Следващото поколение на Mazda3 ще се появи догодина и ще бъде построено на новата платформа Skyactive II. Истинската новост в модела обаче ще бъде бензиновият двигател SkyActiv-X с компресионно запалване без свещи, механичен компресор Roots и монтиран вертикално междинен охладител.
Революционният мотор няма да бъде лишен от свещи. Самозапалването от сгъстяване по подобие на дизелите ще се извършва само в някои работни режими. 2.0-литровият агрегат ще развива около 190 к.с. и ще се съчетава с шестстепенна ръчна скоростна кутия или хидромеханичен автомат с шест предавки.
Новата "тройка" на Mazda ще порасне на размери и ще получи по-просто полунезависимо задно окачване на мястото на сегашното многозвенно. Според японските инженери то не само се поддържа по-евтино и лесно, а и вдига много по-малко шум.