Комунистическият Citroen

Публикувана: 11 Юни, 2018 13:32
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7038

Този автомобил се движеше и по пътищата в България. Идеята за него е на румънския диктатор Николае Чаушеску, който решава страната му да произвежда субкомпактен модел, който в йерархията да е под по-голямата и по-достъпна Dacia 1300.

Французите от Citroen се съгласяват да предоставят дизайн и ноу-хау и така започва историята на Oltcit. Автомобилът, който се базира на проект от 1964 година се продава, като в източния блок, така и на Запад, но под името Citroen Axel.

"Бащата" на Oltcit е Роберт Опрон, който е бил ръководител на култови проекти като Citroen DS Nouvelle Visage, Citroen SM, Alpine A310, Renault Fuego и Alfa Romeo SZ. Oltcit се предлага с двуцилиндрови и с четирицилиндрови опозитни мотори.

Въпреки това едва ли някой го счита за социалистическа версия на Porsche 911, защото моторите са ужасно ненадеждни. Качеството на изработка също е на много ниско ниво, но и цените са доста по-надолу от тези на анолгични Citroen-и.

Oltcit са прави в завода в град Крайова, където днес се произвеждат Ford B-Max и еднолитровите двигатели EcoBoost. Моделът се произвежда през периода 1981 - 1995 година и излиза в следните четири модификации.


Oltcit Special (1981–1985)
Oltcit Club (1981–1995)
Citroën Axel (1984–1990)
Oltcit Club 12 CS (Pick-up version) (1993–1995)

Oltcit Special

Oltcit Club

Oltcit Axel

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Филип Попов
Депутатът от БСП Филип Попов обобщава управлението на ГЕРБ
Гейт до гейт, тефтерче до тефтерче при това управление"

Още бисери