Този автомобил се движеше и по пътищата в България. Идеята за него е на румънския диктатор Николае Чаушеску, който решава страната му да произвежда субкомпактен модел, който в йерархията да е под по-голямата и по-достъпна Dacia 1300.
Французите от Citroen се съгласяват да предоставят дизайн и ноу-хау и така започва историята на Oltcit. Автомобилът, който се базира на проект от 1964 година се продава, като в източния блок, така и на Запад, но под името Citroen Axel.
"Бащата" на Oltcit е Роберт Опрон, който е бил ръководител на култови проекти като Citroen DS Nouvelle Visage, Citroen SM, Alpine A310, Renault Fuego и Alfa Romeo SZ. Oltcit се предлага с двуцилиндрови и с четирицилиндрови опозитни мотори.
Въпреки това едва ли някой го счита за социалистическа версия на Porsche 911, защото моторите са ужасно ненадеждни. Качеството на изработка също е на много ниско ниво, но и цените са доста по-надолу от тези на анолгични Citroen-и.
Oltcit са прави в завода в град Крайова, където днес се произвеждат Ford B-Max и еднолитровите двигатели EcoBoost. Моделът се произвежда през периода 1981 - 1995 година и излиза в следните четири модификации.
Oltcit Special (1981–1985)
Oltcit Club (1981–1995)
Citroën Axel (1984–1990)
Oltcit Club 12 CS (Pick-up version) (1993–1995)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кики
13:52 11.06.2018
2 Марто
13:57 11.06.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Бате Цецо
14:00 11.06.2018
5 Просия
Коментиран от #7
14:00 11.06.2018
6 Ефтини сензации
14:10 11.06.2018
7 Random
До коментар #5 от "Просия":
Принципно съм съгласен че комунизмът е голяма глупост, обаче като знам че ти имаш впредвид само и единствено СССР - ми ще получиш минус.Комунизмът е немско творение - на Карл Маркс.
И самият Ленин е подпомаган от Германия за да дестабилизира Русия през ПСВ, 1917 е транспортиран от Германия с брониран влак.
Коментиран от #9
14:35 11.06.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Просия
До коментар #7 от "Random":
Изобщо не си проницателен ! Край !16:33 11.06.2018
10 изделяна в Россия
Коментиран от #11
21:38 11.06.2018
11 гост
До коментар #10 от "изделяна в Россия":
Нещо се бъркаш возеха се в чайки и зилове.Колите през соца си бяха много хубави за онова време , здрави и надеждни . С една отверка , клещи и малко тел можеше да си поправиш всичко. А не като сегашните боклуци дето са бъкани с електроника и за най малкото бягаш в сервиза за диагностика и олекваш с едни 200/300 лв за да ти кажат ,че е изгоряло едно бушонче . А това крушка на фар да смениш примерно на едно рено , ти трябва да си инженер и да разглобиш половината кола.
Карайте си новите бангии , аз си предпочитам стари ретро комунистически класики.
Коментиран от #13, #18, #19
08:03 12.06.2018
12 Yes
18:23 12.06.2018
13 щурчо
До коментар #11 от "гост":
За френските кенефи съм съгласен с теб!Коментиран от #17
19:13 12.06.2018
14 Един
Liuzhou Wuling LZW 7100
Румънците са го произвеждали също а разбирачите и хейтърите каквито са повечето писчи тук са си бъркали в носа и бъркат до ден днешен....щото ное и толкова не сме произвели!
23:51 06.10.2018
15 Бай хой
23:54 06.10.2018
16 Жеко
21:36 15.11.2019
17 Ами
До коментар #13 от "щурчо":
Аз също сложили там 1на емблема мерцедес и бмв и станало качество. Производство в Китай и точка като ай фона тв и др. Сега нали правят ел мотор батерия на тесла същата работа. Накрая и ино найке Китай опа уса де.10:22 16.11.2019
18 Генчо
До коментар #11 от "гост":
Ти ме караше ли джипка 250 коня? Само пишеш глупости22:56 16.11.2019
19 Генчо
До коментар #11 от "гост":
Ти ме караше ли джипка 250 коня? Само пишеш глупости22:56 16.11.2019
20 GSI
19:52 18.11.2019
21 Потърпевш
13:22 20.11.2019
22 Потърпевш 1
13:38 20.11.2019