Отидете към основна версия

5 812 13

VW реже проекти заради "Дизелгейт"

  • volkswagen-
  • vw-
  • vag-
  • audi-
  • skoda-
  • seat-
  • bentley-
  • икономии-
  • дизелгейт

Грандиозният скандал с фалшифицираните екологични показатели на дизеловите двигатели ще засегне дълбоко развойната програма на Volkswagen за следващите години и ще доведе до замразяването на някои от най-гръмките проекти на концерна в опит да бъдат компенсирани рекордните очаквани загуби. Неприятната новина е съобщил новият директор Матиас Мюлер пред 20 000 служители на VAG.

Според Мюлер работата по "всички модели, които не са абсолютно задължителни, ще бъде незабавно прекратена или отложена за неопределено време". Антикризисните мерки ще наложат рязък завой в продуктовата политика на VW. В опит да стане най-големият производител на планетата немският концерн поддържаше огромна моделна гама и упорито не се отказваше дори от очевидно губещи проекти. Само преди година Audi обяви, че до 2018 г. ще инвестира фантастичните €24 млрд. в развойна дейност, за да детронира BMW. Skoda, Seat и дори Ducati също се хвалеха със свръхамбициозни програми.

Изявление на Матиас Мюлер не съдържа конкретика, но дори диагонален прочит на новините от Волфсбург от последните две-три години дава достатъчно индикации кои проекти ще минат първи под счетоводителския нож. Първата жертва с почти пълна сигурност ще стане Golf R400, чиято прогнозна цена от €60 000 трудно може да се разглежда като спасителен пояс за компания на ръба на фалита. Мечът на икономиите е надвиснал също над SUV-версията на Golf, новото поколение на Beetle, планирано за 2018 г., и Tiguan GTE.

Под въпрос са не само бъдещи модели на Volkswagen. Seat няма амбициозни планове като останалите марки в групата. Испанците обявиха официално, че нямат никакво намерение да се занимават с хибриди или електромобили, но първият кросоувър на компанията със сигурност ще се появи през 2016 г., тъй като е жизненоважен за бъдещето ѝ. За сметка на това тестовете на новата Ibiza и нейната SUV-версия може изобщо да не започнат. Сериозно окастряне предстои и за гамата кросоувъри, които планираха чехите от Skoda.

Икономии предстоят и за луксозните марки под шапката на VW. Времената не са никак добри за автомобили като Bentley EXP 10 Speed 6, чието серийно производство получи зелена светлина в началото на годината. Малкото братче на Continental GT трябваше да се оборудва с двигатели от Porsche Panamera и да отмъкне клиенти от британската и италианската конкуренция.

Секирата ще се развърти и в Audi. Баварците надали ще съумеят да догонят Tesla, въпреки че проектът за изцяло електрическо SUV Q6 е на финалната права. Работата по следващите поколения на A1 and Q3 също ще бъде забавена, но те са дребен проблем в сравнение с A6, A7 и A8. Трите ключови модела се разработват едновременно, като флагманът трябваше да стане първият напълно автономен автомобил във висшия клас. Бъдещето на A9 и Q8 се разбира от само себе си.

В речта си пред служителите на компанията Матиас Мюлер е натъртил, че приоритет на концерна ще бъде запазването на работните места. Репутацията на VW изглежда непоправимо подкопана, но новият ѝ шеф е оптимист. "Можем и ще преодолеем тази криза, защото Volkswagen е група със здрави основи. И най-вече защото имаме най-добрия възможен автомобилен екип", в заключение е окуражил хората си Мюлер.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини