Преди месец в завода за автомобили край Ловеч бе сглобен първият български Great Wall. Така стартира пробното производство във фабриката на Litex Motors. Екипът ни посети новия завод край ловешкото село Баховица и успя да разгледа отвътре и то доста подробно как се правят новите автомобили "Made in Ловеч" (снимка 1).
Фабриката е почти готова. Ще бъде напълно завършена за официалното откриване, което ще се състои през февруари следващата година. Пътят към нея все още не е асфалтиран (снимка 2), но само преди дни правителството взе решение да отпусне на община Ловеч сума в размер на 2.4 млн. лева за изграждане на пътна инфраструктура до завода.
Тази стъпка е абсолютно наложителна, защото контейнерите с частите за автомобилите ще се транспортират до завода с камиони. Впоследствие е предвидено и изграждането на железопътна линия от пристанище Варна до село Баховица. Сега обаче контейнерите пристигат с камиони и на специален плац се разтоварват от уникална за нашата страна машина (снимка 3).
Заводът се състои от две основни помещения, първото от които е предназначено за складиране и сортиране на автомобилните части. Във второто се извършва производственият процес (снимка 4). Отстрани са изградени огромни паркинг площи и полигони, предназначени за готовата продукция. Инвестицията на завода е 190 млн. лева и ще бъде реализирана до 2017 година.
На този етап в автомобилната фабрика работят 125 души. Техният брой постепенно ще нараства и се очаква в края на следващата година да достигне цифрата 1 000. При пълен капацитет на завода работните места ще се увеличат до 2 000. Екипът е основно от млади специалисти, като средната възраст на инженерите е 25 години (снимка 5).
Поточните линии са изградени за три месеца, а хубавото е, че са изключително модерни и на тях могат да се сглобяват всички модели на китайската компания Great Wall. На този етап купетата пристигат готови и боядисани (снимка 6). В бъдеще се предвижда изграждането на заваръчно-бояджийски цех към завода.
След като "голата" каросерия бъде поставена от машината на конвейера, стартира сглобяването на всички останали възли и агрегати. Започва се от интериора (под, седалки, арматурно табло, волан и т.н.), минава се през стъкла, двигател, окачване, течности и гуми, като на всеки 15 станции се извършва качествен контрол (снимка 7).
Готовата продукция (снимки 8,9 ) минава през финална проверка, като по този начин се гарантира качеството на автомобила. След това готовата кола минава през така наречения воден тест, представляващ специална камера, в която автомобилът се облива със вода под налягане и се проверява дали е добре уплътнен.
Когато завършеният продукт напусне халето, той се отправя към специален полигон с няколко различни настилки. След успешно преминаване и на този тест колата получава съответния лиценз, че е готова за предаване на крайния клиент (снимка 10).
Заводът на Litex Motors ще сглобява автомобили на китайската марка Great Wall, като производството ще започне с малолитражката Voleex C10. През пролетта на следващата година последователно ще се пристъпи към сглобяването на компактния SUV Hoover и на пикапа Steed. От лятото от конвейерите на Litex Motor ще започне да излиза и семейният седан Voleex C30 (снимка 11).
Така само след два месеца фабриката клай Ловеч ще може да изкарва готов автомобил на всеки пет минути. Предварителните ни впечатления са, че този път проектът ще се окаже успешен. Това се случва 16 години след последния провалил се опит на нашата страна да се появи на световната автомобилна карта. Този път обаче се надяваме да успеем!
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.