Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Възродената марка Alpine, принадлежаща към френския гигант Renault, направи първи тестове на новото А110 - един подчертано спортен автомобил, предназначен за цивилната пътна мрежа. Наш екип беше на мястото на събитието, където французите бяха организирали, както пробно шофиране из околностите на Марсилия, така и каране на състезателна писта. Ето и впечатленията ни.
Продажбите на новото Alpine A110 стартираха в началото на новата година, но за съжаление към момента тази кола няма да се продава у нас, въпреки че България има доста допирни точки, както с новия Alpine, така и с оригинала от 1962 година.
Появата на модела преди 56 години става благодарение на Жан Ределе, който четири години след пускането му посещава България. Близките му отношения с един от най-добрите ни автомобилни състезатели в историята Илия Чубриков, както и фактът, че по онова време държавната фирма „Булет“ прави т.нар. Булгарено, водят до започване на производство у нас и на Alpine. Първите бройки Булгаралпин са сглобени в края на 1967-а. За жалост Булгаралпин се прави у нас само две години, като точната бройка на изработените спортни автомобили не се знае. Предположенията са за около стотина коли. Цената на всяка от тях е била 8 200 лв.
Alpine се създава именно от френския автомобилен пионер и състезател Жан Ределе, който позиционира производството в родния си град Диеп. Началото е дадено през 1955 година. За части основно са били използвани продукти на Renault. Много бързо Alpine се превръща в икона в автомобилния спорт и поради тази причина интереса от страна на Renault съвсем не е случаен. През 1973-а Режията купува мажоритарния дял акции, а няколко години по-късно придобива и цялата собственост и сменя името на Renault Alpine. Производството на Alpine продължава 40 години, като спира през 1995-а. След това заводът в Диеп се използва от подразделението Renault Sport. Сега, новата генерация Alpine A110 също ще се прави в Диеп.
Интересно е, че и в създаването на възродения модел Alpine A110 също има българска следа. Става дума за дизайнера, който е направил първите екстериорни ескизи на концепцията. Той е българин, а името му е Деян Денков. Именно той очертава визията на новия Alpine. Това беше и основната причина нашия екип да бъде поканен от френската марка за първите тестове на модела.
Французите се гордеят изключително много, както с традициите от първия Alpine, така и с постигнатото при новата генерация и неслучайно са поставили френското знаме на видно място и в екстериора, и в интериора на колата. А когато подкарахме Alpine A110 по пътищата на Франция много от случайните минувачи се възхищаваха и с одобрителни жестове и с вдигнати палци нагоре показваха отношението си към възродения спортен автомобил.