Last news in Fakti

15 Януари, 2005 09:15 964 0

Кенгурска гордост

  • magni-
  • magni australia-
  • moto guzzi

Елегантният двуцилиндров “V”-образен двигател и огромната задна гума сами по себе си показват, че това е един истински спортен байк, но повече за характера му говорят цветовете на Magni Australia - червено и сребристо. Това са окраските на легендарния австралийски състезателен отбор на MV Agusta с ръководител Артуро Магни, създателят на Australia.

Магни е подготвял “Gallarate Fire Engines”, с които Джон Съртийс, Майк Хейлууд и Джакомо Агостини постигат бляскави успехи. След това, когато MV спират да се състезават, след като са завоювали 17 последователни световни титли в клас 500 кубика между 1958 и 1974 година, Магни започва бизнес със своя син Джовани. В своята работилница в Галарате, на север от Милано и близо до старата база на Agusta те произвеждат мотори с изключително качество. Някой от машините им са с двигатели на Moto Guzzi, като сред тях изпъква моделът от 1990 година Sfida - спортен мотор с мощността на двуклапанов едноцилиндров двигател от Le Mans.

Две години след него се появява все още най-бързият и най-добър Magni - Australia, наречен така поради факта, че е пряк наследник на един състезателен Magni с двигател от Moto Guzzi, който е печелил няколко последователни забележителни победи на територията на Австралия. Мощността на Australia идва от V-образен двуцилиндров двигател от Daytona 1000 с инжекцион и два клапана на цилиндър, който е най-доброто, с което Guzzi могат да се похвалят. За да няма съмнения в аналогията, агтрегатът на 992-кубиковата машина изглежда точно като предшественика си до най-малкия детайл. В конструкцията обаче има много нови елементи, един от най-различаващите се е рамката. Вместо обемистия гръбнак на Daytona при Australia има по-традиционно решение. Три 34-милиметрови в диаметър хром-молибденови стоманени тръби тръгват от кормилото и стигат до задната част на машината. Отпред има още две тръби отдолу, които подсигуряват двигателя.

Рамото е с доказалия се Parallelogramo-дизайн, създаден за противодействие на усукващия момент с един амортисьор. Задното окачване също е с един амортисьор и е от холандската фирма White Power. Рамото на Australia e достатъчно голямо и позволява окачването на широката задна гума.

Отпред има две обърнати Forcelle Italia вилки, които могат да се регулират, както и амортисьора, за намаляване на рикоширането. За 17-цоловите колела има 320-милиметрови дискови спирачки Brembo с четирибутални апарати. И двата калника са изработени от лек графитен материал, което спомага теглото на мотора да не надхвърля с много 200 килограма.

Главите на цилиндрите се виждат и от двете страни на мотоциклета, с което още повече се засилва аналогията с Guzzi, и няма никакво съмнение в оригиналността на двигателя, когато машината е в движение. При почти всякакви скорости да се кара Australia е леко и радостно преживяване.

При развиване на максималната мощност от 95 к.с. Australia достига максимална скорост от 225 км/ч. Magni се представя много стабилно през цялото време, само при около 4 000 оборота започва леко да подрусва и двигателят с въздушно охлаждане с двата стърчащи отстрани цилиндъра преграква при високи скорости, като придава типично за “дългокраките” машини на Guzzi усещане.

По криволичещи пътища Australia е в стихията си. Спирачките Brembo държат изключително здраво, управлението е лесно и може да завива без много усилие и с доста голяма прецизност. Окачването и от двата края е много добре уравновесено и друсане почти не се усеща.

Тази комбинация от добър външен вид, безпроблемна работа на двигателя лесно управление прави Australia специален и силно впечатляващ мотоциклет със завладяваща скорост и грация. Цената му е доста висока, но не и като се има предвид, че машините са ръчно изработени и в съвсем малък брой. Все пак същите тези ръце, които са изработили Magni Australia, са създали и моторите на легенди като Съртийс, Хейлууд и Агостини.

Технически характеристики

Magni Australia

Двигател: с въздушно охлаждане 8-клапанов, двоен “V”-образен

Вместимост:  992 см3

Конски сили: 95 к.с.

Карбуратор:  Weber-Marelli инжекцион

Скоростна кутия:
5 скорости

Рамка: тръбна стоманена

База на колелата:  58 инча

Тегло:  202 кг сухо тегло

Максимална скорост:  140 мили в час


Любен ТОДОРОВ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА