Световният икономически климат трудно може да се нарече подходящ за нови и скъпоструващи авантюри от имиджов и продуктов тип. Марката Citroёn обаче нямаше да е това, което е, ако не вървеше срещу течението. Много аналитици загледаха с разбирането на телета, други директно предричат пълен провал, но слуховете така или иначе се потвърдиха официално - французите не само няма да свиват платната, а смятат да вдигнат истински пир по време на криза. Citroёn обяви нова маркова стратегия, промени емблемата си и ще се бори за роля на нещо повече от дериват на народните “пежа”. Компанията ще лансира нов луксозен бранд по подобие на Lexus на Toyota, като за целта от прахта е изтупана свещената буквена комбинация DS.
Новата стратегия на Citroёn се простира до 2013 г. През последния месец ключовите моменти от нея са били представени пред дилъри на марката в 30 държави. Планът предвижда коренна промяна във философията на компанията като се започне от оформлението на изложбените зали и конкретното време, за което на клиентът трябва да бъде обърнато внимание, и се стигне до предстоящите модели от серията DS. Маркетолозите променят съдържанието на оригиналната абревиатура, което звучи като “богиня” на френски, и разшифроват буквите като Different Spirit (различен дух).
Линията DS включва 6 нови модела през следващите 3 години. Изображение на първия от тях - DS3 - изтече в интернет, а миналата седмица бе представен и официално в съобщение със снимки за пресата. Ще дебютира в Женева идния месец. Скоро след това ще го допълнят DS4 и DS5, базиран на концепта от 2008 г. Hypnos. Новата моделна линия няма да замести сегашната серия C, а ще се продава паралелно с нея чрез ексклузивна дилърска мрежа.
Засега новият DS3 се подвизава под името DS Inside Concept. Повече подробности за автомобила ще се появят чак в Женева. В дизайна на автомобила обаче определено се усеща влияние от прототипа C-Cactus от 2007 г. Той бе оборудван с дизел-електрическа хибридна система за задвижване с 1.4-литров HDi с мощност 70 к.с.
Димитър Димитров