Last news in Fakti

3 Април, 2004 11:30 2 227 0

Стари познати

  • skoda-
  • octavia-
  • skoda octavia

Само преди няколко седмици, по време на автомобилното изложение в Женева, се състоя официалното представяне пред публика на новата Skoda Octavia. За нея повечето от специалистите се изказаха, че прилича на старите познати, които не сте виждали от много време - само за малко да седнете заедно за по едно питие и всичко започва да изглежда така, сякаш никога не сте се разделяли... Ако пък ви е интересно как конструкторите са успели да постигнат подобно внушение при

изцяло обновената Octavia

то тогава е добре да знаете, че за това най-голяма заслуга има външният дизайн. При него създателите на новата Octavia майсторски успяват да вплетат модерните форми от настоящето с класическата линия на предшественика - сложен микс, който по всичко личи, че се хареса доста на привържениците на марката.

В техническо отношение Skoda Octavia се базира на платформата на актуалния в момента Golf V. Едва ли обаче визуално бихте могли да откриете доказателства за този факт. Въпреки че чехите запазват междуосието непроменено, външните габарити на четириколесното са нараснали с 370 мм. В сравнение с предшественика пък увеличението е с цели 60 мм.

А това в съчетание с класическото излъчване на автомобила определено го превръща в силен играч на пазара - особено в сравнение с основния донор на технически решения от Волфсбург. Категорично свидетелство в подкрепа на това твърдение е и фактът, че базовият модел на Octavia с четири врати, оборудван с двигател с мощност 75 к.с., струва 14 490 евро, което е със 730 евро по-евтино от Golf V с две врати. Четирите врати при VW-то пък ще ви охарчат с 1725 евро повече в сравнение с чешкото четириколесно... Когато се заговори за автомобили обаче освен цена и удобство, другото ключово понятие е емоция. Така че, ако 1.4-литровият агрегат с мощност 75 к.с., който е призван да задвижва тежащото 1235 кг чешко возило, съвсем основателно ви се струва неподходящо решение за вашия темерамент и нрав на пътя, то закономерно е да се насочите към

1.6-литровия FSI-двигател

с мощност 115 к.с. С него конструкторите обещават доста прилични моменти при шофиране. Максималната скорост, която можете да развиете с него е 198 км/ч, като ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва от Skoda Octavia за приличните за подобен клас возило 11.2 секунди. Шумоизолацията също е перфектна, като на свободна предавка на сфетофар например, е почти невъзможно да доловите звуците на сърцето, монтирано под предния капак.

Новото сервоуправление перфектно кореспондира с останалите детайли по ходовата част, осигурявайки на Skoda Octavia II маневреност и лекота на управлението, подходяща дори и за по-скъп автомобил от по-горен сегмент.

Освен с изброените два двигателя Skoda Octavia ще се предлага още и с:

- 1.6-литров бензинов агрегат, 102 к.с., от 0 до 100 км/ч за 12.3 сек., макс. скорост - 190 км/ч;
- 2.0-литров бензинов FSI, 150 к.с., от 0 до 100 км/ч няма данни, макс. скорост - 208 км/ч;
- 1.9-литров ТDI, 105 к.с., от 0 до 100 км/ч за 11.8 сек., макс. скорост - 192 км/ч;
- 2.0-литров TDI, 140 к.с., от 0 до 100 км/ч за 9.6 сек., макс. скорост - 208 км/ч.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА