3 Юни, 2024 15:08 8 432 24

Огромен скандал около пет от най-големите японски марки

  • toyota-
  • honda-
  • mazda-
  • suzuki-
  • yamaha-
  • проблем-
  • япония

Проблемите включват Toyota, Mazda, Honda, Suzuki и Yamaha

Огромен скандал около пет от най-големите японски марки  - 1
Снимка: Shutterstock

Японската автомобилна индустрия бе разтърсена от огромен скандал, след като Министерството на транспорта в страната разкри серия от нарушения в процедурите за сертифициране. Това разкритие нанася пореден удар върху репутацията на индустрията, особено на Toyota, която е изправена пред поредния скандал с тестовете само няколко месеца след като подобни проблеми засегнаха нейните дъщерни дружества.

Разследването на министерството разкри широко разпространени нередности в пет големи автомобилни производители: Toyota, Mazda, Honda, Suzuki и Yamaha. Според материал на колегите ни от Automotive News Europe тези нередности включват подправяне на тестови автомобили, като производителите са били хванати да модифицират автомобили, използвани при краш тестове, за да постигнат по-добри резултати.

Неправилно представяне на данните от тестовете, фалшифициране или манипулиране на данните от тестовете за шум и емисии, за да се спазят регулаторните стандарти.Неразрешени методи за изпитване, извършване на тестове при нестандартни условия или неполучаване на подходящи разрешения за отклонения от официалните процедури.

Този скандал хвърля силно внимание върху Toyota, която вече е подложена на огромен натиск от страна на акционерите. Компанията наскоро преживя подобни скандали в дъщерните си дружества Daihatsu и Hino Motors, което повдига въпроси за корпоративната култура, позволила подобни нарушения да станат нещо обичайно.

Проблемите на Toyota не свършват с това. Разследването на министерството доведе до спиране на продажбите на три нейни модела поради неадекватни тестове за безопасност. Този ход налива масло в огъня на недоволството на акционерите, като мнозина призовават ръководството да понесе отговорност за системните проблеми, довели до тази криза.

Министерството зае проактивна позиция, като изиска цялостно разследване от всички замесени компании. Тези разследвания ще се задълбочат в степента на неправомерното провеждане на тестовете и ще изискат от производителите на автомобили да докладват за резултатите от тях. Междувременно Toyota спря производството на засегнатите модели и се бори да получи отново одобрение за сертифициране от министерството.

Последиците от този скандал вероятно ще бъдат мащабни за японската автомобилна индустрия. Забавянето на производството е почти сигурно, тъй като компаниите преработват процедурите си за изпитване и решават проблемите със съответствието. По-важното е, че репутацията на индустрията по отношение на качеството и надеждността е значително засегната, което може да повлияе на доверието на потребителите и на данните за продажбите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мустафа

    36 2 Отговор
    Ураа - моето Митсубиши го няма тука !
    Две баби разглеждат табло с некролози.
    На края визкликват -
    Ураа - нас ни няма тука !

    Коментиран от #2

  • 2 хмм

    20 3 Отговор

    До коментар #1 от "Мустафа":

    До вчера и моита Тойота я нямаше. Уплаших се и ще заменям за китайско, там са най-яките тестове.
  • 3 японец

    53 10 Отговор
    Естествено ! Нали германците трябва да си продават колите и няма как да се справят с качеството на японските .Който е карал Лексус знае за какво говоря .

    Коментиран от #4, #6, #7, #9, #13

  • 4 Шофьор

    27 2 Отговор

    До коментар #3 от "японец":

    И германските и японските коли не са това което бяха - а различните краш тестове и еко категории са измислени за да премахнат конкуренцията - и техните не ги издържат ама минават като правят "специални" автомобили за тях които нямат нищо общо с масовото производство.

    Пък ти караш сигурно стар лексус щом нямаш проблеми.

    Коментиран от #19

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Баща ти

    7 11 Отговор

    До коментар #3 от "японец":

    И като се събуди,чаршафът мокър!!!
  • 7 Що, бе, и

    27 6 Отговор

    До коментар #3 от "японец":

    Ние, дето не сме карали знаем - грозновата, ръбеста визия, далеч от изискаността и финеса на европейските коли, но направена, да се чупи по-малко. Европейците, не че не могат и те да ги правят здрави, ама им се печели повече от ремонти.

    Коментиран от #8

  • 8 Така е

    13 6 Отговор

    До коментар #7 от "Що, бе, и":

    Хареса ми този кратък и тъй съдържателен анализ в типичен нашенски стил. Да, можем и да сме много по-умни, ама защо като и така става. А и на пиано сигурно можем да свирим, ама не сме опитвали. Браво.
  • 9 Минувач

    19 4 Отговор

    До коментар #3 от "японец":

    Ти прочете ли статията?
    Пише, че това е разследване на ЯПОНСКОТО министерство на транспорта!
    Надявам се не мислиш, че японското министерство прави кампания, за да се продават европейските автомобили!

    Коментиран от #10, #17, #21

  • 10 Със

    8 6 Отговор

    До коментар #9 от "Минувач":

    сигурност, немците са ги подкупили на японците, за да може да си продават фв-тата!!!
  • 11 Е46ца

    7 6 Отговор
    Като им знам измислените оценки за краш тестовете.Половината точки дават за измислени асистенти , като за смяна на лентите и т.н ,който при всеки е 1вото нешо което иска да изключи , а това че при удар колата става на акордеон нее толкова важно.
  • 12 Гост

    0 10 Отговор
    Още ли сте загрижени за М0скви4а?
  • 13 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "японец":

    Разследването е на японското министерство на транспорта.
  • 14 Разочарован

    3 7 Отговор
    15 години имам Ленд Грудев. Като цяло съм доволен , но имам усещането че марката върви на зле. Не мисля да купувам повече тойоти освен ако нямам гаранция от марката че ще получа от "подправените" автомобили, които са по сигурни. Все пак си возя децата в този кола.

    Коментиран от #15

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Аустрия

    0 2 Отговор
    Витарка, Игнисче и това е, друго няма!

    Коментиран от #18

  • 17 Знайко

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Минувач":

    Преди години Бенджамин Фулфорд пита японската принцеса , защо е дала контрола на националната банка на фащ и тя каза: бяхме заплашени с земетресения! Преди Фукушима имаше земетресение и в друга АЕЦ.
    Толкова по въпроса дали правитеслтвото бачка за своите хора или за ПО–СВОИТЕ!

    Коментиран от #22, #24

  • 18 Ръждика

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Аустрия":

    за без пари-към България….
  • 19 Джуган

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Шофьор":

    Имаме два Лексуса, стар и нов, чукове са. Няма по-добра марка.
  • 20 Краварските агенти

    2 1 Отговор
    се опитват да саботират и провалят конкуренцията все едно техните кютуци ще почнат да се продават извън Кравария, хахахах
  • 21 Минавай си и не ръси мозАк

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Минувач":

    ЯПОНСКОТО министерство на транспорта изобщо не е контролирано от ЦРУ, ша знаеш
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Количествените промени водят до

    0 0 Отговор
    Качествени промени
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.