Името Laboratorio BEBI звучи леко несериозно и съвсем италиански. Този малък производител на спортни возила идва от Швеция. Създател и основна движеща сила зад компанията е Клас Мюлер. Според легендата през 1997 г. младият ентусиаст заминал на сватбено пътешествие в Тоскана с новата си съпруга. Вместо да редува обиколки из музеите с радостите на медения месец обаче, шведът хукнал право към дома на легендарния Джото Бицарини, от когото искал да научи нещо повече за собствения си класически автомобил. Поговорили си за червения Bizzarrini Europa Corsa на Мюлер, но прочутият конструктор проявил много по-голям интерес към създаването на нови прототипи, отколкото ровенето в миналото. Така се родила идеята за Laboratorio BEBI - независима компания, която да произвежда истински състезателен автомобил, годен за ежедневна употреба, но на половината цена на Porsche Carrera GT, Ferrari Enzo или Pagani Zonda.
Десет години след паметната среща с Джото Бицарини шведите са готови с първия си продукт, наречен Quercianella в негова чест. Керчанела е градчето, където Бицарини се ражда и живее до днес.Конструктивният подход на Laboratorio BEBI се различава коренно от съвременните тенденции на бясно увеличаване на мощността.
Вместо да гонят безумен брой конски сили, шведите се съсредоточават върху намаляване на масата на автомобила. Благодарение на композитните материали, от които е изработено шасито, теглото на Quercianella не надхвърля 520 кг. Според официалните данни автомобилът ще се екипира с V-образен осемцилиндров двигател, за чийто произход не се съобщава никаква допълнителна информация. Това навежда на мисълта, че е собствена разработка, тъй като в момента на пазара няма много силови агрегати с подобна конфигурация и работен обем от 2.4 литра. Другата възможност допуска шведите да са го “съчленили” от два мотоциклетни двигателя, което до голяма степен би обяснило максималната мощност от 525 к.с. при влудяващите 10 500 об./мин. За каквато и “хватка” да става въпрос обаче, цифрите са повече от впечатляващи. Quercianella разполага с конска сила за всеки килограм от теглото си, а литровата мощност на мотора достига близо 219 коня на литър работен обем.
Продажбите на новия скандинавски претендент за място в автомобилния елит трябва да започнат в началото на лятото. При планирана цена от около 220 000 евро кандидат-купувачите едва ли ще се тълпят пред централата на Laboratorio BEBI в градчето Солна. Клас Мюлер обаче няма намерение да се поддава на съвсем логичния за такава ситуация песимизъм. В крайна сметка този човек е предпочел Джото Бицарини пред булката си по време на сватбеното им пътешествие.
Технически характеристики |
Двигател: V-образен, осемцилиндров
Работен обем: 2 400 см3 Обем на цилиндъра: 300 см3 Максимална мощност: Литрова мощност: 160.4 кВт/218.8 к.с. на литър работен обем Трансмисия: шестстепенна, секвенциална, в блок със задния диференциал (трансаксъл) Габарити, дължина/широчина/височина: 4 230/1 920/1 038 мм База: 2 600 мм Маса: 520 кг Спирачки отпред/отзад: дискови вентилирани/дискови вентилирани, AP Racing Джанти отпред/отзад: 9x18/10x18, магнезиево-въглеродни, Dymag Гуми: Michelin Pilot Sport Cup Максимална скорост: над 300 км/ч Ускорение от 0 до 100 км/ч: под 3.0 сек. Цена: около 220 000 евро |