Last news in Fakti

13 Септември, 2008 17:15 973 0

Ренесансов герой

  • bizzarrini-
  • bizzarrini p538

Определението “легенда” би било твърде скромно за Джото Бицарини. Италианският пилот, инженер и конструктор стои зад автомобили като Ferrari 250 GTO и Testa Rossa, American Motors AMX/3, Iso Griffo и Rivolta GT. Бицарини създава първия 12-цилиндров двигател на Lamborghini. За самостоятелните му фантастични разработки пък днес колекционерите са готови да се разделят с телесни части.

През годините неведнъж бяха правени опити за използване на марката Bizzarrini за нов суперкар. Всички проекти обаче затъваха още в ранен стадий по една или друга причина. Последният от тях има амбициите да стигне докрай. Така поне може да се интерпретира ангажирането на самия Джото с разработката. Останалите действащи лица също не са случайни. Това са Алан Мартенс, конструктор на Arbitrage GT (“АВТО пазар”, бр. 456), германският дизайнер Стефан Шулце и Galmer Inc., която има 74 победи в Indy Car.

Новото Bizzarrini p538 вече съществува в 4 бройки и до края на октомври трябва да стъпи на пистата “Нардо” за окончателни изпитания от самия Бицарини и екипа му. Автомобилът представлява еволюция на Arbitrage GT, ще се изработва почти изцяло от въглеродни сплави и запазва концепцията на оригинала от 60-те с разположен пред задния мост американски двигател. По непотвърдени данни две от тестовите мулета са екипирани с битурбомотори LS7 на Lingenfelter с мощност по 725 к.с. Серийната версия на колата ще може да се поръчва с напомпан до 1 000 коня вариант на агрегата. На публикуваните от Scuderia Bizzarrini снимки ясно се виждат спирачки от Alcon, поръчкови амортисьори от Penske и седалки Recaro. В съобщението до пресата се уточнява също така, че съединителят ще се доставя от AP Racing, джантите са на Forgeline, а гумите - Bridgestone.

Окончателната външност на колата ще се различава незначително от публикуваните компютърни графики, които Джото Бицарини е одобрил. От съображения за сигурност предното стъкло ще има традиционна рамка с интегриран ролбар, а вместо с постоянно открит кокпит, роудстърът ще разполага с подвижен таван от въглерод. С вътрешния дизайн е натоварен автомобилният факултет на университета “Силапакорн”, основан през 1943 г. от италианеца Корадо Ферочи. Акцент в него ще бъдат класическите кръгли циферблати, но повечето от функциите на возилото ще се контролират от сензорен дисплей.

Димитър Димитров


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА