Last news in Fakti

9 Март, 2002 00:00 1 338 0

Калифорнийска мечта

  • moto guzzi-
  • moto guzzi california tour

Жителите на американския щат Калифорния имат една сентенция, която приблизително гласи, че ако сте на посещение в страната на янките и не “прескочите” до тяхната слънчева обител, значи нищо не сте видели от Америка. Ако на всичкото отгоре и маниашките возила ви привличат точно толкова (а може би дори повече), колкото красивите пейзажи и високите небостъргачи, значи не бива да се колебаете - купувайте билета и се докоснете до Калифорнийската мечта.

Този път сме ви приготвили среща с един мускулест юнак, който ще ви накара да изживеете максимално пълноценни усещания, ако предпочетете да правите задокеанската си разходка с него. Шампионът по преходи на дълги разстояния се нарича Moto Guzzi California Tour и е предназначен точно за хората, които винаги преследват хоризонта, но не могат да го достигнат.

Moto Guzzi California Tour възражда стари блянове

По-запознатите с историята на двуколесните може би веднага ще се сетят за Царя на круизърите през седемдесетте на миналия век - Moto Guzzi V7 California. Ето че тридесет години по-късно носталгията по миналото е заменена от реалната възможност да се сдобиете с подмладения наследник, който освен, че е също толкова красив, е понатрупал и повечко сили в себе си.

Сърцето на културиста е V-oбразно с два цилиндъра и ъгъл между тях от 90 градуса. Агрегатът е с водно охлаждане. Коляновият вал е напречно разположен, а двата разпределителни вала, задвижвани от верига, са долноразположени. Работният обем е 1064 куб. см., като осигуряваната мощност е 73 конски сили при 6400 об./мин. Максималният въртящ момент е 94 Нм при 5000 об./мин., което го отпраща при нелошите стойности за подобен клас мотоциклет. Освен всичко друго италианецът е снабден и с екстри като електрически стартер и моторен мениджмънт, което е предназначено да облекчава живота на неговия собственик-авантюрист.

В оборудването е използван и механичен двудисков съединител, като скоростната кутия е петстепенна. Рамката на двуколесното е от тръбна стомана, а отпред е монтирана телескопична вилка. Амортисьорите отзад са два, изработени от стоманени сплави. Динамичността и мощта на Moto Guzzi California Tour се допълва от гумите с размер 110/90 VB 18 отпред и 140/80 VB 17 отзад. Спирачните дискове са два - по един за всяко колело, като спирачните апарати са съответно с четири (отпред) и с два (отзад) цилиндъра.

Комфортна возия и добро базово оборудване са сред останалите черти

Именно дългите разстояния са специалитета на юнака, така че комфортът при возене наистина е на висота. Седалката е позиционирана добре и максимално ергономична. Самото двуколесно е устойчиво и стабилно и това позволява на пилота да се чувства сигурен. При спиране обаче трябва да съберете цялото мъжество, на което сте способни. Първо ръчката на спирачката изисква почти исполинска сила в ръката ви, за да я натиснете достатъчно. След това настъпва и разочарованието. Ако сте очаквали таранът да стопира на място - излъгали сте се. Спирачките реагират неубедително и доста могат да ви поизпотят. А може и да ви се наложи често да ги използвате, имайки предвид, че маскималната скорост, която може да развиете с вашия любимец, е 185 км/ч. Ускорението също никак не е лошо. От 0 до 100 км/ч италианецът се забавя само 4.7 секунди. Трябва да се примирите, че на фона на останалите мотоциклети предпочетения от вас круизер ще ви гълта и повечко гориво. При извънградско каране на 100 км пробег ламята се справя с близо 8 литра гориво.

Цената, която трябва да заплатите, за да се сдобиете с Moto Guzzi California Tour, е 9680 евро, като почти всички екстри влизат в тази сума. Ако ги искате в пълен размер пък, това ще ви струва едва 137 евро по-скъпо.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА