Най-емблематичните автомобили на Volkswagen - Beetle и Microbus - вече не са това, което бяха в миналото. Beetle се прероди като съвременен автомобил и определено загуби позициите си, а същото се очаква да се случи и с Microbus.
Една дъщерна компания на VW, наречена Karmann-Ghia, вече няколко пъти се опитва да създаде подобен култов автомобил, който да е със спортна насоченост, но да се прави на шаси на евтин Volkswagen.
В началото опитите изглеждат доста обещаващи, но с течение на времето нещата поутихват. А днес на Volkswagen едва ли му е до възраждане на тази марка, защото концернът си има достатъчно други проблеми. От Karmann-Ghia обаче до скоро не се отказваха.
Първоначално Karmann-Ghia има идея да създаде спортно изглеждащ автомобил, но без каквито и да било претенции за пърформънс. И го прави. Акцентът е върху външността на колата, формите на която се помнят и до днес.
Затихващите функции на Karmann-Ghia продължават до 1974 година, когато производството е спряно окончателно. От тогава до днес компанията създава няколко концепции, но те така и не стигат до серийно производство.
Всички прототипи са близки до стила на Karmann-Ghia, а първият се появява през 1991 година. Името му е Karmann Idea, а самата кола представлява неголям роудстър, много сходен по дизайн с Mazda MX-5.
Концепцията е създадена с цел да бъде демонстрирана именно тази иновация. Прототипът е построен наполовина, за да може да се види новата конструкция. Готовата половина обаче не очарова публиката, защото е очевиден ъпдейт на оригиналния модел и на практика не показва нищо ново в дизайнерско отношение.
Автомобилът е построен на платформата на Golf, New Beetle и Audi TT. Дизайнът този път е очарователен, но ръководството на VW прави грешка и така и не решава да пусне колата в серийно производство. Вместо нея започва да налага оказалият се недотам успешен модел Eos.