Last news in Fakti

11 Юни, 2018 13:32 20 994 22

Комунистическият Citroen

  • oltcit-
  • citroen
Комунистическият Citroen - 1

Този автомобил се движеше и по пътищата в България. Идеята за него е на румънския диктатор Николае Чаушеску, който решава страната му да произвежда субкомпактен модел, който в йерархията да е под по-голямата и по-достъпна Dacia 1300.

Французите от Citroen се съгласяват да предоставят дизайн и ноу-хау и така започва историята на Oltcit. Автомобилът, който се базира на проект от 1964 година се продава, като в източния блок, така и на Запад, но под името Citroen Axel.

"Бащата" на Oltcit е Роберт Опрон, който е бил ръководител на култови проекти като Citroen DS Nouvelle Visage, Citroen SM, Alpine A310, Renault Fuego и Alfa Romeo SZ. Oltcit се предлага с двуцилиндрови и с четирицилиндрови опозитни мотори.

Въпреки това едва ли някой го счита за социалистическа версия на Porsche 911, защото моторите са ужасно ненадеждни. Качеството на изработка също е на много ниско ниво, но и цените са доста по-надолу от тези на анолгични Citroen-и.

Oltcit са прави в завода в град Крайова, където днес се произвеждат Ford B-Max и еднолитровите двигатели EcoBoost. Моделът се произвежда през периода 1981 - 1995 година и излиза в следните четири модификации.


Oltcit Special (1981–1985)
Oltcit Club (1981–1995)
Citroën Axel (1984–1990)
Oltcit Club 12 CS (Pick-up version) (1993–1995)

Комунистическият Citroen
Oltcit Special

Комунистическият Citroen
Oltcit Club

Комунистическият Citroen
Oltcit Axel


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кики

    24 23 Отговор
    Такъв варел така и не успя някой друг да измисли.
  • 2 Марто

    53 8 Отговор
    Ех, спомени. Хубаво е да има и такива статийки, за да си спомняме какви коли сме карали
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Бате Цецо

    38 4 Отговор
    Тия Oltcit-чета ръждата ги ядеше като топъл хляб. А оригиналът май беше Citroen Visa
  • 5 Просия

    25 27 Отговор
    Личи му, че е комунистически...ужасно недодялан е...

    Коментиран от #7

  • 6 Ефтини сензации

    27 27 Отговор
    Това много мяза на лада самара и на заз таврия. Все легендарни боклуци...
  • 7 Random

    30 14 Отговор

    До коментар #5 от "Просия":

    Принципно съм съгласен че комунизмът е голяма глупост, обаче като знам че ти имаш впредвид само и единствено СССР - ми ще получиш минус.

    Комунизмът е немско творение - на Карл Маркс.
    И самият Ленин е подпомаган от Германия за да дестабилизира Русия през ПСВ, 1917 е транспортиран от Германия с брониран влак.

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Просия

    6 12 Отговор

    До коментар #7 от "Random":

    Изобщо не си проницателен ! Край !
  • 10 изделяна в Россия

    14 11 Отговор
    Ама интересно защо през комунистическия режим големите партийни велможи се возеха в Мерцедеси и си бяха спретнали Кореком!

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    28 14 Отговор

    До коментар #10 от "изделяна в Россия":

    Нещо се бъркаш возеха се в чайки и зилове.
    Колите през соца си бяха много хубави за онова време , здрави и надеждни . С една отверка , клещи и малко тел можеше да си поправиш всичко. А не като сегашните боклуци дето са бъкани с електроника и за най малкото бягаш в сервиза за диагностика и олекваш с едни 200/300 лв за да ти кажат ,че е изгоряло едно бушонче . А това крушка на фар да смениш примерно на едно рено , ти трябва да си инженер и да разглобиш половината кола.
    Карайте си новите бангии , аз си предпочитам стари ретро комунистически класики.

    Коментиран от #13, #18, #19

  • 12 Yes

    8 0 Отговор
    На тази кола и викаха отмъщението на Чаушеску!
  • 13 щурчо

    4 9 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    За френските кенефи съм съгласен с теб!

    Коментиран от #17

  • 14 Един

    7 0 Отговор
    И Китай са го произвеждали...като:
    Liuzhou Wuling LZW 7100
    Румънците са го произвеждали също а разбирачите и хейтърите каквито са повечето писчи тук са си бъркали в носа и бъркат до ден днешен....щото ное и толкова не сме произвели!
  • 15 Бай хой

    16 0 Отговор
    Не се научихте че със смешните заплати в Бг. Колата трябва да е средство за придвижване а не символ на престиж....то па един престиж 10-15годишни Мерцеьеси,Ауди и БМВ. Майсторите и магазините за авточасти си изгледаха децата от тия скрапове през годините!
  • 16 Жеко

    2 0 Отговор
    Бях се навил тогава да си купувам, бяха без ред, но доставките не бяха редовни и се чакаше за "внос". И докато чаках, разпитах тук - там, доволни ли са тези, които вече са си купили. Оказа се, че сервизите на Мототехника не смогват да оправят гаранционни коли. Тогава се отказах и си купих Шкодичка, която си карах без проблем до 1993 година.
  • 17 Ами

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "щурчо":

    Аз също сложили там 1на емблема мерцедес и бмв и станало качество. Производство в Китай и точка като ай фона тв и др. Сега нали правят ел мотор батерия на тесла същата работа. Накрая и ино найке Китай опа уса де.
  • 18 Генчо

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Ти ме караше ли джипка 250 коня? Само пишеш глупости
  • 19 Генчо

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Ти ме караше ли джипка 250 коня? Само пишеш глупости
  • 20 GSI

    1 0 Отговор
    Автомобила с трите болта на джантите аве кво са ви кажа кенеф отвсякъде!
  • 21 Потърпевш

    1 0 Отговор
    Сигурно никой от коментиращите не е карал такова чудо, но иначе говорите. Аз имах такова, купих го за 500 /!!!/ лева. Карах го година, имаше една камара проблеми по него, ннямаше парно, волана трябваше да си Попай, че да го завъртиш...частите бяха скъпи и не се намираха, заменяеми бяха от Ситроен АХ, поне спирачната помпа съм ползвал... Накрая му блокира двигателя и го продадох за части на друг собственик на Олтсит за 600 лева :) Та общо взето съм доволен, че лесно се отървах от това недоразумение. Проблема е друг: В статията пише, че завода в Крайова сега произвежда модел на Форд и още някакви двигатели...демек, работи! А в България, в Ловеч, Варна и Пловдив, където се произвеждаха коли, сега не се произвежда нищо...едни велосипеди сглобяват в Ловеч и тва е. А, между другото в Ловеч подготвяха за производство някакъв пикап модел на Шкода, който така и не видя бяп свят. Прототипът го изпозват като междуцехов транспорт и до днес май . Ако бяха започнали тогава да го правят в България ,може би сега нямаше да стои въпроса къде да бъде новия завод на ВАГ...решението щеше да си дойде от само себе си...но това са само предположение и разсъждения...
  • 22 Потърпевш 1

    1 0 Отговор
    Здравей Потърпевш...радвам се да те срещна по земите на Чаушеску...защо ли си мисля, че аз съм собственика преди теб на това отмъщение на великия румънски вожд. Ти спечели.....аз го взех за 1 300 лева....и бях изумен от великите технически решения, като спирачни дискове на полуоските, спирачна помпа с кръгове на движение на течността по незнайни пътища и купища весели неща....Служи ми вярно....минавал съм по 1000 км. на ръчна....спомени....Наздраве!....но за едно си много прав....за безхаберието обзело цялата държава....довело до алчност, лакомия и затривия.....Венсеремос!...между другото ако има по едно чисто ново такова...бих се повозил....