ауди (като не броим всичките им всичките любимите ти "порше,ламборгини,бентли")
  • 15 само не6то

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "BMW":

    Ако ми беше прочел коментара докрай щеше да схванеш... Имах предвид 4е в бранда Мерцедес не са включени подразделения като Майбах, АМГ, камиони, бусове които си обикалят пътищата то4но с трилъчката. Няма как продажбите на лукс коли в Германия да са 50-60% Мерцедес и 25-30 БМВ останалото за Ауди. Отделно Мерцедес правят бусове камиони мини-ванове и какво ли още не което БМВ не произвежда и като сложим по скъпата цена на един Мерцедес спрямо БМВ няма как БМВ да е по скъпия бранд. Затова не чета такива статии защото са подвеждащи и изкарват някви морги като Хонда които правят много хубави двигатели и нищо друго, най-големите ама като излезеш на пътя и питаш първия срещнат да ти каже коя кола би избрал Мерц, БМВ, Хонда , Тойота, Фиат , Рено - едва ли ще има избор разли4ен от Мерц и БМВ това е край. Това че ние нямаме пари да караме хубави немски коли не прави евтините марки по големи брандове от тях !
  • 16 някой си

    2 0 Отговор
    до само не6то:
    чети внимателно статията неграмотни приятелю,(Стойността им се изчислява по сложна формула, който отчита печалбата на компанията за последните три години, влиянието на марката във формирането на печалбата и куп други фактори.) което ще рече че хонда и тойота примерно продават много повече автомобили по целия свят отколкото мерц и бмв, доскоро най-големия пазар на автомобили беше северноамериканския, а там най-караните автомобили са хонда и тойота, невярвам да си толкова тъп за да си помислиш че американците нямат пари за мерц и бмв и затова карат хонда и тойота, цените са им еднакви, просто хонда и тойота предлагат по-добро качество и по-редки посещения в сервизната мрежа, недей да съдиш по пазара в малка нищожна България и най-вече по-собствения си вкус и не се опитвай да си налагаш скапанато мнение защото нали се сещаш,... казваш морги като хонда,... добре де аз пък ти казвам с какво морги като мерц и бмв са по-добри от хонда и тойота, а това че ти нямаш пари даже и за фиат си е твой проблем.
    Последно един пример моя шеф е на много високо ниво в бизнеса който досега караше бмв х5 но тъй като нещата му потръгнаха по-добре реши да се качи на нещо още по-добро и престижно и си купи тойота лендкрузер v8 за 250 000лв което ще рече че е по- скъп автомобил от бмв и ти измислени ми приятелю ще ми казваш че понеже нямаме пари за немски кошници за това караме някакви си морги по твоето мнение, прощавай но има още много да се ограмотяваш.
  • 17 Знаещ

    1 0 Отговор
    Спорещите по-долу(с изключение на №16) доказват още веднъж на какво ниво са ни познанията за света.Първо научете какво значи БРАНД и второ-в областта на икономиката и финансите Forbes е икона и никой по света не поставя под съмнение написаното от тях(явно само някои българи знаят повече от Forbes).
  • 18 Някой

    2 0 Отговор
    Точно и коректно мнение! Не мога да разбера, защо феновете на немските возила са им "трън в очите" Хонда и Тойота? Имам наблюдение, че във всяка статия свързана особено с тези водещи японци, не липсват злобни коментари! Отделно, се изказват опростени тези, често без никаква аргументация, а видимо продиктувани от лични пристрастия, като върху тази база се правят и опити за налагане на мнение. Тези процеси протичат по един нагъл и обезсмисляш всякаква дискусия начин. Нагъл, защото се подценява мисленето и естетиката на събеседника! Ама какво да правим, сигурно така са ни възпитавали в нашата родина за съжаление...
  • 19 waterwet

    2 0 Отговор
    Брандът ТОЙОТА е най-големия производител на автомобили за последните 3 години! Брандът Хонда е най-големия производител на двигатели в света (да не се разбира само авто ДВГ) повече от 15 години. Поинтересувайте се повече. На лексъс не пише тойото, т.е. това означава, че не е брандирано или ко-брандирано като тойота, лексъс си е отделен бранд, който е собственост на тойота.

    Коментиран от #20

  • 20 само селяните карат TOYOTA

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "waterwet":

    да и за това почти всичко което тойота са направили е отзовано да ми кажеш че бмв или мерцедес и фолксваген да ама тея крадливи некъдърни японци нищо не прават
  • 21 само селяните карат TOYOTA

    0 0 Отговор
    никой не му е трън в очите по-скоро факта че текива като тебе само хвалат боклуците на хонда която няма тъкъв принос дето казвате вие прочети историята и виж дали изобщо присъстват японски коли там

    Коментиран от #23

  • 22 Ahil

    0 0 Отговор
    Пич незнам дали селяните карат TOYOTA,но не съм виждал циганин с японска кола.Те карат Мерцедес и БМВ .Смятай!!!
  • 23 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "само селяните карат TOYOTA":

    И коя история четеш ти точно,която не е известна на никой.Да не би сам да си си я писал.А случайно да имаш представа,че японските производители общо като капитали и продажби са два пъти по големи от европейските,а любимите ти Мерц,БМВ и Ауди в САЩ продават по-малко от Тесла,а за продажбите на японските никога не са и мечтали.Ако случайно искаш да научиш нещо има борсови оценки и там пише,че Мерцедес и БМВ общо /43млд+45млд/ струват два пъти по малко от Тойота /165млд/
  • 24 до 15

    0 0 Отговор
    Аз бих си карал с удоволствие една Хонда Легенд. Със сигурност ще ми е по-вярна и несравнимо по-здрава от БМВ 550хd примерно. Убеден съм че ще надживее безаварийно при това и наследника на споменатото БМВ. Тия са крехки и чупливи като солети. Яж си ги ти.
  • 25 f0rd

    0 0 Отговор
    do vsi4ki komentira6ti toyota e nai-prodavanata marka v sveta. Te sa mnogo razprostraneni v usa. 4etoh e za 2014 tam sa prodali 770 000 koli a mercedes naprimer okolo 106-107000. I zaradi tova struva mi se toyota e nai skupata marka koli
  • 26 Toyota future

    0 0 Отговор
    До тоя дето мрази Toyota, в по голяма част от Европа такситата са Prius, на по 400-600.000 километра, скоро бях в Мадрид и попаднах на сърбин такси шофйор- неговата беше на 550000км и ми каза че компанията им е поръчала 7000 коли за следващите 2 години, не съм виждал BMW taxi, а BMW 320 е по евтина от Prius. Когато Toyota започна с Hybrid Technology, BMW бяха на карбуратори. В Geneva Motor Show, Toyota показа новата Nitrogen Toyota и моментално създаде срив на петролните продукти защото всички знаят че не се шегуват, Съвсем скоро четох че са продали 3 та генерация Hybrid на китайците които до 2-3 години ще залеят света с $15.000 хибриди, а BMW едва миналата година извади EV.