От изнесените официални данни на компанията Interbrand за най-скъпите брандове в света става ясно, че сред автомобилните производители най-високо е оценена японската марка Toyota. Цената й спрямо 2010-а се е повишила с 6% въпреки спада на продажбите заради опостушителното заметресение.
Toyota е оценена на $27.76 млрд., независимо че по продажби вече отстъпи не само на General Motors, а и на Volkswagen. Съвсем малко по-ниско е поставена немската марка Mercedes-Benz, която е оценена на $27.44 млрд., което спрямо 2010-а е ръст с 9%.
Последното място от челната тройка заема BMW. От Interbrand са оценили баварската марка на $24.55 млрд., като спрямо предходната година тя също бележи прогрес с цели 10%. Относително малко от лидерите изостава другата хитова японска марка Honda, която също бележи ръст с 5% и е оценена на $19.43 млрд.
Петото място е за Volkswagen, но марката от Волфсбург е оценена значетилно по-скромно - на $7.85 млрд. Ръстът й спрямо 2010-а обаче е по-голям - 14%. След VW се нареждат Ford ($7.48 млрд., +4%), Audi ($6.17 млрд., +13%), Hyundai ($6 млрд., +19%), Porsche ($4.58 млрд., + 4%) и Nissan ($3.81 млрд.).
Интересна е и оценката на експертите за марката Ferrari. Скудерията струва едва $3.59 млрд (+1%), като приблизително толкова е оценена и американската Harley-Davidson ($3.51 млрд., +7%). В топ 100 на всички световни брандове Ferrari се нарежда на 99 място.
Въпреки че Toyota е най-скъпата автомобилна марка, в класацията Топ 100 на световните брандове тя заема чак 11 място. Безспорен лидер е Coca-Cola, която е оценена от експертите от Interbrand на $71.86 млрд.
Местата между Coca-Cola и Toyota, или от второ до десето, се заемат от гигантите IBM ($69.9 млрд), Microsoft ($59.08 млрд), Google ($55.31 млрд), General Eelectric ($42.8 млрд), McDonalds ($35.59 млрд), Intel ($35.21 млрд), Apple ($33.49 млрд), Disney ($29.01 млрд) и Hewlett-Packard ($28.47 млрд.).
Ето и пълния списък на стоте най-скъпи компании в света:
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.