Отидете към основна версия

24 889 9

BMW извади уникални M-тройки за 30-годишнината на модела

  • bmw-
  • m3-
  • юбилей

През 2016-а култовото BMW M3 става на 30. M Division отпразнува кръглата годишнина, като заведе на фирмен купон в Мюнхен няколко изключително ценни прототипа, които биха могли да се превърнат в гвоздей на всяка автомобилна колекция.

През 1986 г. екипът, разработил първото купе M3, решава, че има нужда от пикап, с който да превозва различни части и компоненти. Без да се замислят дълго, баварските конструктори вземат обикновен кабриолет 3er Е30, включват флекса на пълни обороти и оформят "леген".

Под предния капак е монтиран 2.3-литровият мотор на M-тройката с 200 к.с. и пикапът се труди неуморно в M-дивизията чак до 2012 г.

В BMW се връщат към идеята за товаропътническо M3 през 2011-а. Наближава 1-ви април и на баварците им хрумва да се изгъбаркат с автомобилните журналисти. Този път за основа на пикапа служи 3er Е92.

Автомобилът е облепен с камуфлажно фолио и започва да върти обиколки на "Нюрбургринг". Доста дебнещи папараци се хващат на партенката и обявяват сензационно, че в Мюнхен разработват напомпан пикап.

BMW M3 Compact обаче е напълно сериозна разработка. Хечбекът си има всички атрибути на истинска M-ка. Монтират му и аеродинамичен пакет, и спортни седалки и през 1996 г. колата е готова за конвейера, но в последния момент от централата дават на заден. Жалко, защото горещ хеч с редови шестак и 321 коня щеше да си намери ценители.

До поточните линии по неясни причини не стига и комбито BMW M3 E46. 3.2 литра, 343 коня и 435-литров багажник - какво повече може да му трябва на човек на аутобана?

В BMW обаче се отказват от идеята заради опасения от вътрешнофирмен канибализъм, в който по-скъпият M5 Touring с голяма вероятност би изиграл ролята на главно меню.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини