12 Януари, 2018 09:38 31 835 21

Българска следа и в новия Alpine A110

  • alpine-
  • renault-
  • a110

Първи тест на Alpine A110 (Част I)

Българска следа и в новия Alpine A110 - 1

Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Възродената марка Alpine, принадлежаща към френския гигант Renault, направи първи тестове на новото А110 - един подчертано спортен автомобил, предназначен за цивилната пътна мрежа. Наш екип беше на мястото на събитието, където французите бяха организирали, както пробно шофиране из околностите на Марсилия, така и каране на състезателна писта. Ето и впечатленията ни.

Българска следа и в новия Alpine A110

Продажбите на новото Alpine A110 стартираха в началото на новата година, но за съжаление към момента тази кола няма да се продава у нас, въпреки че България има доста допирни точки, както с новия Alpine, така и с оригинала от 1962 година.

Българска следа и в новия Alpine A110

Появата на модела преди 56 години става благодарение на Жан Ределе, който четири години след пускането му посещава България. Близките му отношения с един от най-добрите ни автомобилни състезатели в историята Илия Чубриков, както и фактът, че по онова време държавната фирма „Булет“ прави т.нар. Булгарено, водят до започване на производство у нас и на Alpine. Първите бройки Булгаралпин са сглобени в края на 1967-а. За жалост Булгаралпин се прави у нас само две години, като точната бройка на изработените спортни автомобили не се знае. Предположенията са за около стотина коли. Цената на всяка от тях е била 8 200 лв.

Българска следа и в новия Alpine A110

Alpine се създава именно от френския автомобилен пионер и състезател Жан Ределе, който позиционира производството в родния си град Диеп. Началото е дадено през 1955 година. За части основно са били използвани продукти на Renault. Много бързо Alpine се превръща в икона в автомобилния спорт и поради тази причина интереса от страна на Renault съвсем не е случаен. През 1973-а Режията купува мажоритарния дял акции, а няколко години по-късно придобива и цялата собственост и сменя името на Renault Alpine. Производството на Alpine продължава 40 години, като спира през 1995-а. След това заводът в Диеп се използва от подразделението Renault Sport. Сега, новата генерация Alpine A110 също ще се прави в Диеп.

Българска следа и в новия Alpine A110

Интересно е, че и в създаването на възродения модел Alpine A110 също има българска следа. Става дума за дизайнера, който е направил първите екстериорни ескизи на концепцията. Той е българин, а името му е Деян Денков. Именно той очертава визията на новия Alpine. Това беше и основната причина нашия екип да бъде поканен от френската марка за първите тестове на модела.

Българска следа и в новия Alpine A110

Французите се гордеят изключително много, както с традициите от първия Alpine, така и с постигнатото при новата генерация и неслучайно са поставили френското знаме на видно място и в екстериора, и в интериора на колата. А когато подкарахме Alpine A110 по пътищата на Франция много от случайните минувачи се възхищаваха и с одобрителни жестове и с вдигнати палци нагоре показваха отношението си към възродения спортен автомобил.


Част II


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    135 1 Отговор
    Отличен автомобил, а това, че навсякъде има кадърни българи не е изненада. Интересното е, че и дъстера и тази резачка са направени от българи.
  • 2 мм84

    121 2 Отговор
    Страхотен малък спортист. Определено внася свежест в новите модели и радва окото. Поздравления за Рено, направили са един запомнящ се автомобил.
  • 3 Алфа Ромео

    112 0 Отговор
    Едно време като бях ученик малко преди края на комунизма в квартала имаше едно такова Рено, изглеждаше невероятно на фона на Москвичи, Жигулита, Вартбурги и Трабанти.
  • 4 Миро

    65 1 Отговор
    Очаквам продължението, за да разбера повече подробности за новия Алпин. Много е як. Евала на франсетата.
  • 5 гост

    46 1 Отговор
    Много добра кола, конкурентна като дизайн и цена на Порше. Дано въведат и техния В6 двигател с невероятен звук.
  • 6 Garo

    5 32 Отговор
    Отзад прилича на порш
  • 7 До 5

    46 6 Отговор
    Ти сериозно ли?! "Рено" да сложи друг двигател в своя кола - това е абсурд. Че техните 6-аци са винаги най-добрите, да не говорим за разработките на "Рено Спорт". Абсолютно сигурно е, че това ще върви повече от "Порше" и ще харчи по-малко.
  • 8 Спиридон

    35 1 Отговор
    Хич не ги тача френските, ама това наистина изглежда яко!
    Поздравления!
  • 9 Бай Танас

    55 3 Отговор
    Бившия СССР . забранява производството и продажбите на "Рено " , модификациите , Рено 8. Рено 10 и Рено алпин ...щото иначе нямаше да кой да купи ония чукове Москвич и ЗаЗ ...

    Коментиран от #13

  • 10 гост

    26 1 Отговор
    Не разбирам защо не са били купувани щом една лада е струвала 4-5х.лв, а това е било спортна кола. Вероятно заради режима, но пак е жалко.

    Коментиран от #15

  • 11 333

    33 3 Отговор
    Май по-скоро нашите нарушават лицензионните споразумения, и Рено оттеглят лицензите.
    По време на соца не се купуваше автомобил свободно. Купуваше се с дългогодишно чакане. Специално Алин е произведен в много ограничени бройки, и не са били за кой да е.
  • 12 Ммм да

    16 1 Отговор
    В средата на соца се захласвахме по едно жълто Рено Алпин в квартала. На фона на Жигулите и Москвичите изглеждаше зашеметяващо, но на фона на Варшавите беше като извънземен изтребител.
  • 13 Бай Шиле

    16 6 Отговор

    До коментар #9 от "Бай Танас":

    Прав си Бай Танасе - не ни разрешиха по линия на СИВ.Обаче това е една от причините.По решаващата бе,че нашите тогавашни умници предлагаха за износ Рената в страни от Третия свят на дъмпингови цени.Заради доларите на омразните капиталисти.Жалко за България.По същото време Румъния започна с Рено и виж днес къде са.

    Коментиран от #14, #17

  • 14 Никола

    25 2 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Шиле":

    Истината е само една и Илия Чубриков я разказа преди време . Отишли нашите с Булгарената на изложение в Москва , Брежнев бил на откриването и видял трите модела на българския щанд и побеснял , веднага било наредено на нашите ибрикчии в България да спрат проекта и производството . Легендата за нелоялния реекспорт е пусната от ДС за да се оправдае затриването на проекта . Точно по това време вече започваше и производството на Жигулито и в началото се чудеха къде да го продават , една Жигула струваше свободно 5100лв. Купето от фибростъкло на Алпина са произвеждаше у нас , колата беше наистина страхотна .
  • 15 Алфа Ромео

    10 4 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Кога са стрували 4-5 хил лева, баща ми си е купил Жигули 1300 през 77г за 6700 лева., Лада 1500 е била по-скъпа, около 8 хил лева.
  • 16 факт

    4 4 Отговор
    САМО ДЕТО БЪЛГАРИН НИЩО СВЯСТНО НЕ Е НАПРАВИЛ В БЪЛГАРИЯ
  • 17 факт

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Шиле":

    ВЧЕРА СИВ ДНЕС ЕС
  • 18 Мерси

    2 13 Отговор
    Щом има българска следа неща.Винаги избягвам стоки произведени в българия и русия.
  • 19 Реалността Пич

    0 7 Отговор
    Френска кола сглобена в България....има ли по лоша комбинация от това?! Ох, чакай...Great Wall !!!!

    Коментиран от #20

  • 20 Дими

    8 0 Отговор

    До коментар #19 от "Реалността Пич":

    Включвам се в тази тема защото е част от живота ми. С Рено 8 протече сватбата ми 1967 г. То беше 800 куб. 1969 г. показахме на панаира в Багдат Рено 10 - 1108 куб. и едно Рено алпин също 1108 куб. Очите ми останаха в него и исках да го купя там. 10-ката я продадохме на задлъжнял иракски търговец, който купуваше наши телевизори. Алпина остана за мен. Аз бях на 26 години телевизионен техник от завод Ворошилов. Какъв шанс а. Разкандардисаха ме заради проблемите с връщането на колата за България през Турция или Ливан. Така и като се върнах в България купих мечтаното Рено от Пловдив - завода, който ги асамблираше. Цената на която купих Рено 8- 1108 куб. бяло беше - 1265 ДОЛАРА. Не съм сигурен но по спомен колегата купи неговото Рено 8 за 4500 лв. Хубава, много хубава за времето си кола. Проблема беше че нямаше гуми на пазара 15" и масла за тази кола. Но бях млад и проблеми нямаше.
  • 21 criminal

    1 3 Отговор
    Българската следа по тоя модел е вързаното с тел гърне......