Отидете към основна версия

21 Май, 2018 13:46, обновена 21 Май, 2018 13:46 21 406 26

Тествахме новото BMW X2

  • bmw-
  • x2-
  • тест
Тествахме новото BMW X2

Ако се върнем десет години назад ще си спомним, че именно баварците пуснаха първият модел от т.нар. SAC клас. Съкращението се дешифрира като Sports Activity Coupe, а първото такова спортно купе с повишена проходимост беше Х6. Доста по-късно BMW представи и умаления му вариант, носещ индекса Х4, а сега на бял свят се появи и най-малкия представител Х2. Именно новата Х2-ка изпробвахме в един продължителен тест драйв, впечатленията си от който ви представяме сега.

Екстериор


Х2 се прави на базата на един от бестселърите на марката Х1. Въпреки че е с по-голям индекс от Х1 и е по-нов, моделът Х2 е по-нисък и по-къс. Междуосието обаче е абсолютно същото. Тестваният от нас автомобил беше в новия за марката златист цвят, който отлично подчертава купе-гените на автомобила. Задната част на Х2 обаче не е издължена, каквато е тя при по-големите му "братя", но въпреки това задното стъкло е полегато.

Външният вид впечатлява и с ефектната С-колона, която е украсена с логото на марката в стила на култовите модели от миналото BMW 2000 CS и 3,0 CSL. Като цяло, подобно на останалите модели на марката с четни номера, новото Х2 е по-дизайнерско, по-спортно и прилича по-скоро на леко повдигнат екстравагантен хечбек, отколкото на високопроходимо купе. Последната отличителна черта на автомобила е пакетът M Sport Х, който се предлага за първи път при Х2 и се характеризира със занижен клиренс и с пластмасов защитен обвес. Интересно е да се отбележи, че размерът на накрайниците на ауспуха е същият, какъвто е и на Х6 М.

Интериор


Докато външният вид е доста различен от този на Х1, то интериорът е много сходен. Само, че е доста по-ярък. Като опция се предлага голям 8.8-инчов екран, който вече е сензорен, а тапицираните с алкантара седалки са обшити с декоративни жълти конци. Задните седалки могат да се регулират и по дължина, а въпреки купеобразната структура на Х2 мястото отзад е повече от достатъчно. Намалените габарити обаче са оказали влияние на товарното пространство. Багажникът е малък. Обемът му е 470 литра, като за сравнение ще кажем, че при Х1 той е 505 литра.

Друго, което прави впечатление в салона на Х2 е подчертано завъртяната към водача централна конзола. Уредите са информативни и са сходни с повечето от моделите на баварците. Различен е скоростният лост, който в случая е механичен, а не електронен, както при Х4 и Х6, например. Останалото, свързано със салона на колата, на което трябва да наблегнем, е добре познатото ни прецизно немско качество на материалите, както и на самата сглобка.

Двигател и ходови характеристики


Моделът се предлага с два бензинови и два дизелови агрегати, като сред тях има и такива с три цилиндъра. По-евтините модификации са само с предно предаване, но тестваният от нас автомобил разполагаше с най-мощният дизелов двигател и с фирмената 4х4 система. BMW xDrive25d определено е най-добрата модификация. Много мощ (231 к.с.), осемстепенна автоматична скоростна кутия и предаване на въртящия момент и към четирите колела. Разходът на гориво е под шест литра на сто километра пробег.

Що се отнася до возия и управление, то Х2 се характеризира с твърдо окачване и с доста директен волан. Колата уверено влиза в завои, а при режим Sport държи и доста по-високи обороти. Максималният въртящ момент е 400 Нм, като хубавото е, че те са налични още при 1 750 об/мин. Самият дизелов мотор е шумен, но вътре в салона не се чува. Вибрациите му обаче не са големи. Заради сравнително късото междуосие колата не е стабилна като Х6, например, но това важи за скорости над 160 км/ч.

Цена

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 4 гласа.

Свързани новини