Елегантният двуцилиндров “V”-образен двигател и огромната задна гума сами по себе си показват, че това е един истински спортен байк, но повече за характера му говорят цветовете на Magni Australia - червено и сребристо. Това са окраските на легендарния австралийски състезателен отбор на MV Agusta с ръководител Артуро Магни, създателят на Australia.
Магни е подготвял “Gallarate Fire Engines”, с които Джон Съртийс, Майк Хейлууд и Джакомо Агостини постигат бляскави успехи. След това, когато MV спират да се състезават, след като са завоювали 17 последователни световни титли в клас 500 кубика между 1958 и 1974 година, Магни започва бизнес със своя син Джовани. В своята работилница в Галарате, на север от Милано и близо до старата база на Agusta те произвеждат мотори с изключително качество. Някой от машините им са с двигатели на Moto Guzzi, като сред тях изпъква моделът от 1990 година Sfida - спортен мотор с мощността на двуклапанов едноцилиндров двигател от Le Mans.
Две години след него се появява все още най-бързият и най-добър Magni - Australia, наречен така поради факта, че е пряк наследник на един състезателен Magni с двигател от Moto Guzzi, който е печелил няколко последователни забележителни победи на територията на Австралия. Мощността на Australia идва от V-образен двуцилиндров двигател от Daytona 1000 с инжекцион и два клапана на цилиндър, който е най-доброто, с което Guzzi могат да се похвалят. За да няма съмнения в аналогията, агтрегатът на 992-кубиковата машина изглежда точно като предшественика си до най-малкия детайл. В конструкцията обаче има много нови елементи, един от най-различаващите се е рамката. Вместо обемистия гръбнак на Daytona при Australia има по-традиционно решение. Три 34-милиметрови в диаметър хром-молибденови стоманени тръби тръгват от кормилото и стигат до задната част на машината. Отпред има още две тръби отдолу, които подсигуряват двигателя.
Рамото е с доказалия се Parallelogramo-дизайн, създаден за противодействие на усукващия момент с един амортисьор. Задното окачване също е с един амортисьор и е от холандската фирма White Power. Рамото на Australia e достатъчно голямо и позволява окачването на широката задна гума.
Отпред има две обърнати Forcelle Italia вилки, които могат да се регулират, както и амортисьора, за намаляване на рикоширането. За 17-цоловите колела има 320-милиметрови дискови спирачки Brembo с четирибутални апарати. И двата калника са изработени от лек графитен материал, което спомага теглото на мотора да не надхвърля с много 200 килограма.
Главите на цилиндрите се виждат и от двете страни на мотоциклета, с което още повече се засилва аналогията с Guzzi, и няма никакво съмнение в оригиналността на двигателя, когато машината е в движение. При почти всякакви скорости да се кара Australia е леко и радостно преживяване.
При развиване на максималната мощност от 95 к.с. Australia достига максимална скорост от 225 км/ч. Magni се представя много стабилно през цялото време, само при около 4 000 оборота започва леко да подрусва и двигателят с въздушно охлаждане с двата стърчащи отстрани цилиндъра преграква при високи скорости, като придава типично за “дългокраките” машини на Guzzi усещане.
По криволичещи пътища Australia е в стихията си. Спирачките Brembo държат изключително здраво, управлението е лесно и може да завива без много усилие и с доста голяма прецизност. Окачването и от двата края е много добре уравновесено и друсане почти не се усеща.
Тази комбинация от добър външен вид, безпроблемна работа на двигателя лесно управление прави Australia специален и силно впечатляващ мотоциклет със завладяваща скорост и грация. Цената му е доста висока, но не и като се има предвид, че машините са ръчно изработени и в съвсем малък брой. Все пак същите тези ръце, които са изработили Magni Australia, са създали и моторите на легенди като Съртийс, Хейлууд и Агостини.
Технически характеристики
Magni Australia
Двигател: с въздушно охлаждане 8-клапанов, двоен “V”-образен
Вместимост: 992 см3
Конски сили: 95 к.с.
Карбуратор: Weber-Marelli инжекцион
Скоростна кутия: 5 скорости
Рамка: тръбна стоманена
База на колелата: 58 инча
Тегло: 202 кг сухо тегло
Максимална скорост: 140 мили в час
Любен ТОДОРОВ