Отидете към основна версия

63 168 9

Грешката на VW с Karmann-Ghia

  • volkswagen-
  • karmann-ghia

Най-емблематичните автомобили на Volkswagen - Beetle и Microbus - вече не са това, което бяха в миналото. Beetle се прероди като съвременен автомобил и определено загуби позициите си, а същото се очаква да се случи и с Microbus.

Една дъщерна компания на VW, наречена Karmann-Ghia, вече няколко пъти се опитва да създаде подобен култов автомобил, който да е със спортна насоченост, но да се прави на шаси на евтин Volkswagen.

В началото опитите изглеждат доста обещаващи, но с течение на времето нещата поутихват. А днес на Volkswagen едва ли му е до възраждане на тази марка, защото концернът си има достатъчно други проблеми. От Karmann-Ghia обаче до скоро не се отказваха.

Първоначално Karmann-Ghia има идея да създаде спортно изглеждащ автомобил, но без каквито и да било претенции за пърформънс. И го прави. Акцентът е върху външността на колата, формите на която се помнят и до днес.Впоследствие Volkswagen пуска доста голяма моделна гама с обозначението Ghia, в която влизат автомобили като Scirocco, Porsche 914, Corrado и даже Eos. Те обаче не са пълноценни аналози на първообраза.

Затихващите функции на Karmann-Ghia продължават до 1974 година, когато производството е спряно окончателно. От тогава до днес компанията създава няколко концепции, но те така и не стигат до серийно производство.

Всички прототипи са близки до стила на Karmann-Ghia, а първият се появява през 1991 година. Името му е Karmann Idea, а самата кола представлява неголям роудстър, много сходен по дизайн с Mazda MX-5.По-късно, през 1997 година се появява Karmann AFS. Абревиатурата се разшифрова като Aluminum Foam Sandwich, а конструкцията представлява сандвич от алуминиеви сплави със специални пеноматериали в средата.

Концепцията е създадена с цел да бъде демонстрирана именно тази иновация. Прототипът е построен наполовина, за да може да се види новата конструкция. Готовата половина обаче не очарова публиката, защото е очевиден ъпдейт на оригиналния модел и на практика не показва нищо ново в дизайнерско отношение.Две години по-късно, през 1999-а, Karmann вадят трети прототип. Той е наречен Karmann Coupe и е показан в две разновидности - купе и кабриолет. Стилистичните детайли отново са същите, но като цяло формите са по-модерни.

Автомобилът е построен на платформата на Golf, New Beetle и Audi TT. Дизайнът този път е очарователен, но ръководството на VW прави грешка и така и не решава да пусне колата в серийно производство. Вместо нея започва да налага оказалият се недотам успешен модел Eos.

А новият Karmann-Ghia щеше да е по-евтин близнак на Audi TT и можеше спокойно да яхне вълната на нарастващия интерес към New Beetle. От тогава до днес Karmann си живурка под шапката на VW, но определено не се чувства добре. Дали ще има нов опит за нейното възраждане предстои да разберем.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.

Свързани новини