Отидете към основна версия

67 340 31

Серийните двигатели с най-голям работен обем

  • работен обем-
  • автомобили-
  • двигатели

Явлението даунсайзинг намали обемите и размерите на много от автомобилните двигатели. И докато повечето от моделите се опитват да угодят на строгите еконорми, намалявайки обема на двигателя, то има и такива, които продължават да интегрират в автомобилите си огромни масивни "мелници". Именно за тях ще ви разкажем сега. По-конкретно, става дума за серийните автомобили, произвеждащи се в момента, които имат двигатели с най-голям работен обем. В тази своеобразна класация има единствено леки автомобили, като умишлено не сме включили пикапи и други такива огромни превозни средства.

Lamborghini Aventador. 6,5 литра, V12Започваме със "скромният" 6.5-литров атмосферен агрегат, който е дело на Lamborghini и се интегрира в модела Aventador. Той е наличен, както за стандартната версия, така и за наточената SuperVeloce. Двигателят разполага с мощност 750 конски сили, а максималният му въртящ момент е 690 Нм. С този агрегат автомобилът ускорява до 100 за 2.8 секунди, а максималната скорост е 350 км/ч. Данните са за версията Aventador LP750-4 SuperVeloce. Стандартният Aventador също разполага със завидна динамика. Той разполага с мощност 700 коня, а ускорението му до 100 км/ч. е само с 0.1 сек. по-слабо.

Rolls-Royce Dawn. 6,6 литров, V12През тази година Rolls-Royce Phantom слиза от конвейерите на марката. Това е жалко за любителите на мотори с голям работен обем, защото този автомобил разполага с огромен V-образен дванайсетцилиндров двигател. За щастие обаче на сцената излиза кабриото Dawn, което разполага с 6.6-литров агрегат, който е с мощност 571 к.с. и максимален въртящ момент 820 Нм. Този агрегат се интегрира и в моделите Wraith и Ghost. Ускорението на Rolls-Royce Dawn до 100 е 5 секунди, а максималната му скорост е електронно ограничена до 250 км/ч.

Bentley Mulsanne. 6,75 литров, V8Първият и единствен седан в нашата класация е Bentley Mulsanne. Под неговия капак е разположен V-образен осемцилиндров мотор, който е с работен обем 6.75 литра. Мощността му е 512 конски сили, а максималният въртящ момент - 1 029 Нм. Компанията предлага и наточена версия Mulsanne Speed. Обемът на двигателя на тази версия е същият, но конските сили и нютон метрите са повече. Максималната му скорост е 296 км/ч., а ускорението до 100 км/ч. е 5.3 секунди. Агрегатът работи съвместно с осемстепенна автоматична трансмисия.

Bugatti Chiron. 8 литров, W16Вторият двигател в класацията е наличен за един от най-скъпите серийни коли в света. Става дума за Chiron, който разполага с агрегат, с доста странна конфигурация. Моторът е W-образен шестнайсетцилиндров с четири турбокомпресора. Работният обем на този мотор е осем литра, а мощността му е 1 500 конски сили. Максималният въртящ момент също е чудовищен - 1 600 Нм. Спринтът от място до 100 км/ч. отнема на Chiron само 2.3 секунди, а максималната скорост е електронно лимитирана на 420 км/ч.

Dodge Viper. 8,4 литров, V10Двигателят с най-голям работен обем сред серийните автомобили в момента се намира под капака на Viper. Обемът на този V-образен десетцилиндров двигател е невероятен - 8 390 куб. см. Агрегатът е атмосферен, разполага с мощност 650 конски сили и с максимален въртящ момент от 800 Нм. Всичко това позволява на Viper да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 3.5 секунди и да достига максимална скорост от 325 км/ч. Звукът му е умопомрачаващ и трудно може да бъде победен от някой друг съвременен сериен агрегат. Следващата 2017-та година обаче ще е последна за Dodge Viper и неговия масивен V10.

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

Свързани новини