Лимитираните мотори на италианците от Ducati, не са нещо необикновено, защото всяка година виждаме по няколко. Това, което представиха на мотосалона EICMA в Милано обаче, е нещо зашеметяващо. Италианската дума Superleggera означава супер лек и в този мотор тя е прилагана навсякъде.
Може би първата в света карбонова рамка, която е по-лека с цели 40 % от Panigale, карбонови джанти и карбонови дискове, като тези от Moto GP са в основата на сухо тегло от 156 килограма или 167 килограма с течностите. Всичко това е комбинирано с 1285 кубиковия Desmodromic L-twin двуцилиндров двигател, който предлага мощност от цели 215 конски сили и 146 нютонметра въртящ момент. С такава пропорция между маса и мощност, представянето ще бъде умопомрачително.
Всъщност това е най-мощния двуцилиндров двигател на компанията и в създаването му са вложени много от състезателните части, като буталата, титаниевите биели, коляновия вал и цилиндровата глава, като за теглото помага и специално разработената титаниева изпускателна система Acrapovic. Той работи заедно с шестстепенна кутия с Ducati Quick Shift и "мокър" приплъзващ съединител за по-гладко превключване.
Окачването е поверено на специалистите Ohlins - вилката FL 936 отпред и задния амортисьор TTX36, като възможносите им за реглаж са по всички линии. Спирачките са от Brembo и имат плътни карбонови дискове със специалните накладки TT29OP1 с размер 350 мм отпред и 245 отзад. Спирането се контролира от много електронни помощници, между които е и Cornering ABS системата.
1299 Superleggera ще бъде произведен в количеството от точно 500 броя и желяещите ще трябва да подготвят солидна сума.