ТЕМА: Тест драйв

Тествахме най-яката френска кола

Първи тест на Alpine A110 (Част II)

Публикувана: 13 Януари, 2018 09:00
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 20173

Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

<<< Част I <<<

Когато подкарахме новият Alpine A110 по пътищата около Марсилия, много от случайните минувачи се възхищаваха, като с одобрителни жестове и с вдигнати палци нагоре показваха отношението си към възродената спортна кола. А тя, както се вижда и от снимките, е направена изцяло в духа на първия Alpine, но наред с това, в нея са интегрирани и всички нови технологични достижения на марката. Новият двуместен Alpine разполага с подчертано спортен интериор - седалки със силно изразена поддръжка, спортен волан с "мерник" в стил Megane R.S. и с доста твърда возия. Звукът е като на V-осмак, въпреки, че зад седалките е разположен "скромен" четирицилиндров бензинов агрегат.

Скромен, но само на пръв поглед., 1.8-литровият двигател е снабден с турбокомпресор и разполага с мощност от 252 к.с. при 6 000 об/мин, а максималният въртящ момент, който се предава на задните колела е 320 Нм при 2 000 об/мин. И всичко това при обща маса на колата от 1 080 килограма. Заради средноразположеният двигател, теглото е оптимално разпределено между осите в съотношение 44% към 56%, съответно отпред и отзад. Наклонени под ъгъл амортисьори, спортни пружини и спирачни супорти Brembo допълват картинката за истински спортен автомобил, предназначен за пътя.

Настаняването на мястото за водача не е от най-лесните задачи. Позицията на креслото Sabelt е изключително ниска, но седне ли човек в спортната седалка, се чувства като истински пилот. Старт бутонът е разположен на волана, а режимите на колата са три - нормален, спортен и пистов. Още с потеглянето се усеща, че гумите Michelin Pilot Sport прилепват към асфалта и колата се изстрелва като с катапулт. Удоволствието от шофирането на тази кола е уникално, като единственият проблем са ограниченията по пътищата. Скоростта се усеща, но всичко в автомобила ви кара да натискате газта още и още. От друга страна обаче управлението е отлично - информативен и точен волан, отлични спирачки и предсказуемо поведение.

Леката каросерия, която е изработена от алуминий, не е причина за нестабилност на автомобила. Крен в завоите практически липсва, което се дължи основно на ниския център на тежестта, както и на добрата обтекаемост на колата, притискаща я с голяма сила към асфалта. Заради една идея по-меката возия (в сравнение с аналогични автомобили, но предназначени само за писта) и при положение, че сте превключили на състезателен режим, задницата се усеща по-лека и колата може да бъде "изпусната" в завой с висока скорост. Този недостатък обаче е за сметка на по-комфортна возия. Все пак този автомобил е предназначен за ежедневна езда.

Що се отнася до цената на автомобила, то предвид мястото, където е позициониран, може да се нарече атрактивна. В зависимост от нивото на оборудване тя варира в диапазона 55 000 - 60 000 евро. За тези пари бъдещите собственици ще получат спортна ежедневна кола с изключително качествена изработка и акцент към детайла, която определено доставя удоволствие от шофирането. Минусът, който ще се стори основен за някои от феновете на подобни коли е, че новият Alpine A110 не се предлага с механична скоростна кутия. От колата ще бъдат произведени 1 955 броя, символизиращи годината на създаване на марката. Брандът Alpine най-вероятно ще се сдобие и с още спортни модели.

Alpine A110
Цена: 55 000 - 60 0000 евро (в зависимост от оборудването)
Двигател: Бензинов, 1.8-литров, 4-цилиндров с турбо
Мощност: 252 к.с. при 6 000 об/мин.
Максимален въртящ момент: 320 Нм при 2 000 об/мин.
Трансмисия: 7-степенна автоматична с два съединителя
Предаване: Задно
Маса: 1 080 кг.
Ускорение: 0-100 км/ч - 4.5 сек.
Максимална скорост: 251 км/ч
Емисии CO2: 138 г/км
Габарити: 4180 мм x 1798 мм x 1252 мм

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка