Отидете към основна версия

1 343 0

Citroёn C4 1.4 16V SX

  • citroёn-
  • citroёn c4-
  • citroёn c4 1.4 16v sx

Появата на модела C4 на автомобилния пазар през 2005 година определено предизвика сериозни катаклизми и размествания на пластовете в т.нар. Голфов клас. И то не основно в аспект продажби, а заради новата концепция, разделяща визуално версиите с три и пет врати, както и заради футуристичния волан. У нас тези промени също се усетиха. Факт е, че именно този френски представител на Голфовия клас се хареса на определен кръг потенциални купувачи и от тогава до сега C4-ката се превърна в един от добре продаваните автомобили в този клас. В последно време обаче преките конкуренти на C4 извадиха изцяло нови модели, а от френската компания все още не бързат с наследник. Те предприеха друг хитър ход. Успешно и минимално промениха дизайна на автомобила и изчистиха т.нар. детски болести. Лифтираната версия на C4 вече се продава у нас, а екипът ни изпита достойнствата на най-слабата модификация с пет врати 1.4 16V SX.

Екстериор

С4 притежава доста екстравагантен, но същевременно стилен специфичен дизайн, заоблени черти и обтекаеми издължени линии, придаващи на хечбека забележителна аеродинамика. Предната част издава принадлежността на модела към марката и се придържа към новите черти, въведени от C5. Модните течения личат по всички детайли от екстериора на C4. Многосекторните основни светлини са с неправилна форма и са покрити с гладко стъкло, като много добре пасват на цялостния облик на купето. Продължението на шевроните е леко променено, фаровете за мъгла - също. Отзад се забелязват леки козметични промени по капака, а стоповете вече са диодни. С това най-общо се изчерпват новостите по отношение на външен вид.

Интериор

Франсетата отдавна се славят със своя авангардизъм и това в техните коли личи най-вече във вътрешността. От тях най-крайни са и винаги са били Citroёn. Благодарение на необичайната арматура, салонът е крайно авангарден. Това до голяма степен се отразява на функционалността, но пък много от почитателите на марката харесват именно този стил. Първо се набива на очи странното разположение на уредите по таблото и липсата на аналогови инструменти. В предходния модел основната информация излизаше в електронен вид на два дисплея. Сега този над волана го няма и всичко е пренесено на централния, намиращ се в средата на арматурното табло. Основните различия между C4 и останалите автомобили по отношение на интериор са две. Вече споменатото комбинирано устройство, монтирано по средата на арматурното табло, изписва данните върху прозрачна пластина, през която преминава външната светлина. Контрастът на изображението се регулира в зависимост от светлината и видимостта е отлична при всякакви обстоятелства. Втората разлика е воланът с фиксирано централно управление. Последният е доста различен и е труден за свикване, но е удачен. Не така стои въпросът с електронния дисплей. Информацията в него е много, а и мястото му (вдясно от основната зрителна линия на водача) са предпоставка за отвличане на вниманието от пътната обстановка. Иначе седалките не са големи, но са ергономични и удобни, качеството на материалите е подобрено, като от сглобката все още има какво да се желае.

Двигател и ходови характеристики

Комфортната возия е налице по подразбиране. По-хубавото обаче е, че C4 впечатлява с отлично пътно поведение. Независимо от траекторията на движение, стабилността е гарантирана. Също така е сигурно, че 1.4-литровата бензинова версия не е сред лидерите по номинална мощност. На практика обаче това не се отразява кой знае колко зле на динамичните характеристики. Ускорението на C4 е на средно ниво, точно както и разходът на гориво. Не очаквайте чудеса, но от друга страна, ако изберете този най-евтин от гамата вариант ще останете доволни. 1.4-литровият бензинов агрегат се характеризира с ниско ниво на шум. Ниските децибели обаче не се дължат на перфектна шумоизолация в салона. Що се отнася до шума при движение с висока скорост, той се усеща доста, особено отзад. Освен това при неравности или дупки задният мост издава силен и нехарктерен шум.

Основното положително качество на “френския голфър” обаче е това, че той е абсолютно безопасен. Предвид мерките, взети от конструкторите за сигурността на водача и пасажерите, собствениците на новия C4 могат да са напълно спокойни.

Цена

Не е от най-ниските, но пък базовото оборудване е доста по-богато от това на повечето алтернативи. От качеството на сглобката има още какво да се желае, но пък ефектните и екстравагантни форми са на върхово ниво. Така че всичко опира до вкус и предпочитания.

Радослав Славчев

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Баш майстор

    Новата рубрика  "Баш майстор" стартира с една наша лична автомобилна драма, но има за цел да информира за това в кои сервизи трябва и в кои не тр ...
    19.11.2010
    33 544
    183
  • Citroёn DS3

    Серийната версия на Citroen DS3 се характеризира с минимални разлики в сравнение с концептуалната разработка, която видяхме в Женева тази година. След ...
    19.09.2009
    1 293
    1
  • Citroёn DS Inside

    Световният икономически климат трудно може да се нарече подходящ за нови и скъпоструващи авантюри от имиджов и продуктов тип. Марката Citroёn обаче ня ...
    14.02.2009
    1 115
    0
  • Една богиня в Калифорния

    Джеф Мейър от Уиндзър, Калифорния, имал сериозен вътрешен конфликт. От една страна, като всеки добър американски момък, бил луд по хот род. От друга, ...
    24.05.2008
    2 265
    4
  • Citroёn

    Французите от Citroёn показаха пред родна публика един от основните си козове за разширяване на пазарния си дял. Това беше моделът C3 Picasso, който п ...
    11.10.2008
    1 179
    1