Отидете към основна версия

3 703 9

Шведска атака в компактния клас

  • volvo-
  • 40.1-
  • 40.2-
  • xc40-
  • v40-
  • geely-
  • cma

В централата на Volvo в Гьотеборг се състоя премиерата на две концептуални разработки, които полагат основата на новата компактна серия 40. Прототипите 40.1 и 40.2 ще се превърнат в следващите поколения на кросоувъра XC40 и хечбека V40.

Двата автомобила са построени на модулната платформа CMA (Compact Modular Architecture), проектирана съвместно с китайската компания Geely. Шасито има компоновка с напречно разположен мотор и позволява монтажа на различни системи за задвижване.

Концептуалният кросоувър 40.1 има хибридна силова установка със системна мощност 300 к.с., която включва 1.5-литров трицилиндров турбодвигател и електромотор. Трансмисията е седемстепенен робот с два съединителя.

Предвестникът на V40 пък има изцяло електрическо задвижване. Капацитетът на батериите позволява изминаването на 350 км с едно зареждане.

По непотвърдена информация серийната версия на Volvo XC40 ще дебютира догодина, а останалите модели от следващата серия 40 ще се появят малко по-късно. Автомобилите от новата генерация на шведския компактен клас ще се произвеждат в белгийския град Гент. Ръководството на Volvo обмисля дали да не започне сглобяването им и в Китай.

Основният двигател, с който ще се оборудват бъдещите 40-ки, е именно 1.5-литровият турбомотор с мощност около 200 коня. Ще се монтира и четирицилиндров дизел. Предвидени са също хибридни и изцяло електрически модификации.

Неотдавна Volvo разкри плановете си да пусне първия сериен електромобил в историята на марката през 2019 г. Заявеният пробег с едно зареждане е 500 км. Целта на шведите е до 2025-а да произвеждат по милион коли на ток и хибриди годишно.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини