Отидете към основна версия

1 470 5

V-то на макс

  • yamaha-
  • yamaha v-max

През 1984 г. представители на Yamaha се свързват с дизайнера Джон Рийд. Британецът, който по това време живее в Калифорния, получава задачата да създаде върховния пътнически мотоциклет. Така се ражда не само нова категория байкове, наречена Power cruiser, а и един от най-продаваните модели на всички времена. Легендарната Yamaha V-Max продължава да се харчи добре, въпреки че е на пазара от 1985-а и с изключение на модернизацията от 1993 г. практически не се различава от първоначалната си версия. Боготворен заради чудовищната си мощност, зверското ускорение и уникалния дизайн, мотоциклетът често е критикуван заради слабата си управляемост и мекото окачване. Нито един друг производител обаче не успява да извади модел, който да се противопостави успешно на V-Max. Единственият що-годе достоен конкурент лансира Honda през 1997 г., но X-4 е снет от производство след едва 6 години.

В началото на юни в Мадрид Yamaha най-сетне представи второто поколение на легендарния си мотоциклет. Новият V-Max има амбициите не само да затвърди славата си на цивилен драгстер, а и да парира дългогодишните упреци към управляемостта. Четирицилиндровият V-образен двигател на чудовището с работен обем 1 679 см3 развива мощност от 210 к.с., благодарение на които моделът със сигурност ще запази шампионската си титла на 400 м. Агрегатът вече функционира и като част от алуминиевата рама, с което теглото намалява чувствително, а поведението в завой се подобрява. На прави отсечки V-Max винаги е бил ненадминат. Би трябвало новият модел да се справя с по-сложни трасета благодарение на изцяло регулируемото окачване, 50-милиметровите вилки, 320-милиметровите спирачни дискове Sumitomo с ABS, шестбуталните апарати и дебелата 20 см задна гума. В оборудването влиза също така тракшън контрол. Както при първия V-Max, резервоарът се намира под седалката, за да се снижи центърът на тежестта.

V-образният четирицилиндров двигател с ъгъл между блоковете 70 градуса е снабден със система за промяна на фазите на газоразпределението, която обещава отлична тяга в областта на ниските и средните обороти. Тестовете тепърва ще доказват дали първоначалните данни за време под 10 секунди за 400 м са верни и V-Max ще остане най-пъргавият сериен мотоциклет в света.

Димитър Димитров

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини