Отидете към основна версия

21 086 22

Комунистическият Citroen

  • oltcit-
  • citroen

Този автомобил се движеше и по пътищата в България. Идеята за него е на румънския диктатор Николае Чаушеску, който решава страната му да произвежда субкомпактен модел, който в йерархията да е под по-голямата и по-достъпна Dacia 1300.

Французите от Citroen се съгласяват да предоставят дизайн и ноу-хау и така започва историята на Oltcit. Автомобилът, който се базира на проект от 1964 година се продава, като в източния блок, така и на Запад, но под името Citroen Axel.

"Бащата" на Oltcit е Роберт Опрон, който е бил ръководител на култови проекти като Citroen DS Nouvelle Visage, Citroen SM, Alpine A310, Renault Fuego и Alfa Romeo SZ. Oltcit се предлага с двуцилиндрови и с четирицилиндрови опозитни мотори.

Въпреки това едва ли някой го счита за социалистическа версия на Porsche 911, защото моторите са ужасно ненадеждни. Качеството на изработка също е на много ниско ниво, но и цените са доста по-надолу от тези на анолгични Citroen-и.

Oltcit са прави в завода в град Крайова, където днес се произвеждат Ford B-Max и еднолитровите двигатели EcoBoost. Моделът се произвежда през периода 1981 - 1995 година и излиза в следните четири модификации.


Oltcit Special (1981–1985)
Oltcit Club (1981–1995)
Citroën Axel (1984–1990)
Oltcit Club 12 CS (Pick-up version) (1993–1995)

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.

Свързани новини