По информация на аналитичната агенция "Автостат", руснаците постепенно се отдръпват от така популярните в миналото седани. Данните за продажби на автомобили за първите пет месеца от годината показват, че продадените седани в Русия са 33.6%, докато през миналата година този процент е бил 37.6%.
Едновременно с това нараства броя на желаещите и купуващите автомобил от типа SUV. От началото на годината близо половината от продажбите на нови коли в Русия (49.4%) се падат на този сегмент. За сравнение ще кажем, че за същия период през миналата 2017 година предпочитанията за SUV-та са били 44.6%.
Още една любопитна особеност на руския автомобилен пазар е спадът на интерес към най-популярния тип автомобили в Европа - хечбекът. Той не е толкова голям, колкото този при седаните, но през първите пет месеца на миналата година 17% от руснаците са предпочели хечбекове, а сега - с процент по-малко. Иначе най-популярните седани в Русия си остават Kia Optima и Toyota Camry.