Грандиозният скандал с фалшифицираните екологични показатели на дизеловите двигатели ще засегне дълбоко развойната програма на Volkswagen за следващите години и ще доведе до замразяването на някои от най-гръмките проекти на концерна в опит да бъдат компенсирани рекордните очаквани загуби. Неприятната новина е съобщил новият директор Матиас Мюлер пред 20 000 служители на VAG.
Според Мюлер работата по "всички модели, които не са абсолютно задължителни, ще бъде незабавно прекратена или отложена за неопределено време". Антикризисните мерки ще наложат рязък завой в продуктовата политика на VW. В опит да стане най-големият производител на планетата немският концерн поддържаше огромна моделна гама и упорито не се отказваше дори от очевидно губещи проекти. Само преди година Audi обяви, че до 2018 г. ще инвестира фантастичните €24 млрд. в развойна дейност, за да детронира BMW. Skoda, Seat и дори Ducati също се хвалеха със свръхамбициозни програми.
Изявление на Матиас Мюлер не съдържа конкретика, но дори диагонален прочит на новините от Волфсбург от последните две-три години дава достатъчно индикации кои проекти ще минат първи под счетоводителския нож. Първата жертва с почти пълна сигурност ще стане Golf R400, чиято прогнозна цена от €60 000 трудно може да се разглежда като спасителен пояс за компания на ръба на фалита. Мечът на икономиите е надвиснал също над SUV-версията на Golf, новото поколение на Beetle, планирано за 2018 г., и Tiguan GTE.
Под въпрос са не само бъдещи модели на Volkswagen. Seat няма амбициозни планове като останалите марки в групата. Испанците обявиха официално, че нямат никакво намерение да се занимават с хибриди или електромобили, но първият кросоувър на компанията със сигурност ще се появи през 2016 г., тъй като е жизненоважен за бъдещето ѝ. За сметка на това тестовете на новата Ibiza и нейната SUV-версия може изобщо да не започнат. Сериозно окастряне предстои и за гамата кросоувъри, които планираха чехите от Skoda.
Икономии предстоят и за луксозните марки под шапката на VW. Времената не са никак добри за автомобили като Bentley EXP 10 Speed 6, чието серийно производство получи зелена светлина в началото на годината. Малкото братче на Continental GT трябваше да се оборудва с двигатели от Porsche Panamera и да отмъкне клиенти от британската и италианската конкуренция.
Секирата ще се развърти и в Audi. Баварците надали ще съумеят да догонят Tesla, въпреки че проектът за изцяло електрическо SUV Q6 е на финалната права. Работата по следващите поколения на A1 and Q3 също ще бъде забавена, но те са дребен проблем в сравнение с A6, A7 и A8. Трите ключови модела се разработват едновременно, като флагманът трябваше да стане първият напълно автономен автомобил във висшия клас. Бъдещето на A9 и Q8 се разбира от само себе си.
В речта си пред служителите на компанията Матиас Мюлер е натъртил, че приоритет на концерна ще бъде запазването на работните места. Репутацията на VW изглежда непоправимо подкопана, но новият ѝ шеф е оптимист. "Можем и ще преодолеем тази криза, защото Volkswagen е група със здрави основи. И най-вече защото имаме най-добрия възможен автомобилен екип", в заключение е окуражил хората си Мюлер.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Mercedes-Benz
12:29 08.10.2015
2 Десислав Попов
12:37 08.10.2015
3 До 1
...не се прай много!
Коментиран от #4
12:39 08.10.2015
4 Mercedes-Benz
До коментар #3 от "До 1":
Като го докажат черно на бяло пак ще си говорим, а дотогава важи долния ми цитат!12:46 08.10.2015
5 Николай
14:20 08.10.2015
6 Дядо поп
в щатите и беше време да им резнат крилцата.А немците
траят и не смеят да отвърнат,че Опел е американска
собственост и може и там да хапнат дръвцето.
15:27 08.10.2015
7 Bravo
Така и тия еко-норми са за всичките.
"Когато врагът ти прави стъпка назад, може да не се отказва, а да се засилва", не се сещам кой го беше казал, но е много вярно.
VW ще си плати глобите с монети по един цент, ей така майтап да става.
Ще се върнат в играта много скоро. Милионите фенове няма как да ги откажат. Фауве е диагноза, болни сме ние, няма да се откажем.
Коментиран от #8, #10
17:17 08.10.2015
8 Azzzzzz
До коментар #7 от "Bravo":
От какво няма да се откажете - да купувате Голф 3 или 4. Те VW нямат файда от тая работа.Истината е, че това беше една много голяма излагация за компанията. Все пак този софтуер е бил инсталиран нарочно с цел да изкриви истината за дизелите им. Нямам нищо против марката, дано да успеят да си стъпят отново на краката. Ако аз бях техен клиент обаче повече не бих им се доверил...
Коментиран от #12
21:12 08.10.2015
9 Azbeaz
22:01 08.10.2015
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 HOAXXXXXXXX
колко изгоряла всяка година САЩ съди по една авто компания заглупости
15:49 09.10.2015
12 гост
До коментар #8 от "Azzzzzz":
Ааааа, не си прав ,знаеш ли колко "консумативи" чакат в складовете и сервизите , само виж колко акции 4+ ( разбирай 10-15+) в годината имат фирмените сервизи , и как се натискат за "оторизиран" дилър19:23 09.10.2015
13 Българин
20:14 10.10.2015