Отидете към основна версия

28 560 46

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят

  • германски автомобили-
  • 80-те

За германската автомобилна промишленост 80-те години на миналия век са едни от най-успешните. Именно тогава продажбите на масовите VW Golf II и Opel Kadett чупят всички рекорди, а на бял свят се появяват неубиваемите BMW 5er E34 и Mercedes W124.

През този период германските специалисти вадят и супер наточени автомобили, над които работят както заводските тунинг ателиета, така и независими студия за доработка. Сега, ще ви представим нашето виждане за култови германски коли от 80-те, които вече не се правят.

Audi Sport Quattro


Audi произвежда пътни версии на рали автомобили много преди Mitsubishi Lancer Evo и Subaru Impreza STI. От модела Audi Sport Quattro са направени 200 екземпляра, оборудвани с 2.1-литрови турбомотори с мощност 302 конски сили. Днес тези коли струват повече и от съвременните суперкари.

Alpina B7 Turbo


За тези, на които мощността и доработките на BMW M5 (E28) им се виждат малко, тунинг ателието Alpina прави още по-екстремното B7 Turbo. Високопроизводителният турбокомпресор вдига мощността на 3.5-литровия шестак от 286 до 320 конски сили.

BMW M3 Sport Evolution


Днес , първото купе BMW M3 (E30) също представлява изключителна ценност. Но има и още по-лимитирани и редки версии. Най-ярката от тях е Sport Evolution - един изключителен автомобил, разполагащ с мощност от 238 конски сили.

BMW M5 (E34)


BMW M5 E34 от далечната вече 1988 година е оборудван с 3.6-литров шестцилиндров двигател, който разполага с мощност от 311 коня. Това е истинска баварска класика. С времето мощността и нараства до 340 конски сили, като дори се появява и комби вариант.

Mercedes-Benz 190E Evolution


Спортният седан Mercedes 190E Evolution постоянно чупи ценови рекорди по различни аукциони, като особено ценна е версията с мощност 235 коня, носеща названието Evo II. Тази кола развива 250 км/ч без проблем, а цената и надхвърля $700 000.

Mercedes-Benz 560 SEC 6.0 AMG


Специалистите от AMG превръщат разкошното купе Mercedes 560 SEC в снаряд с мощност 380 конски сили. За 80-те години на миналия век тази мощност се счита за изключителна.

Ruf CTR Yellowbird


Porsche 911 Turbo от Ruf е един от най-бързите автомобили на 80-те. След доработката на колата в култовото ателие, мощността му нараства до 470 коня, а максималната скорост - до 342 км/ч.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.

Свързани новини