Mercedes-Benz изпревари Toyota and BMW и стана най-скъпата автомобилна марка в света в годишната класация на независимата британска консултантска компания Brand Finance. Стойността на "Трилъчевата звезда" отбелязва ръст от 24% и достига $43.9 млрд. (€35.7 млрд.), за слуга за което има 9.9-процентовият скок в продажбите (2.3 млн. автомобила миналата година).
Миналогодишният лидер в класацията Toyota отстъпва първото си място след спад от 6% ($43.7 млрд., €35.5 млрд.). На трета позиция се класира BMW, чиято стойност също е намаляла с 6% до $41.8 млрд. (€34 млрд.). От Brand Finance отдават поевтиняването на японския концерн на слабите му позиции в Китай.
След огромен срив в стойността заради "Дизелгейт" през 2015-а тази година Volkswagen отново се завръща сред най-скъпите марки. Немсикят концерн бележи ръст от цели 35% и се оценява на $33.7 (€27.4 млрд.). На пето място се класира Honda, чиято стойност се изчислява на $22.1 млрд. (€18 млрд.).