13 Януари, 2018 09:00 26 603 28

Тествахме най-яката френска кола

  • alpine-
  • a 110-
  • renault-
  • тест

Първи тест на Alpine A110 (Част II)

Тествахме най-яката френска кола - 1

Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Част I

Когато подкарахме новият Alpine A110 по пътищата около Марсилия, много от случайните минувачи се възхищаваха, като с одобрителни жестове и с вдигнати палци нагоре показваха отношението си към възродената спортна кола. А тя, както се вижда и от снимките, е направена изцяло в духа на първия Alpine, но наред с това, в нея са интегрирани и всички нови технологични достижения на марката. Новият двуместен Alpine разполага с подчертано спортен интериор - седалки със силно изразена поддръжка, спортен волан с "мерник" в стил Megane R.S. и с доста твърда возия. Звукът е като на V-осмак, въпреки, че зад седалките е разположен "скромен" четирицилиндров бензинов агрегат.

Тествахме най-яката френска кола

Скромен, но само на пръв поглед., 1.8-литровият двигател е снабден с турбокомпресор и разполага с мощност от 252 к.с. при 6 000 об/мин, а максималният въртящ момент, който се предава на задните колела е 320 Нм при 2 000 об/мин. И всичко това при обща маса на колата от 1 080 килограма. Заради средноразположеният двигател, теглото е оптимално разпределено между осите в съотношение 44% към 56%, съответно отпред и отзад. Наклонени под ъгъл амортисьори, спортни пружини и спирачни супорти Brembo допълват картинката за истински спортен автомобил, предназначен за пътя.

Тествахме най-яката френска кола

Настаняването на мястото за водача не е от най-лесните задачи. Позицията на креслото Sabelt е изключително ниска, но седне ли човек в спортната седалка, се чувства като истински пилот. Старт бутонът е разположен на волана, а режимите на колата са три - нормален, спортен и пистов. Още с потеглянето се усеща, че гумите Michelin Pilot Sport прилепват към асфалта и колата се изстрелва като с катапулт. Удоволствието от шофирането на тази кола е уникално, като единственият проблем са ограниченията по пътищата. Скоростта се усеща, но всичко в автомобила ви кара да натискате газта още и още. От друга страна обаче управлението е отлично - информативен и точен волан, отлични спирачки и предсказуемо поведение.

Тествахме най-яката френска кола

Леката каросерия, която е изработена от алуминий, не е причина за нестабилност на автомобила. Крен в завоите практически липсва, което се дължи основно на ниския център на тежестта, както и на добрата обтекаемост на колата, притискаща я с голяма сила към асфалта. Заради една идея по-меката возия (в сравнение с аналогични автомобили, но предназначени само за писта) и при положение, че сте превключили на състезателен режим, задницата се усеща по-лека и колата може да бъде "изпусната" в завой с висока скорост. Този недостатък обаче е за сметка на по-комфортна возия. Все пак този автомобил е предназначен за ежедневна езда.

Тествахме най-яката френска кола

Що се отнася до цената на автомобила, то предвид мястото, където е позициониран, може да се нарече атрактивна. В зависимост от нивото на оборудване тя варира в диапазона 55 000 - 60 000 евро. За тези пари бъдещите собственици ще получат спортна ежедневна кола с изключително качествена изработка и акцент към детайла, която определено доставя удоволствие от шофирането. Минусът, който ще се стори основен за някои от феновете на подобни коли е, че новият Alpine A110 не се предлага с механична скоростна кутия. От колата ще бъдат произведени 1 955 броя, символизиращи годината на създаване на марката. Брандът Alpine най-вероятно ще се сдобие и с още спортни модели.

Тествахме най-яката френска кола

Alpine A110
Цена: 55 000 - 60 0000 евро (в зависимост от оборудването)
Двигател: Бензинов, 1.8-литров, 4-цилиндров с турбо
Мощност: 252 к.с. при 6 000 об/мин.
Максимален въртящ момент: 320 Нм при 2 000 об/мин.
Трансмисия: 7-степенна автоматична с два съединителя
Предаване: Задно
Маса: 1 080 кг.
Ускорение: 0-100 км/ч - 4.5 сек.
Максимална скорост: 251 км/ч
Емисии CO2: 138 г/км
Габарити: 4180 мм x 1798 мм x 1252 мм


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Крумов

    68 4 Отговор
    Страхотна кола. Благородно завиждам на екипа на мобилето. Карат най-яките коли.
  • 2 Георги

    49 10 Отговор
    Не е лоша,но стария дизайн ми харесва много повече.Съвременните коли се обезличиха някак си,всички са сходни.
  • 3 гост

    29 12 Отговор
    Хубава кола, харесва ми и идеята и изпълнението!

    Обаче просто няма как да се твърди, че звукът бил като на V-осмак... сякаш авторът въобще си няма представа от двигатели и тяхното звучене. Малко по-сериозно, моля!
  • 4 Debila

    12 38 Отговор
    Когато подкарахме новият Alpine .Podkarali ste mi k.ra
  • 5 незнайко

    11 3 Отговор
    Двигателя е изстискан докрай ! 1.8 литра, да бяха сложили 2.0 поне, като не искат да превишават двулитровата граница. Затова няма да има голямо производство, не само заради годината 1955. Другите модели ще бъдат с друг двигател това е сигурно.

    Коментиран от #7, #9

  • 6 Фриман

    19 1 Отговор
    Ако е такава, каквато я описввт, то е много жал, че са само 1955 бройки.
  • 7 Никой

    18 1 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Хората се стремят към лекота и управление.
  • 8 Гост

    17 1 Отговор
    Директният сблъсък на Alpine,4C и Cayman ще е епичен :-) Страхотни коли,изпипани,на изключително добри цени спрямо това,което предлагат насреща!

    Коментиран от #11

  • 9 333

    24 0 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Изстискани са във F1, където от 1.6 правят 800 коня.
  • 10 Иво

    3 6 Отговор
    Ако имате 60к евро и искате истинска спортна кола, по-добре ги похарчете за това: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11476795569108141&slink=5svmrl ;)

    Коментиран от #13

  • 11 Чичу Ади

    2 20 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Не намирам много прилики с Алфата и Порша. По-скоро като концепция се доближава до Лотус Елис или дори Мазда МХ-5 с ниско тегло и малък двигател. Цената също няма сходство с първите 2. Сравнена с Лотус, това ми изглежда доста пошло. Мисля дори, че една Тойота ГТ86 за тези пари с едно хубаво турбо, че обезмисли тотално този Алпин.

    Коментиран от #14

  • 12 Чичу Ади

    7 8 Отговор
    До екипа на Факти. Може би Алпин да е най-яката френска кола, която вие сте тествали.... Пожелавам Ви да тествате Ситроен Сърволт или ГТ, Пежо Оникс, Рено Трезор или RS.01. Все концепции, но наистина яки коли.
  • 13 Чичу Ади

    4 5 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    В тая Супра има поне 100 кг. шум, когато истинската музика е под предния капак. Недоумявам защо са решили така от Овърдрайв. Иначе който разбира от коли, тази Тойота трябва да му е на сърцето.
  • 14 333

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "Чичу Ади":

    По-скоро в класа на GT86 само. Elise и MX са роудстъри. Рендето е с най-мощен двигател май и е два пъти по-скъпо от GT86. С кеф бих карал всяка една от тях. Ама имайки предвид цената, GT86 ще го преживея с по-ниската мощност.

    Коментиран от #15

  • 15 Чичу Ади

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "333":

    И каква е разликата между купе и роудстър? Изключваме цвета и задната чистачка....

    Коментиран от #16

  • 16 Един друг

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Чичу Ади":

    Две задължителни черти на роудстъра са двуместен и открит автомобил. Купето нито е откирто, нито е двуместно. Същото важи и за кабриолетите. Допълнителни изисквания са да е с предноразположен надлъжен двигател и задно предаване, но не задължително.

    Истински роудстър е мазда МХ-5.

    Коментиран от #19, #20

  • 17 Borislav Popov

    0 7 Отговор
    Италианците направиха Фиат купе още преди 20 години !!!

    2.0 20V Turbo (220 Hp) 2 220 Купе 250 км/ч
  • 18 Пешо багериста

    4 8 Отговор
    Едно време най яката беше EB110 ,после дойде Veyron, след това и Chiron, ама щом Алпина ви кефи повече нема ядове
  • 19 656

    0 12 Отговор

    До коментар #16 от "Един друг":

    Истински роудстър е Mercedes SL и SLK а не тази Мазничка
  • 20 Чичу Ади

    0 9 Отговор

    До коментар #16 от "Един друг":

    Значи искаш да ми кажеш, че задната чистачка е разликата. Благодаря за пояснението. Иначе Елис има с твърд таван- Ексидж, а Миата също я има с твърд таван, макар да се маха.... А, да. Другата разлика викаш е, цвета. Но не е задължително, викаш! Значи може и двете да са черни. Пак благодаря за пояснението. Как да си вземе човек Алпин-а при положение, че 4С е една от най-красивите коли, а това тук е тоталния клозет. Нов модел се прави с препратка към класика, когато класиката е била хит, а не кенеф тогава, кенеф и сега...

    Коментиран от #28

  • 21 Ироничен

    2 6 Отговор
    Не е моята кола. За мен е важно да ти е просторно и удобно, тягата на двигателя да се разгръща равномерно, по възможност турбото да е придатка на голяма кубатура, макар че ми стигат 8-9 секунди до 100. Не съм нервен зад волана.
  • 22 гост

    5 0 Отговор
    Предполагам, че скоро ще има версии S и RS, съответно с двигатели от аналогичните Меган и тогава нещата ще станат доста по-интересни.
  • 23 Простак

    0 1 Отговор
    По какъв показател се измерва якостта на колата? Да не би при челен удар с автобус да остане непокътната
  • 24 Ghost

    0 3 Отговор
    Френка малолитражка :D
  • 25 Име като гост

    2 2 Отговор
    Най яката ли? Че да не би бугатти да е румънско производство?
  • 26 Мммм

    2 0 Отговор
    До чичо ади "Мен", направи справка за А110 от края на 60-те и началото на 70-те и тогава пиши глупостите си за клозети и тоалетни и всякакви отходни места и да сигурно в такова работиш та често го споменаваш.
  • 27 Аз съм

    2 0 Отговор
    Поне напишете ме българин е участвал в дизайна( Деян Денков)
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.