Най-емблематичните автомобили на Volkswagen - Beetle и Microbus - вече не са това, което бяха в миналото. Beetle се прероди като съвременен автомобил и определено загуби позициите си, а същото се очаква да се случи и с Microbus.
Една дъщерна компания на VW, наречена Karmann-Ghia, вече няколко пъти се опитва да създаде подобен култов автомобил, който да е със спортна насоченост, но да се прави на шаси на евтин Volkswagen.
В началото опитите изглеждат доста обещаващи, но с течение на времето нещата поутихват. А днес на Volkswagen едва ли му е до възраждане на тази марка, защото концернът си има достатъчно други проблеми. От Karmann-Ghia обаче до скоро не се отказваха.
Впоследствие Volkswagen пуска доста голяма моделна гама с обозначението Ghia, в която влизат автомобили като Scirocco, Porsche 914, Corrado и даже Eos. Те обаче не са пълноценни аналози на първообраза.
Затихващите функции на Karmann-Ghia продължават до 1974 година, когато производството е спряно окончателно. От тогава до днес компанията създава няколко концепции, но те така и не стигат до серийно производство.
По-късно, през 1997 година се появява Karmann AFS. Абревиатурата се разшифрова като Aluminum Foam Sandwich, а конструкцията представлява сандвич от алуминиеви сплави със специални пеноматериали в средата.
Две години по-късно, през 1999-а, Karmann вадят трети прототип. Той е наречен Karmann Coupe и е показан в две разновидности - купе и кабриолет. Стилистичните детайли отново са същите, но като цяло формите са по-модерни.
Автомобилът е построен на платформата на Golf, New Beetle и Audi TT. Дизайнът този път е очарователен, но ръководството на VW прави грешка и така и не решава да пусне колата в серийно производство. Вместо нея започва да налага оказалият се недотам успешен модел Eos.
А новият Karmann-Ghia щеше да е по-евтин близнак на Audi TT и можеше спокойно да яхне вълната на нарастващия интерес към New Beetle. От тогава до днес Karmann си живурка под шапката на VW, но определено не се чувства добре. Дали ще има нов опит за нейното възраждане предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
11:27 14.11.2016
2 корса
Ама нали си жувуркали под шапката на ваг-.н*та!
11:33 14.11.2016
3 гост 1
12:43 14.11.2016
4
Коментиран от #5
13:33 14.11.2016
5 Опън
До коментар #4 от " ":
Голф 5-цата също е страхотна. Направо си е супер. Всъщност не си съвсем прав - Вагена е създал доста иновативноконсервативни форми. При тях нещата са на час по лъжичка - доктор Пийх го е пласирал като мото. Не са лоши вагените, ами зависи какво търсиш? Според мен Каравелле, въпреки консервативната си форма е доста добре направена машина- традииционно вагонче, заоблени форми и голям обем отвътре.18:26 14.11.2016
6 Крилья Советов
Точно тук е разковничето на проблема! Някои от вас стискат зъби и размахват юмруци що "Фолксваген" не пуснали "Карман-Гиа". Обаче хората насреща са умни и прагматични и работят с прогнози - какъв потенциал има новата марка да се продава и каква печалба ще донесе. Отделно, смятайте какви пари е да се налеят като инвестиции, да се проектира, да се планира, да се започне производство и естествено най-важния момент - кога инвестицията се изплаща и донася печалби. Не се изказвайте каруцарската, г-да автомобилни лаици с масова марка отпреди 15 години...
Коментиран от #7
22:16 14.11.2016
7 Кибик
До коментар #6 от "Крилья Советов":
Приятелю, може да погледнем на казуса по два начина. Вариант 1, не всичко е пари, колите могат да бъдат начин на живот, вдъхновение, оргазъм. Вариант 2, бакалския, купувачите идват в шоурума да гледат Карман-Гиата, малко помечтаят, а накрая купуват някой от скучните модели на фирмата.21:37 17.11.2016
8 Един
VAG не правят автомобили а просто бизнес,няма душа,няма емоция....Вече няма и качество....
15:50 19.02.2017
9 Мики Рурк
20:42 28.09.2017