Отидете към основна версия

19 517 8

Виждали ли сте Lamborghini седан?

  • lamborghini-
  • portofino-
  • седан

Що се отнася до автомобили, Lamborghini е известна със своите клиновидни суперкари, но много от вас са забравили, че през годините италианската марка си е пробвала възможностите и в други класове. Първоначално се появяват возила с предноразположен двигател от типа гран туризмо, след това на бял свят излиза двойникът на Hummer - LM002, а след него идва един изключително интересен автомобил. Той се нарича Lamborghini Portofino и представлява седан с четири врати. Именно за него ще ви разкажем сега.Въпреки наличието на четири врати, те са от типа "ножица" за да се подчертае принадлежността на колата към марката. Lamborghini Portofino е седан, но с 3.5-литров V8 двигател, разположен зад задните седалки. Ако се загледате във външността на странното Lambo ще откриете доста прилики с Dodge Intrepid и подобния на него Chrysler LH, но по-интересното е, че в това няма нищо необичайно. Може да се каже, че Portofino въобще не трябва да носи емблемата с разярения бик, защото той се появява за първи път в дизайнерската лаборатория на Chrysler.Това става през 1986 година, като прототипа е наречен Chrysler Navajo. Той обаче остава само като глинен концепт, а година по-късно, през 1987-а, на автосалона във Франкфурт дебютира Lamborghini Portofino. Причината е, че през същата тази 1987 година шефът на Chrysler - италианецът Ли Якока сключва сделка, с която купува бедстващите по онова време Lamborghini. Тогава, изпълнителният вицепрезидент на Chrysler Боб Лъц решава, че дизайна на Chrysler Navajo идеално ще подхожда на автомобил с марката Lamborghini.Така дизайнът си остава "Крайслерски", но към него са добавени Lambo-акценти. Четиривратият и четириместен концепт е построен на удължено шаси от Lamborghini Jalpa. Така се получава средномоторен седан със задно предаване и петстепенна механична скоростна кутия. За съжаление никъде не се споменават динамичните характеристики на автомобила. Lamborghini Portofino е интересен още с това, че с цел максимално разширяване на вътрешното пространство, колелата са изтеглени максимално в краищата на автомобила.Така се получава един наистина просторен салон с изключително интересна централна конзола, която изглежда футуристично дори и днес. Специалистите от Lamborghini обаче не харесват дизайна и лапват прозвището на Portofino "Големият картоф". Това обаче съвсем не интересува ръководството на Chrysler, които одобряват дизайна, но решават да започнат серийно производство, но на автомобил с марка Chrysler. Така остава въпросът: Нужно ли е било да се прави седан с емблемата на Lamborghini?Предвид предишният опит с LM002 обаче, защо да не се опита и с Portofino? В крайна сметка Portofino излиза на бял свят през 1993 година, но с предномоторна платформа, разработена от AMC/Renault/Eagle и със съвсем друг дизайн. Така се появява скромният Dodge Intrepid - предназначен за средната класа автомобил, за който малцина знаят, че започва живота си като расово Lamborghini. Едва ли друг такъв седан може да се похвали с такива метаморфози.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини