Zafira присъства в моделната гама на Opel от 1999 година. От тогава до днес този автомобил се превърна в законодател в класа на т.нар. миниванове, като от трите му досегашни генерации са продадени 2.7 млн екземпляра. От 2011-а на пазара се появи и третото поколение на Zafira, а сега дойде време и за неговото планово обновяване. Модернизираната Zafira вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на новата версия. Ето и първоначалните ни впечатления.
ЕкстериорКакто и досега, миниванът се отличава с плавен преход между моторния отсек и каросерията, с голям наклон на ветроупорното стъкло, както и с голяма остъклена част. "Лицето" на Zafira обаче вече не е толкова авангардно. То е значително по-сдържано отпреди, като в миналото са останали странните фарове с формата на бумеранг. Новите светлини са идентични с тези на последните Astra и Corsa и придават нужната фирмена идентичност на модела.
Именно тези светлини вече могат да бъдат адаптивни и изцяло диодни. Решетката на радиатора е станала по-широка и по форма наподобява усмивка. Панорамното челно стъкло присъства и след модернизацията, а петата врата е "покрита" от неголям, но ефектен спойлер. Като опция е достъпен и нов аеродинамичен обвес. Картинката завършва с интересните LED стоп светлини, които са свързани с хромирана лайстна.
ИнтериорВ салона на Zafira промените са още по-радикални. V-образният преден панел е съхранен, но е сериозно доработен. Нов е и воланът, формата на който е заимствана от последната Astra. Интересно за кормилото е, че то е по-малко по размери, сравнено с това на досегашната Zafira. Приборите са врязани в арматурата и са покрити с козирка. Оборотомерът и скоростомерът са изцяло нови и са разделени от цветния екран на борд компютъра. Уредите, показващи ниво на горивото и температура на охладителната течност също са цифрови.Що се отнася до централната конзола, тя е изменена до неузнаваемост. Единствено вентилационните отвори са останали сходни с тези на предшественика. Монтиран е голям осеминчов дисплей на системата IntelliLink, благодарение на който бутоните в средната част на конзолата са намалени значително, а тези, които са останали са по-удобни. Скоростният лост е качен високо и въпреки, че позицията му не изглежда оптимална е удобен. Иначе салонът е традиционно голям и много практичен.Предните кресла са големи, а между тях е технологията FlexRail, позволяваща на подлакътниците и поставките за чаши да се движат в голям диапазон. Трите реда седалки са снабдени с усъвършенствана Flex7 система, вторият ред се състои от три отделни седалки, които могат да се движат в предно-задна посока независимо една от друга. Новост е подобреният комфорт на третия ред кресла, където вече могат (макар и с малко неудобство) да се возят и ръстови пасажери. При разгънати всички седалки, мястото за багаж е малко - 152 литра, но в петместната конфигурация то нараства до внушителните 710 литра. При прибрани всички кресла товарният отсек може да стане 1 860 литра. С други думи салонът е станал още по-практичен и функционален.
Двигатели и ходови характеристикиЗа новата Zafira са налични само двигатели с турбокомпресори. Бензиновият с обем 1.4-литра се предлага в две мощностни характеристики - със 120 и със 140 конски сили, като първия не е много подходящ за сравнително тежката Zafira. По-мощният обаче е оптимален и разполага с много добри динамични характеристики. Налична е и старт/стоп система, която намалява разхода на гориво до към 8/100 в градски условия. 1.6-литровите турбо бензинови мотори са с мощност 150, 170 и 200 коня, като последният впечатлява с, направо завидна динамика.
Интересните дизели са два, като и двата са двулитрови. Мощността им е 130 и 170 конски сили, като препоръчваният от нас е този с по-голямата мощ. Благодарение на въртящ момент от 400 Нм при сравнително ниски обороти (1750), този агрегат демонстрира отлична еластичност. За да осъществите изпреварване не е необходимо винаги да сваляте предавка надолу. Двигателят радва и с изключително тихата си работа, заради което е получил прозвището "шептящ". Единственото, което не препоръчваме при новата Zafira е автоматичната скоростна кутия. Тя е с остаряла концепция, леко мудна е, а превключването на предавките е неприятно осезаемо.
Що се отнася до возията, новата Zafira е превъзходна. Тя е типичният "магистрален играч", но се справя идеално и на планински пътища с остри завои. Кормилното управление е удивително остро и прецизно, а въпреки комфортната возия, миниванът е стабилен в завои. Впечатление ни направи и подобрената шумоизолация в автомобила. С други думи, ако ви трябва автомобил от сегмента на минивановете, то не подминавайте новата Zafira.
Цени
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
3.7
Оценка 3.7 от 3 гласа.