Намалението на работния обем продължава и Skoda Octavia е поредният автомобил на VW Group, който заменя двигателя си за по-малък. Всъщност това е първият модел на Skoda, който ще използва трицилиндровия 1.0-литров TSI турбо. Той ще замени досегашният 1.2-литров четирицилиндров и ще има мощност от 115 конски сили и 200 нютонметра. Новият двигател е и единствения за модела, който влиза в емисионен клас А. По-големият двигател ще може да бъде поръчван за в бъдеще само за най-ниското ниво на оборудване Active и то с ниво на мощност от 85 конски сили.
Двигателят има задачата да се изправи срещу конкуренти като EcoBoost от Ford, а това ще е трудно предвид многобройните награди в неговия актив. Комбиниран с шестстепенна ръчна скоростна кутия, той ще доставя ускорение от 0 до 100 за 9.9 секунди, максимална скорост от 202 километра и комбиниран разход от 4.5 литра на 100 километра. Агрегатът ще се предлага също и с автоматичната седемстепенна DSG кутия, като при него няма промяна в разхода и представянето. При вредните емисии също има понижение или 99 грама срещу 106 от 1.2 TSI, като това важи и за теглото и новата Octavia олеква с 20 килограма. Очаква се и в скоро бъдеще да се появи негова GreenLine версия подобно на братовчедите от Volkswagen.
Технически характеристики и разход на гориво за генерациите на Skoda Octavia ТУК