Отидете към основна версия

15 056 13

Дизелгейт посече най-мощния Golf

  • volkswagen-
  • golf-
  • golf r-
  • r400-
  • r420-
  • дизелгейт

Ръководството на Volkswagen е взело решение да прекрати разработката на екстремна модификация на горещия хечбек Golf R с мощност над 400 к.с. Проектът пада жертва на програмата за съкращаване на разходите с цел преодоляване на кризата, предизвикана от "дизеловия скандал" от есента на миналата година, съобщава Automotive News.

Прототип на най-мощния и бърз сериен Golf бе представен на Пекинския автосалон през пролетта на 2014 г. R400 бе оборудван с 2.0-литров турбодвигател, развиващ 400 к.с. и 450 Нм. Хечбекът с двойно предаване ускоряваше от 0 до 100 за 3.9 секунди, а максималната му скорост бе ограничена принудително на 280 км/ч.

Скоро след дебюта на прототипа шефът на развойния отдел на VW Хайнц Якоб Нойсер обяви, че компанията подготвя серийна версия. През май 2015 г. тестово муле на R400 с предполагаема мощност 420 к.с. бе забелязано по време на тестове на Северната дъга на "Нюрбургринг".

Източник на Automotive News обаче е уточнил, че Volkswagen не възнамерява да се отказва от развитието на двулитровия турбоагрегат, над който работи в сътрудничество с колегите от Audi. На по-късен етап моторът може да намери приложение в друг модел на концерна.

Двигателят най-вероятно ще се монтира на следващото поколение Golf R, което ще се появи след 2020 г. заедно с осмата генерация на модела. По непотвърдена информация немците разглеждали две възможни стратегии. Първата предвиждала новият екстремен хечбек да запази общата концепция на сегашния прототип, а втората - да се работи над още по-екстремен вариант с повече мощност и 140 кг по-ниско тегло.

Актуалният Golf R се оборудва с двулитров турбодвигател с 300 к.с. Автомобилът тежи между 1 489 и 1 515 кг - съответно за версиите с шестстепенна механична предавателна кутия и роботизирана трансмисия с два съединителя DSG.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини